2013-07-29, 10:48
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Varför blir man aldrig förvånad när man kollar upp en FB-profil från random aktuell brottsling och ser idel invandrare och negrer samt en eller annan svensk tjej och nån svensk pundare på vänlistan?

OnT: Tråkigt att han inte dog då, Hässelby verkar ju verkligen vara ett riktigt skithål fullt med brottslingar som dessutom inte kan bindas till flera dagars kravaller. Kanske dax för lite mer grillkorv?
Nja, dra inte hela Hässelby över kanten.
Hässelby Gård, Strand och Arabdalen är de mest infekterade områden.
Sen har vi Backlura, Villastad och en massvis andra fina villaområden
Citera
2013-07-29, 10:55
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Nja, dra inte hela Hässelby över kanten.
Hässelby Gård, Strand och Arabdalen är de mest infekterade områden.
Sen har vi Backlura, Villastad och en massvis andra fina villaområden

Hässelby Gård har alltid varit ett problemområde. Men nu handlar det inte om alkisar längre.
Jo, de finns kvar men de är knappast problemet utan de har fått konkurrens kan man säga.

Backlura, Villastad osv. är oerhört välbärgade områden med en stor borgerlig valkrets.
Det går en tydlig linje mellan Hässelby Gård / Strand och Villastad.

På sätt och vis är det positivt att skiten nu flyter upp till ytan. Det är svårt att missa Polisens helikopter.
Citera
2013-07-29, 11:02
Bannlyst
Jag har inte sett någon nämna det i tråden, men det var en mörk, troligen svart, Audi A4, kanske A6 som stack med skrikande däck mot Gård-hållet. Kan även varit den som åkte ner mot Strand & vände direkt efter skottlossningen.
Citera
2013-07-29, 11:37
Medlem
Har hört lite grann. Folket från Hässelby är alltså i konflikt med gängen från 163. Så onödigt, förr eller senare kommer det resultera i att någon dör vilket ingen vill se
Citera
2013-07-29, 11:55
Medlem
Okej nu vet vi att den ena skottskadade är m*k*l, vissa skriver att det var hans bror som är den andra, någon skrev att det var en vit kille, vad stämmer?
Citera
2013-07-29, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Hässelby Gård har alltid varit ett problemområde. Men nu handlar det inte om alkisar längre.
Jo, de finns kvar men de är knappast problemet utan de har fått konkurrens kan man säga.

Backlura, Villastad osv. är oerhört välbärgade områden med en stor borgerlig valkrets.
Det går en tydlig linje mellan Hässelby Gård / Strand och Villastad.

På sätt och vis är det positivt att skiten nu flyter upp till ytan. Det är svårt att missa Polisens helikopter.

Du vet att dom senaste skottlossningarna har varit i Hässelby Strand va? Hässelby Strand Centrum området är precis likadant som hässelby gård.
Citera
2013-07-29, 12:48
Medlem
Äcklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feelix.s
Du vet att dom senaste skottlossningarna har varit i Hässelby Strand va? Hässelby Strand Centrum området är precis likadant som hässelby gård.

Det du beskriver stämmer inte. Strands "centrum" är hur lugnt som helst, man stöter på sin höjd på några småtuggare vid bänkarna utanför pizzerian.

Och vad jag vill minnas är det två skottlossningar runt strand den senaste tiden, då är gårdagens inräknad.. Men du får gärna uppdatera mig om jag missat någon.
Citera
2013-07-29, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklet
Det du beskriver stämmer inte. Strands "centrum" är hur lugnt som helst, man stöter på sin höjd på några småtuggare vid bänkarna utanför pizzerian.

Och vad jag vill minnas är det två skottlossningar runt strand den senaste tiden, då är gårdagens inräknad.. Men du får gärna uppdatera mig om jag missat någon.

Menar inte själva centrumet haha, jag menar liksom lägenhetsområdet, du vet bron mellan melongatan och maltesholmssvägen? Där ungefär var det också skottlossning. Sorry om jag uttryckte mig lite fel på det förrainlägget
Citera
2013-07-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Be honom kontakta polisen med den, dom kommer nog bli mycket intresserade och kanske försvinner ett par äckel från vårat land eller åtminstone från våra gator i några år.

Om han är girig kan han sälja den till aftonbladet/expressen/efterlyst/högstbjudande riksmedia så ökar chansen att förövarna blir identifierade och han får sig själv en slant.

Tror också du kan blanda ihop Lions Family och deras kompanjoner med ett gäng från Hässelby som valt liknande namn, men bankvarmare kan säkert förklara om det är samma anhang eller bara liknande namn. Alternativt finns "The Lions" - tydligen irak-kurder, "Lions Family" - allmänt mellanöstern kopplade till BC och "Lions" - Hässelbyafrikaner och säkert lite annat.

Om dom inte är några clowner varför gjorde dom inte jobbet rätt då? Stor idé att ta med sig en AK om man ändå bara ska slåss och träffa fel. I så fall är man effektivare om man tar sig några fm1or och faktiskt klarar av att slå ut en motståndare. Din garanti ger jag ingenting för, det är ju bara MC-gängen och Balkanligorna som klarar av att faktiskt oskadliggöra sina motståndare på riktigt i detta landet (och i viss mån Polisen).

folk som vet anledningen till det här och hela början vet varför nu dom inte sköt för att döda hade man velat döda är det inte så svårt , tro inte på att de kmr hända igen men kom ihåg bara de jag sakt då.
Citera
2013-07-29, 14:44
Medlem
Separatistens avatar
Polisen verkar irriterade över att de kriminella inte pratar så att Poliserna inte kan lösa sitt jobb.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5351252

"– Det hålls tyst, man jobbar i motvind även om nån skulle veta vilka som gjort vad så får vi inte reda på det, säger Kr*ster E*."
Citera
2013-07-29, 15:12
Medlem
Är det bara jag som tycker att BO ser ut som en fjant?

Men nu för tiden så skjuter man på varandra för småsaker..
Citera
2013-07-29, 15:19
Medlem
det var vittnesmål om slagsmål före skottlossningen, innebär det att de spöade upp pajasen innan de sköt honom i magen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in