Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Varför gick OP överhuvudtaget hem en sen fredagskväll om hotbilden var så stor? Harvardakterna stals samma kväll , det du det är verkligen en på miljonen anser jag. Lägg till också att man aldrig varit intresserad av att hitta nån mördare , snarare tvärtom att mörklägga det som egentligen hände. Jag förstår att många inte kan tänka sig att han sköts av misstag, men mycket tyder på att det är något osannolikt och märkligt som orsakade Palmes död som inte får komma fram.
Borde inte Lisbeth vara intresserad av att hitta sin mans mördare, istället döljer hon något varför??
Hotbilden mot Palme var ständigt närvarande, den tilltog efter valsegern 1985 och OP kände detta. Den här fredagkvällen hade han naturligtvis kunnat förbeställa en taxi, eller vinka in någon förbipasserande, men jag är rätt säker på att en alternativ skytt fanns placerad i närheten av bostaden.
Det som inte får komma fram om Palmes död är att högerfalangen inom (S) är inblandad på något sätt - OP blev förmodligen förrådd av sina egna.
Nej, Lisbet Palme är lika ointresserad av att hitta makens mördare som toppsossarna är, spåren leder ju in i socialdemokratin och LP är solidarisk mot partiet. Sönerna driver envist samma åsikt offentligt om den gärningsman som mamma sagt åt dem gäller ->Christer Pettersson. Och nästan ingen i Sverige tror längre på detta.
Palmeutredningarna avlöser varandra och vilken i ordningen som huserar i Palmerummet vet väl ingen, men drygt tjugosju år har passerat utan någon som helst synbar nytta av miljontals skattekronor. Man kan med fog fråga sig vad dessa Palmegrupper egentligen ägnar sina dagar åt ? Vad gör Dag Andersson utöver att avlyssna sin tipstelefon ? Har förhör skett med Lisbet Palme och Ingvar Carlsson ? Dessa två är stenar som måste vändas på om man är seriöst intresserad av att lösa Palmemordet, det går inte att komma runt dem. Så här långt är jakten på Olof Palmes mördare ett ovärdigt spektakel.