2013-07-31, 00:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hon kan ju även hämtat de andra 2-3 herrarna när DB's bil "gått sönder"?
En del säger ju att FH var hos AJ, och då strandsätter man inte tjejen i skogen med att ta hennes bil.
Men jag är mest inne på att de gått hem till DB trots allt.

Om hon skulle hämta dem i skogen så borde hon väl sett att de var blodiga eller åtminstone en av dem.
Skulle de ha varit hemma hos DB för att tvätta av sig så borde de väl knappast behöva någon skjuts det fanns ju gott om bilar där och någon borde väl fungera.
Jag tror också på att de gått hem till DB.

Apropå den gröna golfen så om jag inte missminner så var det du som först nämner golfen för ca 2,5 veckor sedan.
Citera
2013-07-31, 00:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Ni som tänker er en annan GM.. Id@'s port va ju låst. Och troligtvis hennes ytterdörr. Om hon nu kände sig otrygg som AJ sa så varför släpper hon då in någon? Klockan är mitt i natten och hon har en liten hemma. Varför ber hon då inte AJ stanna? Varför stannar han inte? Sitter då XX utanför och väntar på att AJ ska gå? Stjäl XX DB'S bil och eldar upp den eller slår ödet fel och just denna natt tänker DB fiffla med försäkringen och ger sig ut för att elda upp sin bil? ELLER blir den faktiskt stulen av helt oberoende just denna natt? Varför bryr sig sen inte psykopaten om att hans vän/flickvän/kk försvinner utan tar semester istället? Han kände sig ju tvungen att nämna att hon kände sig otrygg när han gick? Får inte ihop det....
Väl beskrivit och rätt frågor ställda. Svårt, eller snarare, omöjligt att få in en annan GM i det här fallet.
Citera
2013-07-31, 00:05
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ni som tänker er en annan GM.. Id@'s port va ju låst. Och troligtvis hennes ytterdörr. Om hon nu kände sig otrygg som AJ sa så varför släpper hon då in någon? Klockan är mitt i natten och hon har en liten hemma. Varför ber hon då inte AJ stanna? Varför stannar han inte? Sitter då XX utanför och väntar på att AJ ska gå? Stjäl XX DB'S bil och eldar upp den eller slår ödet fel och just denna natt tänker DB fiffla med försäkringen och ger sig ut för att elda upp sin bil? ELLER blir den faktiskt stulen av helt oberoende just denna natt? Varför bryr sig sen inte psykopaten om att hans vän/flickvän/kk försvinner utan tar semester istället? Han kände sig ju tvungen att nämna att hon kände sig otrygg när han gick? Får inte ihop det....

Lägg dessutom till att något binder DB och FH vid BP. Har en annan GM än AJ stulit deras mobiler och använt dem vid BP? Om deras fingeravtryck finns på t ex ytterdörren till trapphuset eller fimpar (röker DB och FH?) med deras DNA på marken utanför huset. Har någon annan planterat detta där? Får inte heller ihop det ...
Citera
2013-07-31, 00:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om hon skulle hämta dem i skogen så borde hon väl sett att de var blodiga eller åtminstone en av dem.
Skulle de ha varit hemma hos DB för att tvätta av sig så borde de väl knappast behöva någon skjuts det fanns ju gott om bilar där och någon borde väl fungera.
Jag tror också på att de gått hem till DB.

Apropå den gröna golfen så om jag inte missminner så var det du som först nämner golfen för ca 2,5 veckor sedan.
Den Golfen bekymrade mig mycket, då man inte visste om FH använt den eller inte
Den enda bilen av 16 möjliga som fick användas i trafik!
Jag ville helst kunna avfärda den, då allt hade blivit mycket enklare, och den stod prydligt parkerad på tomten och vetskap om att polisen måste sett den.
Jag på inget sätt glömt bort den
Citera
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det ryktas att FH,s flickvän bekräftat det, vad hon nu skulle vinna på att säga det vet jag däremot inte

https://www.flashback.org/sp44449392

Vad jag fått höra så skall F.H legat hemma och sovit (alt gått och lagt sig tillsammans med sin tjej) för att sedan isåfall gett sig ut i natten när D.B/A.J ringt efter hjälp. Flickvännen vaknade upp tillsammans med F.H på morgonen. Antingen har F.H lyckats med detta under natten utan att flickvännen märkt av att han stuckit ut eller så skyddar hon honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Väl beskrivit och rätt frågor ställda. Svårt, eller snarare, omöjligt att få in en annan GM i det här fallet.

