2013-07-29, 01:07
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Så jag är i rymden just nu? Hur kan jag andas då? Och varför är jag inte viktlös?
Förhoppningsvis blir ingen viktlös, jag skulle då inte vilja vara utan vikt. Däremot tyngd...
(Antar att om du lyssnat mer på lektionerna i skolan hade du vetat skillnaden!)
Citera
2013-07-29, 01:27
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Så jag är i rymden just nu? Hur kan jag andas då? Och varför är jag inte viktlös?

För att jorden är en ö av liv i rymden.
Citera
2013-07-29, 02:33
Medlem
adventualthorizons avatar
vad menas med att ett svarthål är endimensionellt? det måste väll ha ett djup
Citera
2013-07-29, 08:28
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
1. Ja.
2. För att vår kära planet har en atmosfär som din kropp är perfekt anpassad för.
3. Hahahaha. Du har inte hört talas om gravitation? Massa drar sig mot massa.

Gå och lägg dig. Sen rekommenderar jag att du gräver och läser lite imorrn när du är bakis.

Ni pratar nu om Jorden och inte (den påhittade?) rymden. Alla vet att vi på jorden är viktlösa och kan leva här. Men ni påstår att jag lever i rymden. Men när jag går utanför dörren så möts jag av varken stjärnor eller galaxer. Snarare träd och vägar. Då undrar jag, om jag nu bor i rymden, var är alla asteroider och stjärnor etc? Varför är allihop mil i från mig och inte en enda nära mig?
Citera
2013-07-29, 08:30
Medlem
grals avatar
Citat:
Månen och stjärnorna ser man, men på vilket sätt utgör det något annat än bara väldigt högt uppe i himlen? Jag ser inte hur rymden ska kunna finnas.

Vi kallar "högt upp i himlen" för rymden. Det är så vi definierar rymden. Du verkar definiera detta "högt upp i himlen", vi andra kallar det rymden.

Det är så vi valt att kalla saker. Du trollar på en absolut sämsta nivå hittills.
Citera
2013-07-29, 08:45
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gral
Vi kallar "högt upp i himlen" för rymden. Det är så vi definierar rymden. Du verkar definiera detta "högt upp i himlen", vi andra kallar det rymden.

Det är så vi valt att kalla saker. Du trollar på en absolut sämsta nivå hittills.

Så om rymden är högt upp i himlen, vad är då jorden? Det är inte samma sak, som föregående talare försökte få det till.
Citera
2013-07-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ni pratar nu om Jorden och inte (den påhittade?) rymden. Alla vet att vi på jorden är viktlösa och kan leva här. Men ni påstår att jag lever i rymden. Men när jag går utanför dörren så möts jag av varken stjärnor eller galaxer. Snarare träd och vägar. Då undrar jag, om jag nu bor i rymden, var är alla asteroider och stjärnor etc? Varför är allihop mil i från mig och inte en enda nära mig?

Tänk dig en bakterie som lever i skogen. Det enda han ser är lite lerjord. Var är alla träd? frågar han.
Citera
2013-07-29, 08:59
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Tänk dig en bakterie som lever i skogen. Det enda han ser är lite lerjord. Var är alla träd? frågar han.

Okej men nu snackar vi rymden, inte bakterier.
Citera
2013-07-29, 09:19
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Okej men nu snackar vi rymden, inte bakterier.
Vad kallar du det som är utanför Jordens atmosfär? Där stjärnor, planeter, asteroider, kometer, nebulosor finns? En ostfralla?
Citera
2013-07-29, 09:28
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffTheDragon
Vad kallar du det som är utanför Jordens atmosfär? Där stjärnor, planeter, asteroider, kometer, nebulosor finns? En ostfralla?

Kan du bevisa att allt det där finns? Låter som sjödjur.
Citera
2013-07-29, 09:35
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Kan du bevisa att allt det där finns? Låter som sjödjur.
Lever du under en sten? Har du inte gått i skolan? Är du blind och döv?
Citera
2013-07-29, 09:47
Medlem
grals avatar
Låt oss sluta mata trollet. Uppenbarligen någon som försöker trolla men inte riktigt vet hur det går till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in