Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Ja fy fan. Hur fan kan något smaka så gott på väg in men stinka något så vedervärdigt på utvägen? Oralsex efter en sparrisfrossa är helt uteslutet.

Passionsfrukt däremot

Forskare är inte överrens om just vad som får urinen att lukta som en blandning mellan ruttna ägg och amoniak. Det man vet är att det är genetiskt betingat. uppskattningsvis 40-50 % har det enzym gör att ämnen i sparrisen bryts ner till den illaluktande varianten. Dessutom är det genetiskt betingat ifall du kan känna doften eller inte. Så även om du tycket att din urin luktar bra så kanske det beror på att du inte har förmågan att känna lukten.
Citera
2009-06-23, 15:20
Medlem
kaffe! Dricker jag bara kaffe en morgon och kissar sen så känner jag att det luktar kaffe... =(
Citera
2009-06-23, 17:49
Medlem
Dougs avatar
Kavli Baconost sätter en otrevlig doft på urinet om jag inte minns fel.
Citera
2009-06-23, 21:24
Medlem
hesons avatar
Nu är det inte mat men Islaywhisky (i synnerhet caol ila 12) ger kraftig lukt.
Citera
2009-06-24, 01:11
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruDat
Forskare är inte överrens om just vad som får urinen att lukta som en blandning mellan ruttna ägg och amoniak. Det man vet är att det är genetiskt betingat. uppskattningsvis 40-50 % har det enzym gör att ämnen i sparrisen bryts ner till den illaluktande varianten. Dessutom är det genetiskt betingat ifall du kan känna doften eller inte. Så även om du tycket att din urin luktar bra så kanske det beror på att du inte har förmågan att känna lukten.

Så om mitt piss endast luktar sparris, och inte ruttna ägg och amoniak, efter middagen, betyder det att jag har förmågan att känna doften och tillhör übermenschen som har enzymet?
Citera
2009-06-25, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stoffepojken
Jag känner doften av kalaspuffar och ICA:s wienerkorv
Saffran. Från lussebullar eller fisksoppa.
Citera
2013-05-26, 21:20
Medlem
skrudiss avatar
Gammal tråd, men att urin luktar kaffe har jag aldrig märkt. Och jag dricker mycket kaffe! Å andra sidan dricker jag mycket vatten med.

Sparris däremot. Är med skräckblandad förtjusning som jag kissar efter dessa primörer.
Citera
2013-06-01, 22:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Gammal tråd, men att urin luktar kaffe har jag aldrig märkt. Och jag dricker mycket kaffe! Å andra sidan dricker jag mycket vatten med.

Sparris däremot. Är med skräckblandad förtjusning som jag kissar efter dessa primörer.
Jag måste erkänna att jag faktiskt gillar lukten av mitt urin efter att ha käkat sparris. Känner mig på något sätt nöjd över att producera detta "väldoftande" piss.
Citera
2013-06-01, 22:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag måste erkänna att jag faktiskt gillar lukten av mitt urin efter att ha käkat sparris. Känner mig på något sätt nöjd över att producera detta "väldoftande" piss.

Samma här.

Tycker också det är lite spännande hur lukten av kaffe gradvis försvinner ju fler gånger man pissar...
Citera
2013-07-26, 23:16
Medlem
Fartgupps avatar
Håller helt med om kaffe även om det antagligen inte räknas som maträtt.
Citera
2013-07-28, 14:57
Medlem
novus.s avatar
Brukar lukta ganska äckligt av konservburksmat... antar att det är allt konserveringsmedel som finns där i. Konserveringsmedlet lär ju förmodligen inte brytas ner av kroppen.
Citera
2013-07-29, 16:38
Medlem
idiamindadas avatar
Urinet dagen efter en rejäl gintonic-bläcka får en att skyndsamt släcka den bakfyllecig som hänger i mungipan där man står och pissar! För visst räknas gintonic som mat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in