2013-07-29, 01:59
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Anledningen till att bevakningen —och inte minst brandbevakningen— på Hunneberg synes vara ovanligt effektiv har jag inte lust att spekulera över på ett offentligt medium. Det kan dock gälla ett "riksintresse" av högre vikt än att knugens jaktmarker inte bränns av. Den som ofta spenderar tid på berget kommer snart att upptäcka att vissa bilar rör sig i området betydligt oftare än andra. Bilar med exempelvis två schäferhundar i. Exceptionellt välmotionerade hundar...

Japp, det är ju en plats som man bevakar ordentligt sedan incidenten med UFO-älgen. Riksintresse säger du. Intresse för mänskligheten säger jag!

http://www.ufo.se/fakta/artiklar/algen.shtml
Citera
2013-07-29, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Varför tror så många att hon fått en smäll i trappen? Har jag missat nåt? I alla hus jag bott i eller besökt med trapp så hörs det rätt bra om något skulle hända där. Har de bråkat där tror jag t ex att det hörs mycket högre än i lägenheten. Har någon skrikit till därute så tror jag också det hörs mycket mer än t ex i lägenheten. Personligen, utan att någonsin besökt den där trappen, så tror jag att allt skett i lägenheten och att blodspår etc har kommit sen när de transporterat kroppen.
Det var ju inte ett påstående från min sida utan ett svar på ett inlägg om varför grannarna hade hört dunsar och skrik. Jag vet inte varför detta blivit en stor grej men det är väl för folk har åsikter om blodet i trapp/hiss osv.
Citera
2013-07-29, 02:00
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Jupp låter vettigt! De skulle givetvis kunnat hämta upp andra bilen direkt innan de anlände till brottsplatsen men tror inte de hade planen så väl uttänkt när de väl blev kontaktade av AJ. Utan den kom säkert sen när de förstod att de var tvungna att bränna upp den ena bilen för att förstöra bevis. Vem vet hade DB förstått det här med eldandet av bil när han blev kontaktad hade han kanske inte varit lika angelägen om att hjälpa till? Han verkar ju älska sina bilar.

Låter det verkligen vettigt att man kör hem till DB emellanåt? Om man ändå vet att man behöver ny bil varför kör inte FH den direkt till brandplatsen då?
Citera
2013-07-29, 02:02
Medlem
Är inte AJ gripen än? Han sa ju själv till aftonbladet att han behövde "ett par, 3 dagar" ordagrant.
Citera
2013-07-29, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det var ju inte ett påstående från min sida utan ett svar på ett inlägg om varför grannarna hade hört dunsar och skrik. Jag vet inte varför detta blivit en stor grej men det är väl för folk har åsikter om blodet i trapp/hiss osv.

Okej! Citatet var egentligen inte riktat mot dina teorier utan jag har tänkt på det hela vägen i tråden. Det är rätt många nu som tagit upp det här med att det mördande slaget kan ha hänt ute i trappen. Jag vaknade själv en gång när en kvinna skrek i vår trapp när hon föll på fyllan och mitt hjärta tog ett helskutt. Men det är givetvis olika från hus till hus. Jag är inte dummare än att jag förstår det.
Citera
2013-07-29, 02:06
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
Är inte AJ gripen än? Han sa ju själv till aftonbladet att han behövde "ett par, 3 dagar" ordagrant.

Han har enligt egen uppgift till aftonhoran varit utomlands. Jag tror Polen nämndes. Därefter har han tagit Tyskland tillbaka och så Öresundsbron. Nu är han någonstans i Skåne gissningsvis.

Polisen lyckas många gånger ta efterlysta men det beror på att många efterlysta är idioter. AJ är ingen idiot. Han håller sig väl undan men vet att det inte fungerar på ett bra sätt hur länge som helst och känner även att han har oddsen på sin sida så därför lär han dyka upp imorgon.
Citera
2013-07-29, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Låter det verkligen vettigt att man kör hem till DB emellanåt? Om man ändå vet att man behöver ny bil varför kör inte FH den direkt till brandplatsen då?

