Citat:
Ursprungligen postat av
zonzon
Någon som har en bra idé om vad exakt polisen har på honom?
Jag tror inte de har mycket alls. Han har varit på platsen. Det förnekas inte. Det finns tydligen vittnesmål om bråk. Det går att förklara bort. Det finns tydligen vittnesmål om dunkande. Går att förklara med att de hade sex och hon gillade ju hårda tag så det blev lite skrik då också... Kort och gott blir det nog mycket svårt att binda AJ till brottet eftersom han kan bortförklara allt.
Mot DB och FH har länge funnits någon form av misstanke om skyddande av brottsling och någon medhjälp i bortrövande av levande person (som man misstänkte först) eller brott mot griftefrid. Hur de kopplats till detta vet vi inte.
Om det finns vittnen som har sett DB och FH anlända till platsen för mordet är osäkert. En granne till BO har en exakt likadan bil som den som brändes. Alla iakttagelser om att de kommit till platsen måste därför bygga på en identifikation av DB och/eller FH i bilen alternativt att man minns registreringsnumret eller möjligtvis att grannbilen bevisligen inte kan vara den vittnet sett.
Pga lite fågelkvitter så diskuterar jag inte längre det sistnämnda vittnesmålet. Jag betraktar det tills vidare som ett inaktuellt vittnesmål tills Haraldsson eller åklagaren eventuellt nämner det igen i positiva ordalag.
EDIT: Jag tycker det är mycket tragiskt om DB inte längre kan knytas till mordplatsen, men att FH skulle ha kommit dit har jag svårt att tro eftersom det då krävs en massa omvägar eller en person till för att förklara hur de tre kom från platsen där bilen brann. Av egen erfarenhet av att bo på slätten vet jag att något av det mest iakttagna av allt är personer som går på slätten. Det är något av en sensation av att se något sådant så en morgonpigg bonde skulle sätta i halsen om han sett det när han var ute i trädgården och slog en båge. Alltså har de åkt bil hem från brandplatsen.