Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-26, 11:44
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Ok, tack. Stefans twittrande är ju jämförelsevis "vårdat" i sitt uttryck, men intressant för oss som är nyfikna på partiet. Så det är ju ett oskick av Twittervänstern att manipulera fram en blockering. Men det är väl så den här världen fungerar är jag rädd.
Fungerar oftast bara några gånger sedan "lär" sig systemet att användaren inte är en bot som spammar användarna på Twitter.

/Micke
Citera
2013-07-26, 13:17
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkamp
Realisten TV publicerar här en kortare film som sammanfattar Almedalsveckan 2013.

Bra film, den yngre generationen vill ha mycket rörliga bilder. Det lockar trafik.

Mona Sahlin står ju där och provocerar och vill starta bråk, ändå fick media det till att det var hon som var utsatt.
Citera
2013-07-26, 19:34
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP40
Kul att det blir i Stockholm!

Jag tycker också det skall bli roligt att få delta i min första demonstration i Stockholm.
Citera
2013-07-26, 19:42
Medlem
NirvanAs avatar
Snart 5000 'likes' på facebook

Tog ett printscreen 00:41 den 23 Juli, då hade dom 4763 nu ligger det på 4824... 61 'likes' på 3½ dygn

Årskiftet hade de inte ens 1500 om jag minns rätt(?)

Populäraste åldersgruppen 18-24år
Citera
2013-07-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Snart 5000 'likes' på facebook

Tog ett printscreen 00:41 den 23 Juli, då hade dom 4763 nu ligger det på 4824... 61 'likes' på 3½ dygn

Årskiftet hade de inte ens 1500 om jag minns rätt(?)

Populäraste åldersgruppen 18-24år

Jag vet inte hur många "likes" det var kring årskiftet men för ungefär 1 år sedan var det 1028 "likes (Jag skrev upp det på en lapp och det var daturm: 12/7 2012)
Citera
2013-07-26, 23:13
Medlem
JedemDerSeines avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
På tal om notoriska kvinnomisshandlare så bereds ex-nationalisten och den nyblivna antirasisten Kim Benito Fredriksson plats på Aftonbladet Debatt för att skrämma upp läsarna inför Svenskarnas parti och varna för dess framgångar.

Bäste Straybullet, vad är din bedömning? Hur mycket genomslag får en sådan person bland gemene man, som inte har någon vidare inblick i rörelsen? Jag, som själv är novis i sådana sammanhang, känner en viss tvekan infinna sig, när man bara får hans version serverad. När jag under dystra stunder tänker på mitt folks framtid och funderar i vilket parti mina ringa krafter skulle göra bäst nytta, så får sådana utspel en motvillig påverkan på mitt sinne. Tror Du andra känner likadant?
Citera
2013-07-27, 19:42
Medlem
stopbitchings avatar
Ligger sidan nere? Är det en uppdatering som är på gång kanske?
Citera
2013-07-27, 20:09
Medlem
Saturnuspojkens avatar
SD använde ju sig av valobligationer i förra valet. Är det nåt för SvP att ta efter?
Citera
2013-07-27, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine

Bäste Straybullet, vad är din bedömning? Hur mycket genomslag får en sådan person bland gemene man, som inte har någon vidare inblick i rörelsen? Jag, som själv är novis i sådana sammanhang, känner en viss tvekan infinna sig, när man bara får hans version serverad. När jag under dystra stunder tänker på mitt folks framtid och funderar i vilket parti mina ringa krafter skulle göra bäst nytta, så får sådana utspel en motvillig påverkan på mitt sinne. Tror Du andra känner likadant?
Det beror lite på hur du menar tror jag.

Folk som inte är insatta eller har särskilt stor koll tar säkert Kim och liknande "avhoppare" på orden och tänker att "hu vilka hemska nazister det där verkar vara, det säger han ju själv och han om någon borde ju veta, dem ska man nog akta sig för".

Det är klart att etablissemanget vet om detta och därför ständigt lyfter fram olika avhoppare och människor som på olika sätt varit aktiva i den nationella rörelsen så att de får smutskasta och demonisera sina forna kamrater/organisationer/ideologi i diverse tv-soffor och liknande. Det kan säkert få den del av människorna som själva inte söker upp någon information eller tänker kritiskt att bli mer reserverade och/eller fientliga gentemot oss.

Däremot tror jag inte Kim och hans gelikar i någon särskilt stor utsträckning alls lyckas påverka de som redan är nationalister, och jag tror inte heller att de som håller på att närma sig nationalismen på olika sätt slutar med detta pga debattartiklar likt Kims.

Jag har förstås ingen aning, det är gissningar alltsammans.
Citera
2013-07-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Ligger sidan nere? Är det en uppdatering som är på gång kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
SD använde ju sig av valobligationer i förra valet. Är det nåt för SvP att ta efter?
Jag är nyfiken på båda dessa frågor, främst den sistnämnda. Jag antar att det skulle bli väldigt dyrt att skicka ut till varje hushåll, men skulle ju ändå underlätta om man kunde skicka ut valsedlar åtminstone till en tiondel av alla röstberättigade (helst till invandringskritiska områden), resten får skaffa på egen hand eller skriva för hand.