Jag tror inte de haft hela den "fantastiska" planen uttänkt när väl AJ har bett om hjälp. Jag tror de improviserat rätt vilt och första målet är att få ut kroppen ur lägenheten. Det är allt de bryr sig om först. Sen är andra saken att bli av med kroppen så fort som möjligt. Sen efter det när deras hjärtan lugnat ner sig så har deras förstörande av bevis planer kommit. Så ja, jag tror nog de efter de dumpat kroppen kommit på att de behöver en bil till eftersom de måste bränna upp den andra. Men jag vet inte avstånden mellan de olika ställena på samma sätt som du gör så kanske man kan lösa det på ett smidigare sätt. Jag tror inte det är lika jobbigt för dem att åka runt i en bil med blod i för att hämta upp en ny bil som det var när de åkte runt med kroppen.
Citera
2013-07-29, 02:15
Medlem
Citat:
Jag tror dessvärre att vi här har en avgörande skillnad i vår tolkning av händelserna, en skillnad som vi dessvärre knappast kan överbrygga.

Om bilbranden är en medveten förvirrande åtgärd och kroppen flyttas över till ny bil så är det en jättebra åtgärd för de allra flesta lär tänka att bilbranden är den punkt där alla bevis förstörs och Id* följaktligen dumpats innan. Men om man flyttar kroppen till annan bil så vinner man tid och förvirrar polisen rejält. Polisen brände ju en massa värdefullt krut på Hunneberg den första veckan... Under tiden har man möjlighet att t.ex. åka till Munkebo sopstation och där kan allt dumpas utan att det hittas före nästa istid.

Eller sopstationen innan Trestad center. Luktar lik där året om.
Citera
2013-07-29, 02:21
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Jag tror inte de haft hela den "fantastiska" planen uttänkt när väl AJ har bett om hjälp. Jag tror de improviserat rätt vilt och första målet är att få ut kroppen ur lägenheten. Det är allt de bryr sig om först. Sen är andra saken att bli av med kroppen så fort som möjligt. Sen efter det när deras hjärtan lugnat ner sig så har deras förstörande av bevis planer kommit. Så ja, jag tror nog de efter de dumpat kroppen kommit på att de behöver en bil till eftersom de måste bränna upp den andra. Men jag vet inte avstånden mellan de olika ställena på samma sätt som du gör så kanske man kan lösa det på ett smidigare sätt. Jag tror inte det är lika jobbigt för dem att åka runt i en bil med blod i för att hämta upp en ny bil som det var när de åkte runt med kroppen.

Vad är det egentligen de har gjort? Slagit in en kropp i plastpåsar eller dylikt och kört kroppen i bil. Är det något märkvärdigt? Sedan har de en historik av att diskutera bra lösningar på sådana här situationer. Om bilen har körts från DB till Margaretavägen har AJ haft 25 minuter på sig att tänka ut bra plan. Det räcker för honom.
Citera
2013-07-29, 02:22
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Eller sopstationen innan Trestad center. Luktar lik där året om.

Ja, men fördelen med Munkebo är att om du lägger 20 cm skräp över en kropp så kommer snart en kommunanställd och lägger 50 cm grus ovanpå
Citera
2013-07-29, 02:31
Medlem
rammzis avatar
Andréas Amore Johansson
32 Fantastiska vänner har jag "förlorat" genom att bli utpekad som en gärningsman i media. 32 idioter som valt att köpa medias bild. Kan ni ingenting utav juridik? Jag kommer förakta er som budbärare utav häxkonster, precis som man gjorde i Dalarna runt 16-talet. Ni idioter utav häxkonst, snälla, tala aldrig till mig igen......
Resten utav er, ni som kanske förstår er på juridik, imorgon måndag 29/7 kommer jag att inställa mig på en svensk ambassad i en europeisk huvudstad för att få mitt namn rentvått.
IN HOC SIGNO VINCES!!!
Dela · för 43 minuter sedan ·
Citera
2013-07-29, 02:39
Medlem
Citat:
Japp, det är ju en plats som man bevakar ordentligt sedan incidenten med UFO-älgen. Riksintresse säger du. Intresse för mänskligheten säger jag!

http://www.ufo.se/fakta/artiklar/algen.shtml

Här kanske du förväntade dig att jag skulle säga något spydigt om foliehattar, men tänker blott påpeka att den ovanligt effektiva bevakningen av Hunneberg började tidigare än älgincidenten.

Var vaken på spridda och pinfärska diabasskärvor ute i markerna när du vandrar omkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in