2013-07-30, 12:24
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Lögn. Du klarar inte att anta min utmaning!
Vilken utmaning? Det du skrev fattade jag inte. Vad är det man ska göra?

Men varför är det relevant? Ditt ursprungliga argument är bemött och begravt.
Senast redigerad av baylife 2013-07-30 kl. 12:27.
Citera
2013-07-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife

Nämn en Gud eller säg att Gud inte finns så jämför vi grunden, jag utgår endast från min avatar utan analogier.

https://www.flashback.org/sp44539096
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-30 kl. 12:29.
Citera
2013-07-30, 12:28
Medlem
baylifes avatar
Citat:
https://www.flashback.org/sp44539096
Vadå stå sig i alla jämförelser?
Citera
2013-07-30, 12:34
Medlem
Citat:

Men varför är det relevant? Ditt ursprungliga argument är bemött och begravt.

Men det här är inte mitt ursprungliga argument, jag kan ge skäl för min tro, kan du ge skäl för din. Vi jämför din tro med min enligt de restriktioner jag lägger på mig själv. (endast avatar och matte utan analogier)
Citera
2013-07-30, 12:38
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Men det här är inte mitt ursprungliga argument, jag kan ge skäl för min tro
Tveksamt

Citat:
kan du ge skäl för din. Vi jämför din tro med min enligt de restriktioner jag lägger på mig själv. (endast avatar och matte utan analogier)
Vilken tro? Vad är det jag tror på säger du?
Citera
2013-07-30, 12:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du har inte förklarat det NÅGON gång. Din stortå är inte Gud för den sitter på en kropp som är dess HERRE. Försök med något nytt eller lägg ned!

Jo det har jag, din lilla horunge! Du anklagar inte mig för att ljuga, det ska du ha klart för dig!

Jag har klart och tydligt angett att alla konstigheter runt tån har skapats av tån för att testa din tro.

Vill du ha en till? Stortån vill inte förstöra min fria vilja och låter mig därför förflytta den.

En till? Stortån rör sig inte alls, det är universum som rör sig runt stortån, helt i linje med Einsteins relativitetsteori.

Säg till om du vill ha fler, jag har pratat med religiösa tillräckligt länge för att kunna rabbla dåliga bortförklaringar hela dagen lång. Och vet du vad? Samtliga är bättre än dina.
Citera
2013-07-30, 12:42
Medlem
Citat:
Tveksamt

Vilken tro? Vad är det jag tror på säger du?

Ja vad tror du på?
Citera
2013-07-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jo det har jag, din lilla horunge! Du anklagar inte mig för att ljuga, det ska du ha klart för dig!

Jag har klart och tydligt angett att alla konstigheter runt tån har skapats av tån för att testa din tro.

Vill du ha en till? Stortån vill inte förstöra min fria vilja och låter mig därför förflytta den.

En till? Stortån rör sig inte alls, det är universum som rör sig runt stortån, helt i linje med Einsteins relativitetsteori.

Säg till om du vill ha fler, jag har pratat med religiösa tillräckligt länge för att kunna rabbla dåliga bortförklaringar hela dagen lång. Och vet du vad? Samtliga är bättre än dina.

Du medger själv att dina förklaringar är "dåliga bortförklaringar" det räcker.
Citera
2013-07-30, 12:44
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ja vad tror du på?
Jag tror bland annat att du inte läst så mycket analys.
Citera
2013-07-30, 13:01
Medlem
Citat:
Jag tror bland annat att du inte läst så mycket analys.

Ni strider här mot Gudstron dag ut och dag in och menar att er logik står över de troendes. Men ni klarar inte att ens i retoriskt och numerärt överläge att försvara er egen otro. Mot fakta. Ja fakta, eftersom min utmaning begränsar mig till endast empiriska bevis utan analogier. Min utmaning kräver inte detsamma av er och ändå kan ni inte ta den? Hur kan det komma sig?
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-30 kl. 13:04.
Citera
2013-07-30, 13:04
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ni strider här mot Gudstron dag ut och dag in och menar att er logik står över de troendes. Men ni klarar inte att ens i retoriskt och numerärt överläge att försvara er egen otro. Mot fakta. Ja fakta, eftersom min utmaning begränsar mig till endast empiriska bevis utan analogier. Min utmaning kräver inte ens detsamma av er och ändå kan ni inte ta den? Hur kan det komma sig?
Jag strider inte mot Gudstron. Jag bemöter endast argument för Gud. Och aldrig har jag påstått att 'min logik' står över de troendes. Varför skulle jag behöva försvara min otro? Jag är inte ateist.
Citera
2013-07-30, 13:04
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ni strider här mot Gudstron dag ut och dag in och menar att er logik står över de troendes. Men ni klarar inte att ens i retoriskt och numerärt överläge att försvara er egen otro. Mot fakta. Ja fakta, eftersom min utmaning begränsar mig till endast empiriska bevis utan analogier. Min utmaning kräver inte ens detsamma av er och ändå kan ni inte ta den? Hur kan det komma sig?

För att du lider av en förvrängd verklighetsuppfattning och Dunning Kruger effekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in