Straybullet, Dan eller någon annan med lite bättre koll, kommer SvP satsa på massutskick av valsedlar? Tycker starkt att ni borde överväga att skicka ut, kanske främst dit SD är populära för att få folk på bättre tankar. Jag tror nog att massutskick är väldigt effektivt då SvP både visar att de finns och är aktiva med resurser. Jag har svårt att se hur ens en reklamfilm skulle kunna mäta sig med massutskick, tankar om detta? Särskilt innan ett val borde det vara effektivt då folk blir påminda om att SvP faktiskt finns som alternativ. Naturligtvis bör det finnas information om partiet tillsammans med röstsedlarna, och varför man borde rösta på det istället för SD.

Vore intressant om någon med bra koll kunde delge lite allmänt hur SvP planerar att spendera alla dessa nästan 300 000 kronor de lyckats få in. Dan kanske kan svara på detta om han läser detta?
Senast redigerad av Feru 2013-07-27 kl. 23:54.
Citera
2013-07-28, 11:35
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag är nyfiken på båda dessa frågor, främst den sistnämnda. Jag antar att det skulle bli väldigt dyrt att skicka ut till varje hushåll, men skulle ju ändå underlätta om man kunde skicka ut valsedlar åtminstone till en tiondel av alla röstberättigade (helst till invandringskritiska områden), resten får skaffa på egen hand eller skriva för hand.

Straybullet, Dan eller någon annan med lite bättre koll, kommer SvP satsa på massutskick av valsedlar? Tycker starkt att ni borde överväga att skicka ut, kanske främst dit SD är populära för att få folk på bättre tankar. Jag tror nog att massutskick är väldigt effektivt då SvP både visar att de finns och är aktiva med resurser. Jag har svårt att se hur ens en reklamfilm skulle kunna mäta sig med massutskick, tankar om detta? Särskilt innan ett val borde det vara effektivt då folk blir påminda om att SvP faktiskt finns som alternativ. Naturligtvis bör det finnas information om partiet tillsammans med röstsedlarna, och varför man borde rösta på det istället för SD.

Vore intressant om någon med bra koll kunde delge lite allmänt hur SvP planerar att spendera alla dessa nästan 300 000 kronor de lyckats få in. Dan kanske kan svara på detta om han läser detta?

Vad gäller massutskick av valsedlar så har detta stoppats av posten. Vi kan inte använda posten för varesig valsedelutskick eller flygbladsutskick (förutom i liten skala under annat namn och så vidare). Detta är något som varit uppe flera gånger de snart 15 år jag varit aktiv, och ibland blir jag förvånad över hur kort minne folk har alternativt hur naiva de är Det är precis som att folk till och från tycker att vi är korkade som inte har autogiro, när sanningen är att vi förbjuds ha autogiro precis som vi förbjuds använda bankernas kortbetalninigstjänster på våra hemsidor.

Det är nämligen så demokrati fungerar.

Vad gäller hur valfonden ska användas så har inte det specat, men förutom upptryckning av valsedlar och flygblad så handlar det ju om marknadsföring (vilken lär bli i stort sett bara online eftersom vi - just det - förbjuds annonsera i print, radio och tv-media).
Citera
2013-07-28, 12:29
Medlem
-Wasteland-s avatar
Med anledning av diskussionerna i tråden Nationalistisk ekonomi (https://www.flashback.org/t2098618) vill jag ställa några frågor till framtida sverigepartistiska finansministrar och ekonomiska byråkrater. Jag skulle vilja veta lite kort om vilket ekonomiskt system vi skulle få med SvP vid makten och vilket ekonomiskt manöverutrymme svenskarna egentligen skulle ha?

-Vad är egentligen pengar för något?
-Ska staten trycka pengar och hur ska det i så fall gå till; genom en centralbank? Uppbackade med en guldreserv eller av något annat?
-Ska staten ha monopol på betalningsmedel?
-Ska andra marknader monopoliseras av staten och i så fall vilka?
-Ska svenskarna betala skatt och i så fall hur mycket?
-Ska ränta vara tillåtet?
-Hur ska man hantera angrepp på den statliga ekonomin från andra stater och globala storbanker?
-Andra synpunkter?

Jag vill påpeka att jag inte betvivlar att SvP eller exempelvis SMR har dom bästa och godaste avsikter för Sverige och svenskarna. Jag är övertygad om att man vill arbeta för folkets väl. Däremot bör man om man avser att statligt styra ekonomin vara medveten om vad det innebär för företagande, svenskarnas privatekonomi, arbetsmarknad, bostadsmarknad osv.

Jag vill också undanbe mig svepande svar som att "ekonomin ska tjäna folket", "allmännytta före egennytta", "man måste vara realistisk", och man bör istället då precisera exakt vad man menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in