2013-07-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
När det gäller DB:s buss så undrar jag var den stod innan? Stod den på DB:s ägor eller på lastbilsparkeringen bakom tre älgar?
Personligen så tycker inte jag att flytten av bussen gjorde att hans tomt ser mindre skräpig ut. Ser ju ut som fan även utan bussen. Halvskrotade bilar och allmänt ovårdad tomt och hus.

FH:s "hus" ska vi ju inte ens prata om. Det har ju för bövelen stora hål in i sig och ser ut som det ska rasa ihop. Bägge husen skulle passa i vilken b-skräckis som helst med inavlade bonnläppar som äter åsnepenis till lunch.
Vet någon vart bussen stått innan
Citera
2013-07-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Exakt. Då tar man den här vägen till Kardanvägen.
https://anonfiles.com/file/533787efee3061c051f2b1f025371068

Ingen jättelång sträcka för att ta sig till Kardanvägen som ni kan se.

Det är precis så jag minns det. Jag har inte varit just där på drygt ett år, så jag var lite osäker på, om jag mindes rätt.

Mitt i natten är det troligen ingen som sett en bil där. Den ligger bra till.
Citera
2013-07-28, 20:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag undrar när plasten på väggen revs bort? När google fotade 2011 så satt det två våder plast, men på bussbilden finns bara den lilla trasiga biten kvar.

Hela sjoket vid fönstret saknas, kan den ha varit användbar till annat? Byggplast är inte så lätt att få tag på nattetid, då kan det vara bra att kunna ta lite begagnad plast.
Google tog bilden augusti 2010. Mycket hinner hända med byggplast på tre år. Det kan t.ex. tas bort.
Citera
2013-07-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Hmm... Glömde han be dem stänga av telefonerna. Det var en bra sak du sa där... Men grejen är ju att om de hade telefonerna på så hade ju farbror Blå vetat det på ett par dagar. Nu är det först 2½ vecka efter mordet som man kunnat styrka deras närvaro på mordplatsen. När och varför skulle telefonerna komma på???

Det är först efter 2½ vecka som ÅK yttrar sig om bevisläget i pressen, att FH/DB kan bindas till BP. Detta säger i sig ingenting om när polisen hade tillgång till dessa eventuella mobilmastningsuppgifter.
Citera
2013-07-28, 20:39
Medlem
Rex Roths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
Då borde ju AB höra av sig till polisen annars skulle jag se det som skyddande av brottsling

Har du hört talas om medias SKYLDIGHET att skydda sina källor?
Citera
2013-07-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Du har säkert kloka tankar. Men vad ska de häktade med medborgarvittne till när de är biträdda av en advokat.

Finns säkert många själ, annars hade nog inte behovet funnits. Det är en ganska omdebatterad rättighet, och debatteras ofta och flitigt i komunhusen. Varför vet jag inte, i tex US har man rätt att ge upp alla sina lagliga rättigheter, inte sverige har man inte rätt att avsäga sig någon rättighet, då det skulle göra meningen betydelselös. Vilket visar hur sverige kommit 93 år längre än USA´s fängelsepolitik.
Citera
2013-07-28, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koengkraegg
Bara med ledning av det fetade vill jag härmed uttala min övertygelse om att MrWeHo är ett kvasivetenskapligt troll, och inget av hans övriga uttalanden kan tas på allvar.

Vatten från kran innehåller syre. Troll-fråga på det?
Citera
2013-07-28, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doodaaa
Mariestad, Sundsvall, Vänersborg

Och båda samtidigt?
Citera
2013-07-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeHo
Finns säkert många själ, annars hade nog inte behovet funnits. Det är en ganska omdebatterad rättighet, och debatteras ofta och flitigt i komunhusen. Varför vet jag inte, i tex US har man rätt att ge upp alla sina lagliga rättigheter, inte sverige har man inte rätt att avsäga sig någon rättighet, då det skulle göra meningen betydelselös. Vilket visar hur sverige kommit 93 år längre än USA´s fängelsepolitik.

Hur menar du att DB och FH har någon hjälp av detta?
De kan väl knappast vända sig till en domstol i US.
Citera
2013-07-28, 20:48
Medlem
Citat:
Och båda samtidigt?

Mariestad endligt den gamla formen hårdare säkerhet än vänerborg (c respektive d), numera är dem bägge s.k tvåor. Mariestad har en avdelning för sexrelaterat våldsbrott, vänerborg har det inte, dem har 2 en som är normal-avdelning och en mer rehabliterings inriktad.
Citera
2013-07-28, 20:51
Medlem
Citat:
Hur menar du att DB och FH har någon hjälp av detta?
De kan väl knappast vända sig till en domstol i US.

Nej, det var bara ett efterföljande resonemang till varför man i sverige inte kan avsäga sig rättigheter, men man kan alltidd avsäga sig att använda dessa. Däremot får man pga av juridiska medel inte avsäga sig rätten till försvarare vid brott som kan ge fängelse.
Citera
2013-07-28, 20:52
Medlem
Citat:
Krokodilen påstod att AJ och hans arbetsgivare suttit på samma ställe. Att de träffades där. Har du någon aning om var denna anstalt är belägen?
ge inte krokodilen cred för de. va allt nån annan långt bak i tråden som sa det. krokodilen har inte kommit med nåt. bara idiotiskt gnällande om att DB är oskyldig å han vet inte ens vem han är?? men va iaf så tydligen att de träffades på anstalt å hade samma intresse.. " slå det kvinnliga könet"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in