2013-07-30, 08:56
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Någon som har en bra idé om vad exakt polisen har på honom?

Jag tror inte de har mycket alls. Han har varit på platsen. Det förnekas inte. Det finns tydligen vittnesmål om bråk. Det går att förklara bort. Det finns tydligen vittnesmål om dunkande. Går att förklara med att de hade sex och hon gillade ju hårda tag så det blev lite skrik då också... Kort och gott blir det nog mycket svårt att binda AJ till brottet eftersom han kan bortförklara allt.

Mot DB och FH har länge funnits någon form av misstanke om skyddande av brottsling och någon medhjälp i bortrövande av levande person (som man misstänkte först) eller brott mot griftefrid. Hur de kopplats till detta vet vi inte.

Om det finns vittnen som har sett DB och FH anlända till platsen för mordet är osäkert. En granne till BO har en exakt likadan bil som den som brändes. Alla iakttagelser om att de kommit till platsen måste därför bygga på en identifikation av DB och/eller FH i bilen alternativt att man minns registreringsnumret eller möjligtvis att grannbilen bevisligen inte kan vara den vittnet sett.

Pga lite fågelkvitter så diskuterar jag inte längre det sistnämnda vittnesmålet. Jag betraktar det tills vidare som ett inaktuellt vittnesmål tills Haraldsson eller åklagaren eventuellt nämner det igen i positiva ordalag.

EDIT: Jag tycker det är mycket tragiskt om DB inte längre kan knytas till mordplatsen, men att FH skulle ha kommit dit har jag svårt att tro eftersom det då krävs en massa omvägar eller en person till för att förklara hur de tre kom från platsen där bilen brann. Av egen erfarenhet av att bo på slätten vet jag att något av det mest iakttagna av allt är personer som går på slätten. Det är något av en sensation av att se något sådant så en morgonpigg bonde skulle sätta i halsen om han sett det när han var ute i trädgården och slog en båge. Alltså har de åkt bil hem från brandplatsen.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-30 kl. 09:04.
Citera
2013-07-30, 08:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det inte är någon av dessa tre gynnarna som tagit livet av I*a vem är det då?

PHs alibi är inte helt hundra utan han har lyckats smita undan en stund. Var befann, geografiskt, sig PH när han bråkade i telefon med AJ?

Ryktet om att det misshandlade X:et har sett springa ifrån lgh under natten/morgonen är riktigt.

Någon helt okänd har något otalt med BO och reder ut det under natten.

AJ beter sig precis som en skyldig gör, undviker att prata om Ida, är inte intresserad av att försöka hjälpa till att hitta förklaringar till det som hänt, bryr sig inte ett skvatt om att hans kompisar sitter häktade för att skydda just honom, vilket är ett indirekt utpekade av honom som GM, han har inte beklagat sorgen efter hennes försvinnande/mordet och han är den sist kände som såg henne.

Han kan förvisso säga, precis som Alm, att han vet vem som är skyldig men att han inte golar.

AJ är definitivt skyldig, hans historik säger oss också att han är kapabel och hans förehavande som att försvinna utan att vara tillgänglig dagarna efter mordet talar för att det inte finns någon annan möjlig GM.
Citera
2013-07-30, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
AJ beter sig precis som en skyldig gör, undviker att prata om Ida, är inte intresserad av att försöka hjälpa till att hitta förklaringar till det som hänt, bryr sig inte ett skvatt om att hans kompisar sitter häktade för att skydda just honom, vilket är ett indirekt utpekade av honom som GM, han har inte beklagat sorgen efter hennes försvinnande/mordet och han är den sist kände som såg henne.

Han kan förvisso säga, precis som Alm, att han vet vem som är skyldig men att han inte golar.

AJ är definitivt skyldig, hans historik säger oss också att han är kapabel och hans förehavande som att försvinna utan att vara tillgänglig dagarna efter mordet talar för att det inte finns någon annan möjlig GM.

Ja handlingarna avslöjar brottslingen.

Vi får hoppas att Id@ inte hade ett tjog med kavaljer i den undre världen bara, utan att det begränsar sig till den lilla skara (SB & PT) som nagelfarits och avskrivits från misstanke.
Citera
2013-07-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jag ställer mej verkligen undrande till vad haren gjorde i Polen ?
Förlåt men kaninmannen ska det viss vara.

Behövde möjligen AJ hjälp med något ?
Och i så fall vad ??
Han skaffade ju tidigare ett körkort i polen,är det dom känningarna han behövde igen ?
Kan det vara så att polacker nyligen befunnits i Sverige.
För att om i möjligaste mån vara behjälpliga på ngt sätt.

Jag tänker då närmast på ett bortforslande av id@ som då kanske var illa gömd ??

Kort sagt...Vad i h-vete gjorde Haren AJ i Polen ??

Tur för dig att din identitet är mörkad bakom ett nic. Export av ruttnande mordoffer är en urbota dum idé. Även om Polen är med i Schengensamarbetet så förekommer det en viss gränskontroll och tullare har lika känsliga näsor som andra. Dum får man visserligen vara, men det är ingen fördel.
Citera
2013-07-30, 09:10
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Är det någon som vet varför det grävts och gjutits betong i åkern omedelbart söder om DB:s bostad? Någon reklamskylt kan det inte vara och någon ny affär är omfattningen av gjutningen för liten för. Kan DB ha tänkt bygga något garage eller varför bygger man något litet just där? Marken är ojämn vid bygget så det har säkert gått lätt att slänga ned en kropp där och fyllt på med jord.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-30 kl. 09:21.
Citera
2013-07-30, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tror att AJ älskar kvinnor.
Du missade nog ett ord, utnyttja.
Han älskar att utnyttja kvinnor. Älskar man så behandlar man inte kvinnorna med att misshandla dom. Då avgudar man dom. Han verkar ju bara se till egna bästa. Ser nog bara kvinnorna som uppblåsbara Barbara.
Det är min bedömning av AJ efter ha läst denna tråd. Men som sagt bara min egna uppfattning men han kanske är världens snällaste ....
Citera
2013-07-30, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är det någon som vet varför det grävts och gjutist betong i åkern omedelbart söder om DB:s bostad? Någon reklamskylt kan det inte vara och någon ny affär är omfattningen av gjutningen för liten för. Kan DB ha tänkt bygga något garage eller varför bygger man något litet just där? Marken är ojämn vid bygget så det har säkert gått lätt att slänga ned en kropp där och fyllt på med jord.

