Citat:
Ursprungligen postat av
Ragnhildur
När man läser på fb får man en bild av den svenske mannen som är förfärlig. Det verkar som om det är helt okej att kalla kvinnor för horor, sliddjur osv. Det finns ett enormt - och oattrakttivt - hat mot kvinnor och feminismen ses som skyldig till allt ont och mot dessa feminister kan man vräka ur sig vadsomhelst.
Jag undrar: Varför förfular den svenska mannen bilden av sig själv på detta sätt? Vad har hänt med självsäkerheten som gör att man kan ta andra människors åsikter med ro? Varför tappar dessa män stilen när de argumenterar för sin sak?
För de flesta svenska kvinnor handlar jämställdhet om att få lika lön för lika arbete och att man delar på hushållsarbetet om båda jobbar. Är det verkligen så farligt och svårt att leva med för svenska män?
Jag lovar: det finns inget mer attraktivt än en man i hantverkarkläder som går och drar en barnvagn efter att ha hämtat på dagis. Men en sån karl är ett byte som tyvärr är upptaget ... och hur vet man i förväg om den tilltänkta är sån eller en som kallar kvinnor sliddjur och skickar hatmejl.
Det är ingen majoritet av kvinnor som kallar sig för feminister.
Varför? Jo för att många kvinnor tycker även dom att feminism förknippas med dom där som inte är riktigt kloka (Lady Dahmer tex).
Finns många på flashback som hatar feminister? Ja det är en hel del.
Många som hatar alla kvinnor? Nej det har jag inte sett så värst många av, då handlar det förmodligen till stor del om troll.