2013-07-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Menar du Halmstad?

Ja, det snurrar gött i skallen nu. Rose en het sommardag är farligt

Menade självklart Halmstad! Tack.
Citera
2013-07-27, 21:29
Medlem
BMC64s avatar
en reg skylt säjer inte mycket, jag har en polare som kört runt på en hoj i flera å med en skylt från en John Deere,,
Citera
2013-07-27, 21:35
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Det var bara helt random egentligen, börjar bli trött i huvudet av att vi är i samma spår hela tiden.

Pajjsaren står och poserar vid en traktor på något foto på FB.
Funderade bara på vad han var på för marker vid det tillfället.

Markerna han står på är samma marker som han gömt/ställt upp sin cheva på, bakom ett hus som skyms av en häck.
Äg*ren till traktorn är samma som äger marken den står på.
förövrigt så arbetar DB som k*ck åt den som äger marken som traktorn står på.
Detta har redan varit uppe i tråden med gårdens namn o kordinater.
Polisen är tipsad och förhoppningsvis har de varit där och lyst med sin ficklampa på den
Ägaren till traktorn har nog inget med fallet att göra, han är nog bara bussig mot DB.
Senast redigerad av pobeda1945 2013-07-27 kl. 21:38.
Citera
2013-07-27, 21:35
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men varför skulle en GM hänga upp en matta som har använts till att frakta ett lik?

Inte en aning faktiskt. Förstår det lika lite som jag förstår varför man ska mörda någon.
Citera
2013-07-27, 21:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Okej, de har väl sökt det mesta i det området.

Random igen då.

Någon som vet om Pajjsaren varit hemma sedan söndag eftermiddag?
Om brevlådan varit full, kan han dragit till Halmstad på söndagen och tagit med id* dit?
Kan AJ varit med ner till Halmstad?

Om DB:s morsa hämtade honom i Halmstad, vet någon hur han tog sig dit?

Saknas någon bil?

Han skrev ju inlägget om att dra och meta 5/6
Samma fredag som de blev häktade.
Vi har väl trott att det var dä han drog till Halmstad, men kan inte minnas att vi har belägg för det.
Men det krockar ju i så fall med att DB varit i förhör hos polisen.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-27 kl. 21:48.
Citera
2013-07-27, 21:39
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Inte en aning faktiskt. Förstår det lika lite som jag förstår varför man ska mörda någon.
Min poäng är alltså att det är så osannolikt att det nog går att slå fast att mattan inte har något alls med saken att göra.

Citera
2013-07-27, 21:40
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Okej, de har väl sökt det mesta i det området.

Random igen då.

Någon som vet om Pajjsaren varit hemma sedan söndag eftermiddag?
Om brevlådan varit full, kan han dragit till Strömstad på söndagen och tagit med id* dit?
Kan AJ varit med ner till Strömstad?

Om DB:s morsa hämtade honom i Strömstad, vet någon hur han tog sig dit?

Saknas någon bil?

Så här skrev jag fjärde juli:
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är det ngn som sett DB på sistone? Ngn borde hälsa honom att han har en massa snigelpost i brevlådan.

Så här skrev jag åttonde juli:
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
DB tömde inte brevlådan på flera dagar... det kan tänkas att vissa personer är mer rädda för andra personer än de oroar sig för polisen och därför inte har kunnat använda sina hemabaser...

Att han var hemma 1 juli vet vi för då var han tydligen på förhör.

Teoretiskt kan han ha varit borta till sent den fjärde eller kanske femte juli. Men det finns sådana som menar att han flyttade bussen den fjärde eller femte juli på morgonen så sent på kvällen den fjärde eller tidigt på morgonen den femte bör han ha kommit hem. Det var mycket post den fjärde och det var det även dagen innan vill jag minnas för jag har kikat på den mer än en gång. Dock har jag aldrig kikat i den...

Ärligt talat så har DB semester och det kan vara så att han helt enkelt är orolig för vilka som kan komma och knacka på och då menar jag inte farbor Blå. Kanske är det rent av därför han har flyttat fordonen för att kunna nå dem på andra lite mer okända platser, tills alla på flashback började leta fram dem...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Markerna han står på är samma marker som han gömt/ställt upp sin cheva på, bakom ett hus som skyms av en häck.
Äg*ren till traktorn är samma som äger marken den står på.
förövrigt så arbetar DB som k*ck åt den som äger marken som traktorn står på.
Detta har redan varit uppe i tråden med gårdens namn o kordinater.
Polisen är tipsad och förhoppningsvis har de varit där och lyst med sin ficklampa på den
Ägaren till traktorn har nog inget med fallet att göra, han är nog bara bussig mot DB.

Tror absolut inte själva traktorn har med fallet att göra, undrade bara som jag skrev vart marken låg.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Det som talar för att det inte är det, är att alla likhundar ägs av Rikspolisstyrelsen. Och bara poliser får vara hundförare.
Men polisen kan ju lånat ut hela paketet.
Edit: En enskild polis kan nog äga hunden, men jag vet inte hur vanligt det är?
Den tjänstgör dock endast hos polisen, och RPS äger rätten till dess tjänster till hunden är 10 år.
nu kommer vi in på kennelsnack igen ... men det finns alltså hundar som är tränade för att spåra lik (bland annat) och som inte är i polisens ägo (ännu).
Citera
2013-07-27, 21:45
Medlem
panzertaxs avatar
klart som bövelen de inte startat varesig traktor eller grävmaskin mitt in natta, de har slängt I* någonstans bara där de tänkt det varit tillräckligt avlägset och sedan hoppats på det bästa.. F*H och D*B har sovit med mardrömmar för att de egentligen är nallebjörnar som bara slåss ibland, men som inte dödar kvinnor medan A*J drar det längre stråt. F*H och D*B har antagligen fält tårar i förhör båda två, innerst inne vill de inte gasa judar eller döda folk alls, de är bara ledda i fördärvet i brist på andra umgängesgrupper.

A*J sticker ut hakan i mängden av dessa tre, detta stolpskott drar sig inte för något som det verkar. Däremot tror jag inte han är man nog att fixa ett mord, däremot dråp och sedan grupptryck på sina kamrater ett hjälpa honom. Å då inte med att starta grävmaskinen mitt i natten.
Citera
2013-07-27, 21:50
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Min poäng är alltså att det är så osannolikt att det nog går att slå fast att mattan inte har något alls med saken att göra.

Ja jag tror att det gjordes redan första veckan efter försvinnandet, men sen kom det upp idag igen när någon frågade och sen hittade bilden själv och länkade. Det var då jag förstorade och såg fläckarna; därav min fråga om det kunde vara blod. Men vi ska nog lämna det gamla som redan har avfärdats. Precis som bussen som kom upp långt efter att den också hade avskrivits en gång tidigare.
Citera
2013-07-27, 21:51
Medlem
Funnyfarms avatar
Citat:
Hoppas det var polisen som sökte med likhund, annars är det nog inte en likhund de har använt

Kanske bättre att ersätta hela poliskåren med hundar och låta MP styra, dom verkar driftiga och kan även visstas utonhus vid dåligt väder..

Vifta med en knippe morötter å släpp iväg hundarna, tror inte AJ e långt borta kanske tältar nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in