2013-07-27, 19:45
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ändå gjorde du bedömningen att det var liklukt du kände? Inte avföring från ett djur eller annat?
Hur har du fått den kompetensen att du kan lukta vad som är lik eller ej?

Edit: Den skogen jag och team beskökte hade IKEA-påsar, däck, hjul, sopsäckar, högafflar, spadar, delar av en kärra osv lämnat på ungefär samma region. En slags privat soptipp. Väntar på info om vem som är markägare för det var snudd på miljöförstöring där. Var det en sådan region du var i?

Först gjorde jag bedömningen liklukt men för att inte komma med falsk anmälan till polisen om det så gjorde jag ännu ett sök och fann så kallad "liksvamp" vars strategi här i världen är att lukta som ett as för att locka till sig asätare. Jag förstår inte vitsen med det men så sägs det på wikipedia...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stinksvamp

Alternativnamnet liksvamp beror inte på att den är lik en svamp utan på att den luktar lik.

EDIT: Kompetensen att känna igen lukten av ruttnande lik har jag vunnit på långa skogspromenader i obanad terräng där jag stött på allt från döda grodor till döda älgar.
Citera
2013-07-27, 19:49
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Mened är väl att fara med osanning i rättegång, inte i förhör?

Mened handlar om att tala osanning som vittne mot andra. Att förneka att man mördat någon när man gjort det räknas inte som mened.
Citera
2013-07-27, 19:50
Medlem
panzertaxs avatar
Av allt att döma hittills så tror jag fortfarande I* ligger förhållandevis nära thn någonstans.
AJ* börjar allt med hamna i tillståndet flykt. Kommer han till polisen självmant på måndag så är det dags o börja kolla flyg- och tågbolag. För han ju inget körkort o kan köra själv

Oklart hur tillståndet är med D*B och F*H. De kan ha golat mycket eller litet.

Å till RDY som springer på ställen med liklukt stup i kvarten, OM det nu skulle vara ett faktiskt dumpningsställe så hoppas jag att polisen hinner dit före kumpaner till A*J för din egen skull. Jag rekommenderar att man väntar ett par dagar i tråden med att outta potentiella områden, särskilt om det föreligger något som påminner om liklukt där. Kontakta polisen, det är deras bekymmer om de får 1200 tips. Vad vi inte vet är är om de redan har en vitnessobservation påstådd i samma område t.ex.

Hittar ni något som verkar vettigt och inte bara vill verka balla i tråden, så snälla, polisen först. Mina skattepengar till att sådana som de ska granska, värdera och prioritera alla tips.
Citera
2013-07-27, 19:54
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Av allt att döma hittills så tror jag fortfarande I* ligger förhållandevis nära thn någonstans.
AJ* börjar allt med hamna i tillståndet flykt. Kommer han till polisen självmant på måndag så är det dags o börja kolla flyg- och tågbolag. För han ju inget körkort o kan köra själv

Oklart hur tillståndet är med D*B och F*H. De kan ha golat mycket eller litet.

Å till RDY som springer på ställen med liklukt stup i kvarten, OM det nu skulle vara ett faktiskt dumpningsställe så hoppas jag att polisen hinner dit före kumpaner till A*J för din egen skull. Jag rekommenderar att man väntar ett par dagar i tråden med att outta potentiella områden, särskilt om det föreligger något som påminner om liklukt där. Kontakta polisen, det är deras bekymmer om de får 1200 tips. Vad vi inte vet är är om de redan har en vitnessobservation påstådd i samma område t.ex.

Hittar ni något som verkar vettigt och inte bara vill verka balla i tråden, så snälla, polisen först. Mina skattepengar till att sådana som de ska granska, värdera och prioritera alla tips.

Du har helt rätt i vad du skriver om att outa området. Av det skälet har jag inte sagt ett p*ss om vilket område jag varit i eller vad jag funnit. Det enda specifika jag nämnt är att det växer en liksvamp på platsen.
Citera
2013-07-27, 19:55
Medlem
Citat:
MPs har sökt med likhund i Nossan.
Därmed inte sagt att liket inte ligger där, men det är genomsökt iaf.

Vet du var i/vid Nossan de sökt?
Citera
2013-07-27, 19:58
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Du har helt rätt i vad du skriver om att outa området. Av det skälet har jag inte sagt ett p*ss om vilket område jag varit i eller vad jag funnit. Det enda specifika jag nämnt är att det växer en liksvamp på platsen.

Bra, tack. Undvik det även i PM, även om det är jag som frågar
Å som tidigare sagt, ge polisen infon.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Vet du var i/vid Nossan de sökt?
Tyvärr inte, de åkte med båt och hund, det är det enda jag vet och som var officiellt i media.
Citera
2013-07-27, 19:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Vem vet, kanske sånt som avgör val av plats? Att den lukten redan finns där?
Och nu gjordes kanske en miss och det tappades/glömdes det du hittade?
Citera
2013-07-27, 20:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
MPs har sökt med likhund i Nossan.
Därmed inte sagt att liket inte ligger där, men det är genomsökt iaf.
Hoppas det var polisen som sökte med likhund, annars är det nog inte en likhund de har använt
Citera
2013-07-27, 20:03
Medlem
Jag vet att jag har skrivit om detta förut men kan inte släppa mattan som låg i porten när AJ sågs prata i mobilen. Kan det inte vara så att AJ la mattan där för att D & F skulle kunna komma in i huset?
Stämmer detta med tidpunkten?
Citera
2013-07-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Jag vet att jag har skrivit om detta förut men kan inte släppa mattan som låg i porten när AJ sågs prata i mobilen. Kan det inte vara så att AJ la mattan där för att D & F skulle kunna komma in i huset?
så kan de ju mycket väl vara iaf DB? är ju så man gör för att inte behöva stå och vänta på nån vid porten.
Citera
2013-07-27, 20:07
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda

Låg den mattan kvar sen eller var den borta? Kanske isf kan förklara det tvära slutet på bloddropparna och bara en utanför porten?
Följde mattan med i bilen?
Citera
2013-07-27, 20:14
Medlem
Mouchinos avatar
Appropå det här med mattor hörrni, var det inte rätt tidigt i tråden som nån hade sett två mattor hängandes över ett högt staket eller var det var? Nån som minns det?

Hittade bilden, här är dom:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.dropbox.com%2Fs%2F65 ntc104ldkldm6%2F2013-07-02%252015.53.56.jpg

Ursprungligen postat av ndyz
OM NU TEORIN, som säger att GM har lindat in BO i en matta, STÄMMER:

Nere vid hamnen vid STENA, ett par km från BO's hem (dit man väldigt enkelt kan ta sig med bil utan att synas) finns det några övergivna byggnader. Vi gick in på gården, där dörren var öppen. Där hängde en stor matta uppe på höjd. Slump? Mattan var rätt stor, se bild.

https://www.dropbox.com/s/65ntc104ld...2015.53.56.jpg

Dessutom är detta ca 10 meter (!) från Göta Älv. Inga hus i närheten.
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-27 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in