2013-07-28, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Alla behöver ett jobb och gissningsvis var det väl det han fick genom att han kände ägaren sedan tidigare. I alla fall om man får tro personer tidigare i tråden.

En nystart är sunt. Jag känner inte AJ på något sätt men jag får intrycket av att han medvetet eller omedvetet alltid letar sig till trubbel. Det spelar nog ingen roll var han bor.

Men hur kände han ägaren? Och varför en "nystart" och ändå vara skriven i Trollhättan?
Citera
2013-07-28, 01:41
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
TB lyfter fram sin vänskap och vänskap är ett grundkitt i det mänskliga samhällsbygget. Den som offrar sin vän vid första anklagelse kasta första stenen, men visar därmed sig vara en dålig vän. I nöden testas vännen!
Jag förstår ärligt talat inte varför man är vän med någon som sätter sig själv och andra i skiten hela tiden. Det finns ingen anledning att försvara den typen av människa. Om vännen inte betett sig som en idiot i tid och otid håller jag fullständigt med ditt tänk.
Citera
2013-07-28, 01:43
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtTuJustistia
Men hur kände han ägaren? Och varför en "nystart" och ändå vara skriven i Trollhättan?

Har man ett brokigt förflutet är det kanske inte så lätt att flytta adress till annan kommun.
Citera
2013-07-28, 01:44
Medlem
Tror att AJ har varit i Polen en sväng men var är han nu?
Citera
2013-07-28, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q
Har man ett brokigt förflutet är det kanske inte så lätt att flytta adress till annan kommun.

Sant! Men vad är kopplingen till hans nuvarande chef?
Citera
2013-07-28, 01:46
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Jag förstår ärligt talat inte varför man är vän med någon som sätter sig själv och andra i skiten hela tiden. Det finns ingen anledning att försvara den typen av människa. Om vännen inte betett sig som en idiot i tid och otid håller jag fullständigt med ditt tänk.

Världen vore hemsk om vänskapen vore så bräcklig.
Citera
2013-07-28, 01:47
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtTuJustistia
Någon nämnde att de träffades på kåken. Om det är sant låter jag vara osagt eftersom jag själv inte har någon källa på det.

Vad jag förstått har AJ sagt att han vill lämna sitt problematiska förflutna bakom sig. Frågan är hur mycket vilja det finns bakom de tankegångarna.
Citera
2013-07-28, 01:47
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
TB lyfter fram sin vänskap och vänskap är ett grundkitt i det mänskliga samhällsbygget. Den som offrar sin vän vid första anklagelse kasta första stenen, men visar därmed sig vara en dålig vän. I nöden testas vännen!

Jo visst, och Id@ såg nog också AJ som sin vän. TB se upp, vi vill inte leta efter dig också.
Snälla kan inte NÅGON nu bara tipsa om vart I*a's kropp finns eller vart AJ ligger o lurar? Är rädd att han tar livet av sig snart, och det skulle vara en FÖR enkel väg ut.
Citera
2013-07-28, 01:53
Medlem
Citat:
Någon nämnde att de träffades på kåken. Om det är sant låter jag vara osagt eftersom jag själv inte har någon källa på det.

Vad jag förstått har AJ sagt att han vill lämna sitt problematiska förflutna bakom sig. Frågan är hur mycket vilja det finns bakom de tankegångarna.

Ja en förklaring! Snarare söka sig till "gamla" kontakter eftersom det finns unga nya i Trollhättan som saknar den så viktiga "respekten" för AJ.
Citera
2013-07-28, 01:53
Medlem
Citat:
Vore intressant att veta om TB skulle vara som normalt och inte känna sig lite spänd ifall Morot hade knackat på hennes dörr en sen afton.

Nä, detta är ingen "riktig" vänskap, utan mer en skev idol/kärlek som vuxit fram genom hans otaliga rykten som en farlig nasse, som tilltalat en väldigt svag tjej.

Nu tror jag dock hon är livrädd.
Citera
2013-07-28, 01:57
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Vi får hoppas det är ömsesidigt. Id* var visst också en vän, enligt AJ. *ryser*
Citera
2013-07-28, 01:58
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Det är knappast bräckligt. Alla människor kan göra fel men det finns gränser vad som är okej tycker jag. Vänskap ska man inte ta för givet.

Jag tycker att det är behjärtansvärt att TB är en så trofast vän men det finns andra människor som bättre förtjänar den typen av vänskap om man får tro vad som skrivits i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in