finnes bild ? säger mer än 1000 ord har jag hört...
Citera
2013-07-30, 09:27
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror du inte att höjdarna från Götet har kommit till Trollhättan för att hjälpa till med "experthjälp"?
Det är ju trots allt lättare att ta sig till Trollhättan än till Boden.

Flera av MPSarna som varit med på söken hittills är samma personer som brukar söka (och leda) i Göteborg.
Citera
2013-07-30, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Och varför är det så viktigt att tala om för DB hur viktig han är för AJ i ett läge när alla vet att DB inte ens kommer åt sin förbaskade facebook? Jo, för att alla andra ska se budskapet, förstås!
Det han skrev är både budskap men också en markering och en påminnelse.

Hans inlägg får mer än en betydelse. Andra kan läsa det på Facebook, se vilken "fin" kille han är, samt som påminnelse om sammanhållningen i deras lilla kompisgrupp. För DB blir det både en erinran om deras tajta "vänskap" och att han viktig för AJ i den bemärkelsen att han ska hålla käft. Att DB inte kommer åt sitt konto, innebär inte på något vis att budskapet inte når honom ändå. DB har förmodligen ett fullt läskunnig advokat, så extern information kommer alltid in ändå.
Citera
2013-07-30, 09:31
Medlem
bullskits avatar
Skulle AJ lämna över gömmandet/dumpningen av kroppen till någon annan? Litar han på någon och har han inte för stort kontrollbehov för det?
Citera
2013-07-30, 09:33
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritzer11
Panzertaxu verkar sitta på i info som endast polis har i detta fall,varför?
Jävla LOL,du har typ från början härjat om att det är en tidsfråga innan AJ sitter men dina "fåglar" gick inte ut med var han fanns när han gömde sig?.Du är så jävla full av skit.
Jag tipsade iaf snuten om att AJ befanns sig i Polen,warsawa men jag tyckte det kändes som dom tog det med en "klackspark",tipsade redan andra dagen AJ var Internstionellt efterlyst.

Tack Quarrel på sid ca 1418 att du tillrättavisat en som gnället på AJ:s språk,jag har också problem med att uttrycka mig,framförallt när jag,som nu sitter på luren,och inte kan se hela min tex
Jag är på sida 1418,håller på att läsa igen sen 21 ikv,sjuk jävla tråd!

Edit:Sitter på luren,blir en jävla massa stavfel då,sry!

MVH

En polis kan ju delge detaljer till nära o kära som inte tros störa utredningen. På ett sätt är det tjänstefel om det läcker vidare och hur grovt tjänstefelet är beror ju på vad som läcker ut.

Jag har inte haft någon info om var han gömt sig, personligen trodde jag han höll sig i Sverige och jag är nyfiken på exakt när han åkte till Polen vilket polisen borde kunna säkerhetsställa inom kort.

Att AJ skulle bli häktad har jag haft stora förhoppningar om, men därifrån till att bli dömd är steget långt. Jag kan för lite om juridik för att veta exakt hur mycket man kan knyta ihop indicier med vittnesmål och mindre teknisk bevisning för att det ska räcka till en fällande dom, men jag tror det blir mycket svårt. Å andra sidan tycker jag herrarna har klantat sig skapligt på flera sätt och vis redan, så det kan mycket väl finnas smaskig teknisk bevisning.
Citera
2013-07-30, 09:36
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Torsdagen den 25 juli fick jag följande PM:

Citat:
Ursprungligen postat av {*******}
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av {*******}
Citat:
Hej! Dina gissningar brukar vara tämligen pricksäkra. Du har ingen mer precis gissning om var Ida kan befinna sig? Det kanske inte spelar så stor roll nu annat än för Idas familj om nu AJ inte tänker komma hem mer.

Vet i fan alltså. Börjar luta åt att D.B fått välja dumpningsplatsen. Han har jag ingen vidare koll på.
Tror ändå det är mer åt grästorpshållet nu.

Förresten!

AJ befinner sig i Polen just nu, som några redan gissat på.
Han kommer hem på måndag! Får se på måndag om min källa var säker
Om han inte grips innan men det tvivlar jag på "han skulle XXX innan han vände hemåt"

Jo, det kan vara DB... Har han rört sig i trakten mellan Strömslund och Öresjö? Munkebo verkar ju vara en bra dumpningsplats.

Känner tyvärr inte till vart D.B rört sig. Svårt att peka på en viss plats då.

XXX = solklart off topic och inget skäl att lägga ut

PM:et stämmer helt överens med de planer AJ i aftonbladet igår påstod att han hade i torsdags.

Om postaren är välinformerad och ärlig så kan det alltså vara så att DB fört bort kroppen och då får man fundera över var han brukar röra sig åt grästorpshållet till...

EDIT: Antalet * återspeglar inte på något sätt antalet tecken i nicket. Det var så många stjärnor det blev när jag sökte och ersatte...
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-30 kl. 09:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in