2013-07-30, 16:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"Åklagare lugn över bevisläget"

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2271854-aklagare-lugn-over-bevislaget

Citat:
Enligt Thord Haraldsson, chef för länskriminalen, har polisens hundar sökt på Stallbackaområdet under dagen. Även Missing People har varit ute på sök under dagen.

– De har hittat nya saker som vi nu ska undersöka, säger han.

Intressant eller helt vanliga prylar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
Vem är styvmamman? Ngn som kan länka till facebook
https://www.facebook.com/margurite?fref=ts
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kan någon som känner någon på biblioteket i Grästorp kolla upp om ST har Kallocain? Det kanske rent av är en offentlig uppgift?

Vart vill du komma med den boken? Jag har nu läst en analys om den och förstår inte riktigt vad det kan ha med detta mord att göra? Jag har ju inte läst boken själv så därför frågar jag. Har det med testet att göra som de gjorde med de tio fruarna? Eller är det något helt annat?
Citera
2013-07-30, 16:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Det var id*s styvmamma som skrev det
Jaha, jag har för mig att kvinnan hette nåt annat.
Citera
2013-07-30, 16:29
Medlem
shponglads avatar
Hur realistiskt är det ens atthitta en kropp om den legat i skogen en månad och kunna bedömma en dödsorsak? det gick ju inte på linda chen.

Vill minnas att i ett avsnitt av veckans brott tror jag det var så grävde dom ner 2 griskadaver i svarta sopsäckar, det tog inte mer än ett par månader så fanns det inget kvar, bara lite benrester spridda av djuren på ett större område.
Citera
2013-07-30, 16:34
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
????

Hon bor ju där.

Hon befinner sig inte "hemma" hos sig.
Citera
2013-07-30, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Hur realistiskt är det ens atthitta en kropp om den legat i skogen en månad och kunna bedömma en dödsorsak? det gick ju inte på linda chen.

Vill minnas att i ett avsnitt av veckans brott tror jag det var så grävde dom ner 2 griskadaver i svarta sopsäckar, det tog inte mer än ett par månader så fanns det inget kvar, bara lite benrester spridda av djuren på ett större område.

Beror på var och hur hon ligger nergrävd eller sänkt, helt eller delvis, samt om hon är förpackad i något.
Sedan kan dödsorsaks fastställas även på ett skelett. Dödsorsaken kan också bevisas genom teknisk analys av brottsplatsen eller kläder som offret har haft på sig.

Sedan blir ju kroppen också ett bevis på ATT hon är död, det kan man kanske inte med 100% säkerhet säga ännu, även om di jobbar med analys från BP.
Citera
2013-07-30, 16:37
Medlem
Citat:
Japp, och de kläderna fanns antagligen hos mamma, men att ta sig tillbaka dit borde vara för riskabelt. AJ hade knappast med sig klädbyte till BO om inte mordet är planerat...
Om dom nu hade ihop det så var väll tanken att sova över, alltså fanns kläder på plats.
Citera
2013-07-30, 16:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Kolla missing people sverige på facebook. Söksidan fr 1 juli. Margur*te Back*und
Du har rätt och jag har fel. Jag trodde till en början att M*nica Id* Anderss*n var IFs mamma.
http://img834.imageshack.us/img834/588/a9zc.jpg
Citera
2013-07-30, 16:39
Medlem
Citat:

Man skulle ju kunna gissa sig till att hon blivit mördad om hon hittas nedgrävd. Finns nog ingen som skulle tro att hon dog en naturlig död om någon grävt ned henne och hållit tyst om det.
Citera
2013-07-30, 16:40
Medlem
Citat:

Kanske inte realistiskt om inte en kniv skrapat vid ben eller nåt. Men det är ju ingen av de som är paragrafryttare som kan utesluta mord då i alla fall. Nu kan hon ju faktiskt försvunnit självmant och för de riktigt naiva kan hon ju också vara vid liv. Jag hoppas verkligen inte detta blir ett nytt mats alm fall.
Citera
2013-07-30, 16:41
Bannlyst
Citat:
– Jag har ju läst vad hans försvarare sagt i TTELA, kallat det "små frågetecken". Vi kanske har lite olika bild av det. Jag menar att den bevisningen absolut styrker misstankarna men hur det ser ut om ett par veckor vet ju inte jag.

Lite kul åklagarironi, hon har stake måste jag säga.
Tolkar det som att AJ har något som han måste förklara för utredarna, som kan tolkas som nackdel för AJ, men att det även kan finnas naturliga skäl till det "dynamiska" beviset ?

Advokaten har ju sagt att det enda sättet för AJ att rentvå sig är att verbalt bemöta polisen.

Vad kan det vara ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in