2013-07-31, 01:31
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jo såg det tidigare, det skulle ju kunna va ett ärligt inlägg om AJ nu ringde DB senare än så, eller så är det ett medvetet planterat "alibi", han kanske var påväg ut då.

Ja precis! Antingen skedde telefonsamtal i samma stund han var på väg i säng eller så, som du säger, plantera alibi.
Citera
2013-07-31, 01:37
Medlem
[quote=trollet2000|44548697]
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee

Vid vilken tid?

Ca kl 13.30
Citera
2013-07-31, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luding
Kan du vara snäll och förklara hur en avstängd mobil kan vara i kontakt med yttervärlden, eller ge en källhänvisning, så att jag som inte förstår hur detta kan vara möjligt, får möjligheten att sätta mig in i detta fenomen.
Någonstans har du väl inhämtat kunskapen?
Tyst ping, pffffst, visst.

OT: http://falkvinge.net/2010/02/08/avstangd-telefon-fjarrpejlades-anda/

Tillägg: ☠ Hoppas att du nu inser att polisen kan lokalisera en avstängd mobiltelefon —tills batteriet är urladdat eller urtaget— om så önskas.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-07-31 kl. 02:02. Anledning: Tillägg
Citera
2013-07-31, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift

Tillägg: ☠ Hoppas att du nu inser att polisen kan lokalisera en avstängd mobiltelefon —tills batteriet är urladdat eller urtaget— om så önskas.

Intressant! Men frågan är om det går att göra i efterhand?
Citera
2013-07-31, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Förklara för mig vad man vinner på att elda upp en bil som inte varit inblandad i brottet, när ägaren varit på platsen för brottet vid aktuell tidpunkt ? Vad är det listiga i det ? Det blir inte en avledningsmanöver, det blir en tilldragningsmanöver, eller hur ?
Och ärligt "bara" att sanera en bil. För det 1:a skall du ha en 4e person att tillgå som inte har anknytning till herrarna, för det andra så måste den förstöras också. Och tro mig, det finns ingen "Mr Wolf" i verkligheten (Pulp Fiction)

Det enda sättet att backa från mord till vållande är att någon erkänner och kroppen kommer fram, du kan fråga Lalajlaj.

Så nej, scenariot går inte ihop, eller hur ?

Är inte vinsten uppenbar. Om det hypotetiska scenariot stämmer, har de genom att elda upp en bil, som omöjligt kan bindas till Id@s försvinnande eftersom den inte har med försvinnandet att görs, bundit upp så gott som alla tillgängliga resurser till att söka kring Hunneberg och Trollhättan. Ingick detta i deras plan har de lyckats med denna till 100℅, och Id@s kropp saknas fortfarande.
För att avledningsmanövern ska lyckas måste det vara lagom tilldragande för att polisen ska svälja betet.
Kan du se logiken?

Gillar inte citationstecknen kring "bara" när det gäller bilsanering. Det är ditt uttryck. inte mitt. Det är långtifrån orealistiskt, och är man lat gör man en längre nöjesresa, ställer bilen på en rastplats, tänder eld på någon plastdetalj i motorrummet, väntar tills det tagit sig ordentligt och ringer brandkåren. När de är framme har ev. spår gått upp i rök. Det brinner faktiskt ett antal bilar per dag i vårt avlånga land utan att de varit inblandade i något brott.

Får inte du ihop det så kanske någon får det, men observera att det var en hypotes och inte ett påstående från min sida.

Vaddå backa från mord till vållande? Fattar inte vad du menar.
Citera
2013-07-31, 02:09
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift

Jo, men frågan är hur de i efterhand skulle kunna se var en avstängd mobil har befunnit sig vid en viss tidpunkt. Det är ju en sak att i realtid pejla in den. Efteråt har man väl bara operatörernas nedsparade uppgifter att gå efter?
Citera
2013-07-31, 02:20
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Jo, men frågan är hur de i efterhand skulle kunna se var en avstängd mobil har befunnit sig vid en viss tidpunkt. Det är ju en sak att i realtid pejla in den. Efteråt har man väl bara operatörernas nedsparade uppgifter att gå efter?

Ja det går ju inte att göra i efterhand utan en tidsmaskin
Citera
2013-07-31, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Intressant! Men frågan är om det går att göra i efterhand?

Ͷaturligtvis inte, men själva telefonen kan lokaliseras i efterhand; —även om den förvaras på en "säker" plats. Därefter kan den tagas i beslag och utsättas för en forensisk analys. Enter ⏎
Citera
2013-07-31, 03:25
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Jag funderar på det här med boken, Kallocain, kan det vara ngn ledtråd från RDY? Någon som har läst boken? Ngt i innehållet?

RDY - vart har du tagit vägen? Tråden behöver dig!

Drama Queen.
Innehållet i boken är nog mindre viktigt.
Citera
2013-07-31, 03:34
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är fantastiskt hur vissa försöker tolka allt som de vill. En person har svårt att uttrycka sig i skrift, gör det honom till mördare?

Jag säger inte att det inte finns mycket som pekar mot honom, men hans skrivsätt och motorcykel hör inte dit.

Är väl ingen som sagt ngt om ngn mördare?
Men ska man utesluta när saker utrycks och hur de skrivs?
Kan man inte ställa sig frågan varför det skrivs istället?
Citera
2013-07-31, 04:35
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Inte en annan men kanske en till.
Kan vara någon mer som fanns i lägenheten. Både man och kvinna.

Kan det vara det som menas med hemliga adressen? Neej, va? Då bloggar man ju inte om det, eller? Då skriver man väl inte ut sånt i en blogg, få veta att man lever och hemlig adress?
Citera
2013-07-31, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Ni som tänker er en annan GM.. Id@'s port va ju låst. Och troligtvis hennes ytterdörr. Om hon nu kände sig otrygg som AJ sa så varför släpper hon då in någon? Klockan är mitt i natten och hon har en liten hemma. Varför ber hon då inte AJ stanna? Varför stannar han inte? Sitter då XX utanför och väntar på att AJ ska gå? Stjäl XX DB'S bil och eldar upp den eller slår ödet fel och just denna natt tänker DB fiffla med försäkringen och ger sig ut för att elda upp sin bil? ELLER blir den faktiskt stulen av helt oberoende just denna natt? Varför bryr sig sen inte psykopaten om att hans vän/flickvän/kk försvinner utan tar semester istället? Han kände sig ju tvungen att nämna att hon kände sig otrygg när han gick? Får inte ihop det....
Jo det är myckert som inte gåt ihop, därför utesluter inte jag en annan Gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in