2013-07-27, 16:19
Medlem
purplegirl78s avatar
Vildsvin är en bra teori men om man vill gömma en kropp så att den inte hittas så känns presenning och grop ganska logiskt. Annars är det ju risk att liket hittas innan naturen gjort sitt. Ett djur skulle ju kunna dra fram liket så att det återfinns snabbare. Men jag har ingen erfarenhet av döda ting ute i skogen.
Citera
2013-07-27, 16:21
Medlem
Mrmusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppe45
Kan ju tillägga att det några av dBs forna kamrater som misshandlade honom å kastade honom i bäveån, just pga hur han bettede sig

Vad hade han gjort?
Citera
2013-07-27, 16:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Vildsvin är en bra teori men om man vill gömma en kropp så att den inte hittas så känns presenning och grop ganska logiskt. Annars är det ju risk att liket hittas innan naturen gjort sitt. Ett djur skulle ju kunna dra fram liket så att det återfinns snabbare. Men jag har ingen erfarenhet av döda ting ute i skogen.

Eller kan de ha lagt henne i nån slags oljetunna eller liknande vid nåt skrotupplag eller sopställe på nån gård som ligger lite skymundan?
Citera
2013-07-27, 16:27
Medlem
Funnyfarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Okej okej. Känner ett ex till honom och hon säger en annan sak.

Är du säker på att du inte hittar på nu för att göra DB "hemskare" än vad han är..?

DB är inte den killen som lägger hand på en kvinna…
Men när och hur är det ok att värja sig för en kvinna som flyger på dig?

Säger inte att detta inte har skett men har själv sett hur vissa tjejer reagerar av alkohol och/eller svartsjuka.
Citera
2013-07-27, 16:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Det som talar för att kadaver försvinner snabbt är att man nästan aldrig påträffat ett intakt dött djur.
Endast enstaka ben här och var. Då är jag i skogen minst 3-4 dagar i veckan. Men här finns både grävling, räv, mårdhund, lodjur, vildsvin och ibland någon ensam varg.
Citera
2013-07-27, 16:28
Medlem
Körde förbi Salstad igår, förbi bussen.
Efter +/- 2 km ligger bro över Nossan.
Perfekt dumpställe tänkte jag spontant..
Ja, är newbie här men följer ivrigt.
Citera
2013-07-27, 16:29
Medlem
Ursäkta mig, har inte hängt med här: Vad är det med D.B:s hund? Någon som kan berätta?
Citera
2013-07-27, 16:31
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ursäkta mig, har inte hängt med här: Vad är det med D.B:s hund? Någon som kan berätta?

Ingenting (förhoppningsvis), det var nån eller några som ville göra sig lustiga i tråden med att påstå att DBs chef slog ihjäl DBs hund efter att den attackerat hans chef när hon körde bil?
Citera
2013-07-27, 16:33
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Ingenting (förhoppningsvis), det var nån eller några som ville göra sig lustiga i tråden med att påstå att DBs chef slog ihjäl DBs hund efter att den attackerat hans chef när hon körde bil?

*Dotter.
Citera
2013-07-27, 16:35
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Eller kan de ha lagt henne i nån slags oljetunna eller liknande vid nåt skrotupplag eller sopställe på nån gård som ligger lite skymundan?
Ja..
Återgår gärna till min teori om hafsjobb. Adrenalinet måste pumpa så frenetiskt genom kroppen att det logiska helt försvinner.
Sen undrar jag.. Om man har ett intresse i mordfall med mera så händer det att man har diskuterat "det perfekta mordet" utan att ha en tanke på att det någonsin skulle hända. Eller varför gjorde de si och inte så.. Dessa nissar kan väl nån gång diskuterat vad de skulle göra, hur de skulle kunna få någon att försvinna och sen kört på denna "plan" enbart för att diskussionen varit på tapeten nån gång på fyllan?
Citera
2013-07-27, 16:38
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det som talar för att kadaver försvinner snabbt är att man nästan aldrig påträffat ett intakt dött djur.
Endast enstaka ben här och var. Då är jag i skogen minst 3-4 dagar i veckan. Men här finns både grävling, räv, mårdhund, lodjur, vildsvin och ibland någon ensam varg.
Jo men vågar man då lämna ett lik ganska öppet och förvänta sig att naturen sköter sitt?
Citera
2013-07-27, 16:41
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Hunden Stellan är off topic så vida inte försvaret i sista stund griper sista halmstråt att skylla på Stellan. Han verkade ha smak på att slita i kvinnokött. Men när han gav sig på dottern till Tre Älgars ägare så fick han smaka kofot och vandra vidare till de sälla jaktmarkerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in