Citat:
Ursprungligen postat av
mrphonk
Vad gäller massutskick av valsedlar så har detta stoppats av posten. Vi kan inte använda posten för varesig valsedelutskick eller flygbladsutskick (förutom i liten skala under annat namn och så vidare).
Alltså, har de ingen motivering till varför? Jag hade läst om autogirot förut, men visste inte att det även gällde detta. Vad är deras motivering egentligen? Sverigedemokraterna fick ju göra det inför förra valet, varför får inte ni? Är det för att ni är "dödsnazister"?
Citat:
Detta är något som varit uppe flera gånger de snart 15 år jag varit aktiv,
och ibland blir jag förvånad över hur kort minne folk har alternativt hur naiva de är

Det är precis som att folk till och från tycker att vi är korkade som inte har autogiro, när sanningen är att vi förbjuds ha autogiro precis som vi förbjuds använda bankernas kortbetalninigstjänster på våra hemsidor.
ELLER, så beror det helt enkelt bara på att det är olika människor som frågar till och från, verkar inte det mer troligt?
Citat:
Vad gäller hur valfonden ska användas så har inte det specat, men förutom upptryckning av valsedlar och flygblad så handlar det ju om marknadsföring (vilken lär bli i stort sett bara online eftersom vi - just det - förbjuds annonsera i print, radio och tv-media).
Jag antar att ni kommer försöka sprida valsedlar till hushållen i de områden där ni satsar på att komma in i kommunvalen? Gjorde ni inte det i Grästorp där ni kom in förra valet?