2013-07-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Inte alls omöjligt och värt att kolla, även om omgivningen knappast är insynsskyddad.
Jag säger, tipsa Polisen.
EDIT: di borde ju också fråga när och vart DB använde grävaren det senaste och kolla upp det.

Skylten står, liksom en närbelägen brunn som varit på tapeten förut i tråden, fullt synliga från vägen som är STARKT trafikerad dygnet runt.
Citera
2013-07-30, 17:16
Medlem
shponglads avatar
läste att Ida hade blödarsjuka, kan detta påverka en argumentation för att hon troligtvis är död baserat på förekomsten av blod i lägenheten tror ni?
Citera
2013-07-30, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nej det skulle man inte, men det måpste bevisas också, och om vilda djur hittat henne så kan hennes avgnagda skelletdelar lika utspritt på en kvm2 eller mer

Någon som om det förekomemr svin i trakterna?

Dödsorsak kan inte fastställas med hur hon är begravd eller i vad(om det inte finns knivhugg i kläder tex)
Inte heller ens att ett mord begåtts.

Ja om det finss rispor i benrester eller om skallen är inslagen men strypning tex går inte att fastställa med endast skelletdelar.

Men för att fastställa död är det ju bra, men tycker mig se att åklagaren inte känner sig behöva det för att fåtill ett mordåtal, antagligen massa blod och blodstänk, kanske går att fastställa att de kommer från knivhugg utifrån blodmönster osv

Nej, men du frågade om det var troligt att kroppen finns kvar, så det var detta jag svarade på, samt spekulationer om i vilket skick den behövde vara i för att fastställa dödsorsak.

Så varför du motsäger dig svar på dina egna frågor med bättre vetande ter sig oförklarligt.

Om du söker på svin eller vildsvin så får du upp svar. Prova det.
Eller blödarsjuka för all del. Det är en tråd med över 17000 inlägg.
Citera
2013-07-30, 17:24
Medlem
shponglads avatar
Hur passar PT in i kvällen? Är det hans telefonbråk med AJ som utlöser händelsekedjan?

Skulle vara intressant att se telefonrörelserna på huvudpersonerna under natten/morgonen.

Dom måste ha haft vett nog att stänga av telefonerna alt lämna dom hemma under kroppsdumpningen bilbrännandet och alla utflykter dom hade för sig. annars hade kroppen blivit hittad.

Instressant om alla AJ DB FH telefoner stängs av i nära tidsmässig anslutning till varandra efter att samtal ringts mellan dom...
Citera
2013-07-30, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Skylten står, liksom en närbelägen brunn som varit på tapeten förut i tråden, fullt synliga från vägen som är STARKT trafikerad dygnet runt.

Är den starkt trafikerad kl.04 en söndag morgon ?
Citera
2013-07-30, 17:26
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Nej, men du frågade om det var troligt att kroppen finns kvar, så det var detta jag svarade på, samt spekulationer om i vilket skick den behövde vara i för att fastställa dödsorsak.

Så varför du motsäger dig svar på dina egna frågor med bättre vetande ter sig oförklarligt.

Om du söker på svin eller vildsvin så får du upp svar. Prova det.
Eller blödarsjuka för all del. Det är en tråd med över 17000 inlägg.

Nej jag skrev "Hur realistiskt är det ens atthitta en kropp om den legat i skogen en månad och kunna bedömma en dödsorsak?"

Poängen var kanske att man inte skall räkna med ett open-and-shut case bara för att kroppen hittas,eller delar av den.
Senast redigerad av shponglad 2013-07-30 kl. 17:30.
Citera
2013-07-30, 17:39
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
ReimerdensomsägerAmeninteB har gått från att vara den som jag tyckt varit mest intressant att läsa i denna tråd till att ha blivit som den där klassiska facebookvännen som plötsligt postar nåt, ofta upprört, och när tillräckligt många har visat sitt stöd, frågat vad det är som är fel, kram kjam puss puss och fyratusen hjärtan har bombats in i posten så skriver facebookvännen " - Det kan jag inte säga!".

RDY har ju i halva tråden påstått att liket ligger i Kvarnsjön, för att sedan intresserat sig västerut antingen Öresjöhållet eller Uddevalla/Herrestadsfjället eller vad det nu hette. Gillar svängen åt höger nu som varit mitt största intresseområde, dvs Grästorp +/- några mil.

RDY har hittat släpspår vid kvarnsjön, däckspår med hjulbas Amazon och nu en bibel eller bok eller ngt. Jag får dålig koll på grabben, dessutom med alla upptäckter så är det ju en perfekt person att PMa vilseledande information till som styr bort från AJ och liket tyvärr. Inget ont menat gentemot människan bakom nicket, mycket har varit relevant och bra för tråden också så jag ser absolut inte RDY som ett troll. Tvärtom.
Citera
2013-07-30, 17:42
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Är den starkt trafikerad kl.04 en söndag morgon ?
Det är en extremt öppen yta, synlig från precis alla väderstreck. Att börja dra igång maskiner där mitt i natten eller tidig morgon hade framkallat uppmärksamhet, inte minst från huset precis nedanför.

Tror att I* ligger mer avsides, områden där få personer ser eller vistas i.
Citera
2013-07-30, 17:46
Medlem
Går det att spåra ett samtal från en kontantkorts tel. Om man hittar ett tel nummer i hennes tel som inte är reg ,kan man då pejla det till ett visst område
Citera
2013-07-30, 17:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Går det att spåra ett samtal från en kontantkorts tel. Om man hittar ett tel nummer i hennes tel som inte är reg ,kan man då pejla det till ett visst område
Citera
2013-07-30, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det är en extremt öppen yta, synlig från precis alla väderstreck. Att börja dra igång maskiner där mitt i natten eller tidig morgon hade framkallat uppmärksamhet, inte minst från huset precis nedanför.

Tror att I* ligger mer avsides, områden där få personer ser eller vistas i.

Det tror jag också, men låt oss säga att det fanns en färdig grop, så hade man kunnat stupa henne däri och täcka temporärt med jord på natten, utan att någon reagerat, det var mörkt.
DB, kunde sedan jobbat på söndag med att fylla utan att väcka uppmärksamhet. Långsökt, men inte uteslutet.

Dessutom är plasten inte synlig för di som kommer NO från på 44an, så ena riktningen är säker.

Därför är det viktigt att fastställa om DB var inblandad i skyltjobbet tycker jag.
Och absolut kolla upp vad DB har gjort för grävjobb senaste tiden.

Så ett enkelt tips är aldrig fel, eller ?
Citera
2013-07-30, 17:50
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume

Ja om den är påslagen kan du pejla den, operatörerna har även sånt lagrat ett tag så polisen har nog koll på var alla telefoner befann sig och dom som stängdes av, var dom var när dom stängdes av och rörelserna innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in