Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-28, 12:43
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Jag gissar att SvP tjuvläser Kapitalet av Karl Marx.
Citera
2013-07-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vad gäller massutskick av valsedlar så har detta stoppats av posten. Vi kan inte använda posten för varesig valsedelutskick eller flygbladsutskick (förutom i liten skala under annat namn och så vidare).

Alltså, har de ingen motivering till varför? Jag hade läst om autogirot förut, men visste inte att det även gällde detta. Vad är deras motivering egentligen? Sverigedemokraterna fick ju göra det inför förra valet, varför får inte ni? Är det för att ni är "dödsnazister"?

Citat:
Detta är något som varit uppe flera gånger de snart 15 år jag varit aktiv, och ibland blir jag förvånad över hur kort minne folk har alternativt hur naiva de är Det är precis som att folk till och från tycker att vi är korkade som inte har autogiro, när sanningen är att vi förbjuds ha autogiro precis som vi förbjuds använda bankernas kortbetalninigstjänster på våra hemsidor.

ELLER, så beror det helt enkelt bara på att det är olika människor som frågar till och från, verkar inte det mer troligt?

Citat:
Vad gäller hur valfonden ska användas så har inte det specat, men förutom upptryckning av valsedlar och flygblad så handlar det ju om marknadsföring (vilken lär bli i stort sett bara online eftersom vi - just det - förbjuds annonsera i print, radio och tv-media).

Jag antar att ni kommer försöka sprida valsedlar till hushållen i de områden där ni satsar på att komma in i kommunvalen? Gjorde ni inte det i Grästorp där ni kom in förra valet?
Citera
2013-07-28, 21:01
Medlem
Halmbals avatar
Blir det någon ny hemsida snart?
Citera
2013-07-28, 21:12
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Det har ju kommit en betalningstjänst som heter Swish:

https://www.getswish.com/

och då bli det ju lättare att bidra till valfonden via mobilen.

Citera
2013-07-28, 21:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vi kan inte använda posten för varesig valsedelutskick eller flygbladsutskick (förutom i liten skala under annat namn och så vidare).
Varför inte?
Citera
2013-07-28, 21:26
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Varför inte?

Därför att SvP är sk. punktmarkerade.
Citera
2013-07-28, 21:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Precisera dig.
Citera
2013-07-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Kunde man göra någon aktivism mot posten för att markera sitt avståndstagande från deras svenskfientlighet?
Citera
2013-07-28, 23:20
Medlem
NirvanAs avatar
Finns det inte några privata aktörer som inte bryr sig vem som skickar utan blir glad så länge dom får pengar? Eller har Posten något slags monopol... är inte insatt i denna fråga då.... Att få ut röstsedlar och tillhörande info till folkhemmen hade varit guldvärt tror jag. Man kan ju dessutom helt strategiskt skicka ut dom och undvika ghetton, röda/vänster nästen osv och endast skicka ut där man tror man kan nappa upp flest folk att rösta på dom.
Citera
2013-07-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns det inte några privata aktörer som inte bryr sig vem som skickar utan blir glad så länge dom får pengar? Eller har Posten något slags monopol... är inte insatt i denna fråga då.... Att få ut röstsedlar och tillhörande info till folkhemmen hade varit guldvärt tror jag.
Annars kan väl SvP eller någon annan aktör helt enkelt organisera upp ett eget.
Citera
2013-07-28, 23:26
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns det inte några privata aktörer som inte bryr sig vem som skickar utan blir glad så länge dom får pengar? Eller har Posten något slags monopol... är inte insatt i denna fråga då.... Att få ut röstsedlar och tillhörande info till folkhemmen hade varit guldvärt tror jag. Man kan ju dessutom helt strategiskt skicka ut dom och undvika ghetton, röda/vänster nästen osv och endast skicka ut där man tror man kan nappa upp flest folk att rösta på dom.

Bara bryr sig om pengar? Finns säkert nåt judeföretag.

Annars kan man väl sköta det själv?
Citera
2013-07-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiankarls5
Jag vet inte hur många "likes" det var kring årskiftet men för ungefär 1 år sedan var det 1028 "likes (Jag skrev upp det på en lapp och det var daturm: 12/7 2012)

Jag började anteckna från den 7/3 i år.
Likes på facebook:
7/3: 2317
7/4: 2898
7/5: 3450
7/6: 4079
7/7: 4571
Idag den 28/7: 4854

Realisten hade 2061 likes den 7/3 och har idag 2697.
Radio Framåt hade 947 likes den 7/3 och har idag 1615.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in