2013-07-27, 19:15
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
AJ:s hoj kunde identifieras med "88" framme på fönstret.

ok,,lite svårt å se om det står Hej Hildur på rutan
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag känner två länskrimmare privat och vill skilja helt på det sociala livet och denna tråden. Det blir därför lätt pinsamt att skicka in tips. Men att be någon annan göra det är bra. Jag skall bara lägga upp bilden på föremålet. Polisen har ju varit så tacksam för att Missing People har funnit ryggsäckar och jackor så kanske kan ett föremål som man normalt inte tar ut i skogen vara minst lika intressant.

Håller med dig, Allt kan vara av intresse och bättre tipsa en gång för mycket än en gång för lite och speciellt när det gäller det föremålet du hittat. Bra jobbat RDY :-)
Citera
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Angående kontakten med AB:

Om hans Facebook är uppe kan de väl kontakta honom där och få mail/nummer. En annan väg är via advokaten. Jag gissar att de har kontakt (vilket inte behöver betyda att advokaten vet var han befinner sig). Advokaten kan ju kolla med klienten "är det OK om jag lämnar din mailadress/nummer till ABjournalisten". Om man ska spekulera...
FB sidan ligger nere och advokaten verkar inte veta något men visst kan nr komma från advokaten.
Citera
2013-07-27, 19:19
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
FB sidan ligger nere och advokaten verkar inte veta något men visst kan nr komma från advokaten.
Han för väl fram det hans huvudman vill berätta. Skulle han springa och skvallra finge han nog ont om klienter...
Citera
2013-07-27, 19:21
Medlem
MrsLibras avatar
Hej AJ:

I onsdags meddelade du via AB att du skulle infinna dig hos polisen inom ett par tre dagar. Du ville "reda upp detta"... Nu har det gått både ett par och tre dagar, vart i världen du än befann dig så har du haft tid att infinna dig. Ett samtal till polisen hade annars hjälpt dig med denna hemresa. Nu ser du bara än mer skyldig ut. Och inte en tanke verkar gå åt dina golare, förlåt, menar polare som sitter i skiten. Men värst av allt. Tjejen du spenderade lördagskvällen med är död. Det minsta du kan göra för hennes barn o familj, är väl att gå till polisen??? Visa lite ryggrad.
Citera
2013-07-27, 19:28
Bannlyst
Hej AJ !

Sitter här vid grillen med en bärs och funderar på hur många som känner igen din nuna idag ?
Och ju längre tiden går, desto mer skyldigt blir ditt beteende. Ponera att du är oskyldig, eller släpps efter förhör, hur smart är det då att varit Sveriges mest exponerade brottsling ?
Hur trygg tror du att du är ute i samhället sedan ?
Inte nog med det, dina polare snackar och att du håller dig borta får di inte tystare, eller hur.

Ta nu och byt om från badbyxor och ta dig in till Polisen.

Till er som letar efter Id@ och AJ:
God Jakt - Pergite
Citera
2013-07-27, 19:28
Avslutad
Finns ngra bilder alt. facebook på den försvunna tjejen?
Citera
2013-07-27, 19:33
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har skickat anonym anmälan via tipsformuläret på polisen.se Jag använde inte detta först eftersom jag i början tyckte det var viktigt att nå polisen snabbt.

Jag hade hoppats att någon som kände Id@ kunde identifiera om föremålet hörde till henne för i så fall hade jag letat mer i denna skog.

Skogarna vi talar om här i tråden innehåller plastpåsar, hinkar, ryggsäckar, kläder osv och polisen vill ju hitta någon ledtråd som går att knyta till BO. Om det man hittar inte är uppenbart för gammalt så vill säkert polisen veta om det i synnerhet om det rör sig om föremål som normalt inte tas till skogen eller utgör en del av en illegal tipp.

Det vore dock trådförstörande att gå vidare om detta här och nu. Jag måste låta polisen ta tag i det hela och kan därför inte nämna vad det för sig om eller var.

Ändå gjorde du bedömningen att det var liklukt du kände? Inte avföring från ett djur eller annat?
Hur har du fått den kompetensen att du kan lukta vad som är lik eller ej?

Edit: Den skogen jag och team beskökte hade IKEA-påsar, däck, hjul, sopsäckar, högafflar, spadar, delar av en kärra osv lämnat på ungefär samma region. En slags privat soptipp. Väntar på info om vem som är markägare för det var snudd på miljöförstöring där. Var det en sådan region du var i?
Citera
2013-07-27, 19:37
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Hej AJ:

I onsdags meddelade du via AB att du skulle infinna dig hos polisen inom ett par tre dagar. Du ville "reda upp detta"... Nu har det gått både ett par och tre dagar, vart i världen du än befann dig så har du haft tid att infinna dig. Ett samtal till polisen hade annars hjälpt dig med denna hemresa. Nu ser du bara än mer skyldig ut. Och inte en tanke verkar gå åt dina golare, förlåt, menar polare som sitter i skiten. Men värst av allt. Tjejen du spenderade lördagskvällen med är död. Det minsta du kan göra för hennes barn o familj, är väl att gå till polisen??? Visa lite ryggrad.

Håller med föregående talare!

AJ, gör det enda rätta du kan just nu och gå till Polisen och visa att du åtminstonde bryr dig "lite" och att du har ett samvete. Att du håller dig undan gör bara allting ännu värre och ska du leva med detta i resten av ditt liv att du inte ens tog dig i kragen och gick till Polisen och redde ut allt detta en gång för alla. Tänk på I*as familj nu, tänk om det varit din dotter detta hänt, hur hade du mått då tror du? Försök och tänk dig in i andras situation istället bara för ditt eget skinn.
Citera
2013-07-27, 19:38
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Hej AJ:

Infinner han inte sig senast kl12 på måndag så är för mig uppenbart en flykt. Det är det iofs redan, men det blir än mer vigilt då. Från Australien till Sverige tar man sig med sistaminutenflyg på 2,5 dygn som mest och billigast enligt flygsiterna. Säg 4 dygn om du vill ha en äckligt billig resa.
Citera
2013-07-27, 19:39
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Nån som vet numret till AJs advokat? Kan nån ge det så lovar jag att ringa upp och kolla hur läget är med AJ.
Serbian Powah, du nämner din familj bara o han berättar allt han vet?
T*mmy N*lsson heter advokaten, torde vara någon du är bektant med från regionen?
Citera
2013-07-27, 19:41
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Otänkbart är det inte...
MPs har sökt med likhund i Nossan.
Därmed inte sagt att liket inte ligger där, men det är genomsökt iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in