2013-07-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Hur kom FH in i denna historia om inget band honom vid brandplatsen. Det örju först torsdag förra veckan som farbro Blå kunde knyta DB och FH till mirdplatsen... Så vad satt de häktade på för grunder om inte telefon...?
Jag är väl ingen bra detektiv! Men försöker. Ni klarar det mycket bättre. Hänger kanske inte alltid med men fanns det inget vittne som sett dem. Jag kände AJ försöker bara ge lite tips ibland å tala om hur han fungerar. Jag är ute å letar på platser som jag vet han känner till, kanske ska hålla mej till det Sorry om jag rör till det
Citera
2013-07-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://maps.google.se/maps?q=%C3%96stra+Margaretagatan+52&hl=sv&ie=UTF8& ll=58.291787,12.316382&spn=0.007872,0.022724&sll=5 8.293068,12.313477&layer=c&cbp=13,0,,0,0&cbll=58.2 91892,12.316671&hnear=%C3%96stra+Margaretav%C3%A4g en+52,+461+43+Trollh%C3%A4ttan&t=h&z=16&panoid=8bD ifuIZD_sBjyB8rH68ZQ

Hur är grävförmågan i detta område?

Områdets förmåga till att bli grävt i? Med Id@s spade?
Citera
2013-07-28, 15:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Undrar hur det förhåller sig till advokatsamfundets etiska regler?
Kan man åta sig ett uppdrag där man inte kan kontakta sin klient, eller ska man avsäga sig det.

och om det är sant det som skrevs för några dagar sedan att advokaten försvarat Idas pappa, är det också jävligt tveksamt att han tar detta uppdraget.
Men det kan ju varit bullshit, eller missuppfattning ang. pappan.

Oj det har jag missat!? Det hoppas jag verkligen inte stämmer.

Minns du om någon checkade kistans eventuella existens mot husväggen eller på tomten i övrigt?
Citera
2013-07-28, 15:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Har varit borta 1 v men är motorcyckeln och gröna Golfen hittade ? Såg också tanke om att hon skulle finnas i bussen , finns stora utrymmen under golvet i dessa
Grön Golf, är det FHs tjejs bil?
Citera
2013-07-28, 15:47
Medlem
Ingen kung tycks ha anlänt?

Att han har en uppfattning av "kungen" bestämmer. Dyker upp när det behagar honom själv.
Det är i grund och botten vilsna människor, som fått en egen identitet genom att liera sig med nazistiska åsikter. Det stärker pellejönsarnas ego.
Därför vill de visa sin makt och spela allan så länge det går.

Mitt inlägg i fredags, menades inte med gelikar att det skulle varit kompisar till de i tråden inblandadade. De visste knappt vem AJ är. Vad det verkade har han satt sista potatisen i det lägret.

Därför kan bara sägas om AJ läser detta. Inställ dej på måndag och sluta spela kung. Ditt eget ego mår bäst av det.

Det går inte att läsa igenom alla sidor längre. Såg någon på de senaste sidorna nämna vänsterstudent.
Är det någon av de inblandade pellarna som är vänsterstudent eller var kommer det ifrån?
Citera
2013-07-28, 15:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Områdets förmåga till att bli grävt i? Med Id@s spade?

Ja, är det möjligt att gräva en grav i området? På andra sidan av området verkar det vara industriområde, så om man åker gångbanan mellan Ö.M och Kardanv så är väl ingen större risk att man blir störd en lördagsnatt?
Citera
2013-07-28, 15:52
Medlem
Citat:
Kan man åta sig ett uppdrag där man inte kan kontakta sin klient, eller ska man avsäga sig det.

och om det är sant det som skrevs för några dagar sedan att advokaten försvarat Idas pappa, är det också jävligt tveksamt att han tar detta uppdraget.

En seriös advokat tror jag knappast ställer upp på ett sådant apspel, för att kunna göra ett bra jobb tror jag förutsättningen är att man kan få kontakt med klienten.
Citera
2013-07-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Grön Golf, är det FHs tjejs bil?

Ja, hon äger en grön golf från -99. Enda bilen i deras krets som faktiskt får köra på svenska vägar. Eftersom DB/FH:s bilar är avställda/har körförbud.
Citera
2013-07-28, 16:03
Medlem
Citat:

OM det stämmer att han tidigare försvarat Idas pappa kan en uppenbar risk för intressekonflikt föreligga. Man kan då enligt samfundets etiska regelverk bli tvungen att frånträda uppdraget. Att man inte kan nå klienten torde inte medföra några problem som jag ser det.
Citera
2013-07-28, 16:04
Medlem
purplegirl78s avatar
Jag har försökt lirka fram lite info om TS, campingens ägare, men den mesta infon har redan nämnts i tråden. Gammal bodybuildare som pucklat på frugan. Ägde gym i Jkpg förr. Vad jag förstod det som tycker han att personer med kriminellt förflutet förtjänar en ny chans och har haft flera som arbetat en tid hos honom innan de går vidare med livet. Hur han och mr nobody känner varandra vet jag inte.
Citera
2013-07-28, 16:08
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Någon som vet om AJ har släkt i Flo och vad de i så fall har för efternamn?
Citera
2013-07-28, 16:11
Medlem
purplegirl78s avatar
Skulle vilja veta hur de 3 "herrarna misstänkta" tänkt att rättsväsendet ska se ut om det grundas på "golare har inga polare". Den dagen en av deras nära råkar ut för något och alla håller tyst. Dyker AJ upp tror jag att han låter någon av de andra 2 ta fallet.

Off T: Varför försvinner det sidor? Nyss va jag på 1362 och sen blev det 1360.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in