2013-07-30, 22:15
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
En bil som brinner upp, en mc, tre herrar och ett BO. De borde haft minst ett transportmedel till. Hur många km/mil är det mellan DB:s och FH:s bostäder och platsen där bilen brann?
Menar du FHs ruckel eller stället där han bor på riktigt ?
Citera
2013-07-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Kan svensk polis åka ner å förhöra AJ medans de väntar på all byråkrati?

Nej!
Citera
2013-07-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Kallocain enligt Wikipedia.

Nej, det verkar inte finnas ngn "ledtråd" i denna texten.
Citera
2013-07-30, 22:21
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
En bil som brinner upp, en mc, tre herrar och ett BO. De borde haft minst ett transportmedel till. Hur många km/mil är det mellan DB:s och FH:s bostäder och platsen där bilen brann?
Det är ca.5-7km till Salstad från brandplatsen om man inte går över åkrarna. Skulle tro att det är ytterligare 5km till DB:s bostad.

MC:n kan ha använts för att hämta bil nr 2 medan två stannade kvar för att tända eld på bilen.
Citera
2013-07-30, 22:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Kan svensk polis åka ner å förhöra AJ medans de väntar på all byråkrati?
Det kanske de kan, men det är inte aktuellt, enligt åklagaren. (se tidigare länkad artikel från ttela.se)
Citera
2013-07-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Inga problem om man vill ,,går även att spåra avstängda telefoner ( tyst Ping ) polisens trumfkort !

Äntligen en till som vet! Tack....
Har försökt förklara detta innan!
Man måste ta ur batteriet.
Citera
2013-07-30, 22:30
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju inte 100 att han åkte MC till thn.
Om han gjorde det och de skulle äta och dricka tror jag den stod kvar hos hans mor.
Jag hade lämnat den hos Id@ om jag kört den dit. Då finns det ingen som kan vittna om vilken tid han skulle åkt därifrån, vilket någon troligtvis skulle hört eller sett. Eller någon hundägare som noterat att den var där eller borta.
Han har garanterat räknat med att spendera natten hos BO. Att lämna kvar MC:n på plats är väl inte så bra om man inte vill kopplas samman med brottet. Om alkohol har brukats tror jag inte att det har skett i några större mängder.
En MC låter ingenting om man leder den dem 50-100 meter som är mellan BO och Kardanvägen.
Citera
2013-07-30, 22:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
RDY, var gjorde du dina fynd?
RDY har kanske blivit belagd med "förundersökningssekretess" ?!
Citera
2013-07-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det kanske de kan, men det är inte aktuellt, enligt åklagaren. (se tidigare länkad artikel från ttela.se)

Efetsom han var efetrlyst via interpol och gripen i ett annat medlemsland, får svensk polis avvakta tills alla pepper är klara.
Däremot brukar tiden denna formella exercis tar var som fjäder. Kan sträckas ut eller töjas ihop, allt beroende på olika parters intresse.
Citera
2013-07-30, 22:42
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
TTELA skriver att Polisen sökt på Stallbacka området idag ihop med MPS. Någon som känner till mer exakt vart på Stallbacka de har sökt? Det finns en del områden som borde vara mer intressanta än andra där. Jag vet inte om deponiområdet vid DHL räknas till Stallbacka men där tycker jag man borde söka.
https://anonfiles.com/file/de1ebac22cb9507b2d35e851c504d1e8
Jag såg dem söka s ö om rondellen innan Stallbackabron alltså på motsata sida om DHL....
Citera
2013-07-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
RDY har kanske blivit belagd med "förundersökningssekretess" ?!
Eller så är han ute och rekar...
Citera
2013-07-30, 22:43
Medlem
man kan ju undra om hur mycket aj kan ha hunnit städa efter sig om han nu är skyldig. de hade ju noll bevakning av han efter de släppte han tyder ju allt på. verkar ju som de skulle behöva inledas förundersökning om tjänstefel kan man tycka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in