Precis! Jag hade önskat Aftonbladet hade vågat ställa de där frågorna i den där första intervjun. Hade varit intressant att höra vad han sagt. Men jag förmodar och hoppas att polisen gjort det istället. Det som oroar mig lite är om polisen varit så naiva att de gått på det här att AJ kom in självmant första gången och därför kanske inte varit så hårda mot honom i förhören eftersom han var ju trots allt så "samarbetsvillig". Men så dumma kan väl ändå inte polisen vara får vi hoppas på.
Citera
2013-07-31, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Inte en annan men kanske en till.
Kan vara någon mer som fanns i lägenheten. Både man och kvinna.
Citera
2013-07-31, 00:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
TB och DB har varit ihop enligt hennes blogg. AJ och hon har någon sorts relation men om hon känner FH vet jag inte. Hon har tidigare varit aktiv här i tråden och kan ju svara själv om hon känner för det.
Om jag inte minns fel så har hon väl haft en fling även med AJ.
Citera
2013-07-31, 00:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ni som tänker er en annan GM.. Id@'s port va ju låst. Och troligtvis hennes ytterdörr. 1 Om hon nu kände sig otrygg som AJ sa så varför släpper hon då in någon? Klockan är mitt i natten och hon har en liten hemma. 2 Varför ber hon då inte AJ stanna? 3 Varför stannar han inte? Sitter då XX utanför och väntar på att AJ ska gå? Stjäl XX DB'S bil och eldar upp den eller slår ödet fel och just denna natt tänker DB fiffla med försäkringen och ger sig ut för att elda upp sin bil? ELLER blir den faktiskt stulen av helt oberoende just denna natt? 4 Varför bryr sig sen inte psykopaten om att hans vän/flickvän/kk försvinner utan tar semester istället? 5 Han kände sig ju tvungen att nämna att hon kände sig otrygg när han gick? Får inte ihop det....

1. Det beror väl ganska mycket på vem som vill in, eller hur?
2. Det kan hon ha gjort men han vill inte.
3. Han är skitskraj för den som han ev. tror skulle komma dit?
4. Han är fortfarande rädd och håller sig undan. Känns mönstret igen från igår?
5. Han vill kanske försöka hinta om vem utan att säga det direkt.

Ta inte detta som mina åsikter utan jag har bara försökt att svara på dina frågor.
Citera
2013-07-31, 00:17
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om jag inte minns fel så har hon väl haft en fling även med AJ.

Jaha, och vad skall vi tolka in i det?
Citera
2013-07-31, 00:17
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Lägg dessutom till att något binder DB och FH vid BP. Har en annan GM än AJ stulit deras mobiler och använt dem vid BP? Om deras fingeravtryck finns på t ex ytterdörren till trapphuset eller fimpar (röker DB och FH?) med deras DNA på marken utanför huset. Har någon annan planterat detta där? Får inte heller ihop det ...
Just det tänker jag att det skulle kunna ha en rimlig förklaring om de hämtat AJ. MEN! Antingen va de fulla för att de festa som vi diskuterar parallellt i tråden. Annars sägs det att FH gick och la sig med sin sambo. Och DB skrev väl godnatt på sin facebook runt 2 tiden om inte jag missuppfattat det så mycket de vill nog inte förknippas med brottsplatsen. Hade ju varit smidigt för dem om de sagt i ett tidigt skede att de hämtade AJ.......
Citera
2013-07-31, 00:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Vad jag fått höra så skall F.H legat hemma och sovit (alt gått och lagt sig tillsammans med sin tjej) för att sedan isåfall gett sig ut i natten när D.B/A.J ringt efter hjälp. Flickvännen vaknade upp tillsammans med F.H på morgonen. Antingen har F.H lyckats med detta under natten utan att flickvännen märkt av att han stuckit ut eller så skyddar hon honom.
Det låter troligast att han var hemma.
Det kan ju gått fort att hämta dom, om det bara var från berget, till DB.
Han ville nog inte berätta det i så fall?
Har de hund?
Undrar om krokodilen också hamnade i cellen? Tyst blev det
Senast redigerad av Tomato 2013-07-31 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in