2013-07-30, 16:13
Medlem
novus.s avatar
Jag tycker att min flickvän är lat. Jag är också lat, men jag anser att det är okej eftersom att jag är den som jobbar och drar in pengarna i hushållet. Vissa veckor jobbar jag nästan helt hemifrån, vilket betyder att jag sitter och "latar" mig vid datorn. Vi bråkar om vem som ska diska, tvätta osv., men ofta blir det ju jag som får göra det. Jag fixar även i princip all matlagning.

WTF? Men jag älskar henne. Vad göra?
Citera
2013-07-30, 16:17
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novus.
Jag tycker att min flickvän är lat. Jag är också lat, men jag anser att det är okej eftersom att jag är den som jobbar och drar in pengarna i hushållet. Vissa veckor jobbar jag nästan helt hemifrån, vilket betyder att jag sitter och "latar" mig vid datorn. Vi bråkar om vem som ska diska, tvätta osv., men ofta blir det ju jag som får göra det. Jag fixar även i princip all matlagning.

Fundera om detta är ett förhållande du orkar med i längden. Får jag undra varför hon inte jobbar?
Citera
2013-07-30, 16:18
Medlem
Ålder på er båda?

Går hon i skola, har hon sommarlov nu? Eller är hon arbetslös och skiter i allt?
Citera
2013-07-30, 16:18
Medlem
FetFulElaks avatar
Du ska naturligtvis styra upp det?
Citera
2013-07-30, 16:20
Medlem
Pastellers avatar
Degar hon bara hemma om dagarna?

Har ni hushållsapparater eller måste man boka tvättstuga, diska för hand etc?
Citera
2013-07-30, 16:21
Medlem
LFCYNWAs avatar
Säg till henne att om hon inte hjälper till hemma så kommer inte ert förhållande att fungera.
Citera
2013-07-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novus.

Nja, jag finner att du är ute o cyklar här. Du anser alltså att du är mer värd för att du jobbar..o inte din tjej? Det är ingen kille jag skulle vilja ha utan lätt bli utbytt. Ni är alltså inget team utan två singlar som bor ihop med en maktkamp. Där du försöker styra o nedvärdera din tjej. Spännande! *ironi*

Ni tar ett snack så klart. Kommunikation. Där du skippar den anklagande tonen "du är lat". Hur ser eran kommunikation ut i övrigt? Vad säger hon? Vad säger du?

Ingen människa är lat. Människan är omotiverad. Det är en stor skillnad.
Citera
2013-07-30, 16:25
Medlem
akzags avatar
Du verkar va mannen som drar in cash i huset så jag rekommenderar dig att nästa gång ni knullar så tar du henne hårt bakifrån och trycker ner slynans nacke ner mot kudden, sen säger du att maten o allt ska va klart när du kmr hem. Inget tjafs om saken. Fan ni svennar borde lära er nått av oss invandrare.
Citera
2013-07-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Du verkar va mannen som drar in cash i huset så jag rekommenderar dig att nästa gång ni knullar så tar du henne hårt bakifrån och trycker ner slynans nacke ner mot kudden, sen säger du att maten o allt ska va klart när du kmr hem. Inget tjafs om saken. Fan ni svennar borde lära er nått av oss invandrare.

Om TS eller någon annan svensk gör något sånt där emot sin svenska flickvän så var nog det förhållandet officiellt över!

Tjejer vill bara vara i förhållanden "för att" liksom, tyvärr.
Citera
2013-07-30, 16:34
Medlem
Manboiiis avatar
Du jobbar, drar i pengarna i hushållet..

Hon latar sig bara går varken skolav eller arbetar..
Dvs arbetslös och lever på dig?

Är det så det ser ut? Om ja.

Så är det fan bara att hon håller hushållet rent och fixar maten. Helvete jag skulle kasta ut henne direkt. Ska nån leva på mig så ska jag ha ut något av det än bara sex.. Finns eskorter för det annars.
Citera
2013-07-30, 16:42
Medlem
TS sätt dig ner med henne och ta en vuxen och ordentlig diskussion med henne utan att gapa och gräla.

Om inte diskussionen ger något och hon beter sig lat och omogen så är det bara för dig att kasta ut henne. Visst kommer du gå kåt och ensam på dagarna men hellre det än att ha en lat, omogen flickvän som antagligen inte bryr sig om dig och lever på dig istället.
Citera
2013-07-30, 16:47
Medlem
novus.s avatar
Nej, hon varken pluggar eller jobbar. Hon dricker däremot vin ganska ofta, och äter ute ungefär 5 kvällar i veckan (oftast med mig eftersom jag inte orkar laga mat efter jobbet). Har försökt prata om det men hon menar att mitt jobb "inte är tillräckligt ansträngande", vilket ju så klart bara är hennes uppfattning (det är inte fysiskt ansträngande).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in