2013-07-27, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallonballong
Hota med att anmäla, det är väl förbjudet lägga upp info och bilder på en person som inte vill??
Nej, det är det inte
Citera
2013-07-27, 02:26
Medlem
Det är respektlöst av henne att inte ta dig på allvar trots att du har sagt ifrån. Jag tycker att du ska fråga henne vad hon tycker om respektlösa pojk- och flickvänner. Förhoppningsvis är hon en tjej som kan dra rätt slutsats om hon får tänka lite utifrån på saken.

(Själv skulle jag bli galen av att vara i din situation.)
Citera
2013-07-27, 09:08
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Jag känner igen mig i vartenda ord. Kommer du på någon lösning snälla dela med dig. Jag använder i princip bara min facebook för arbetskontakter eller att uppdatera mig med familj och vänner från hemorten. Har svårt för att fläka ut min vardag till allmän uppsyn och skulle vilja skjuta uppfinnaren av like-knappen.

Ett exempel på vad som kan ske som jag avskyr är att hon en dag följde med mig på en fisketur. Något hon aldrig tidigare haft ett intresse av. Av 4 timmar var hon döutråkad åtminstone 3. Och gjorde allt utom att fiska. Inkluderat pilla med mobilen och ta kort på allt. Dagen efter såg jag hennes statusuppdateringar från fisketuren. Det hade visst varit en fantastiskt vacker sommarkväll på en sjö med fantastisk natur som vi båda njutit åt under kvällen. Skulle jag beskriva det så kunde jag inte slappna av alls för att jag hela tiden märkte hur uttråkad hon var när hon satt med mobilen hela tiden och vi avbröt fisket långt tidigare än jag normalt hade valt.

Detta och några grejer till har trots allt lett till en diskussion mellan oss som varit ganska bra. Det är såhär dagens samhälle ser ut. Alla hennes vänner gör samma sak. Deras liv är hela tiden perfekt med utflykter och tjo och tjim hela sommaren och allt är underbart. Min sambo känner en press i det sociala spelet att hänga på det för att vara en i gruppen. Tror den pressen är svår att sätta sig in i för någon med våran inställning.

Du gör förmodligen henne rätt ledsen genom att bli irriterad på det. Jag vet att hon varit lite fundersam över att jag nästan aldrig kommenterar saker hon lägger ut eller att jag nästan aldrig lägger ut mysiga bilder på oss två på min sida. Tror man får försöka hitta en medelväg. Facebook lär ju inte försvinna på ett bra tag. Så jag har accepterat det och försöker vara lite mer aktiv med mina updates gällande henne.

det har ar ju bara sorgligt. skulle aldrig sta ut med att min partner ar franvarande nar vi gor nagot tillsammans (ja man ar ju iallafall inte narvarande nar man pillar med sin mobil hela tiden)

Alder pa er tva? Mojligtvis vaxer det bort med aren ...
Citera
2013-07-27, 10:47
Medlem
Slå henne.
Citera
2013-07-27, 10:50
Medlem
Lill.Eriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ja detta är någonting som verkligen börjar gå mig på nerverna.
Min flickvän (vi har varit tillsammans i drygt 3 år och är i 25 års åldern) fullkomligt älskar facebook.
Hela tiden så ska det skrivas vad man gör, det ska taggas när vi är på resturanger, och det absolut jobbigaste: Det ska tas en jävla massa bilder på mig jämt och ständigt när vi är ute eller på semester som ska upp på den där förbannade sidan fort utav helvete.
Och jag börjar bli sjukt less på detta.
Jag ryter ifrån då och då om att jag inte vill bli fotograferad i den nya skjortan som jag nyss har köpt eller vad det nu handlar om, hon lyssnar inte och tjatar, tjatar och blir tillslut sur och frågar varför jag inte vill.
Ja, jag har pratat med henne om att jag inte känner mig bekväm med att folk ska observera och skriva om allting vi gör hela tiden, men det håller högst i ett par dagar.
Missförstå mig inte nu, jag är inte så bitter som man kan tro i tråden, jag älskar min flickvän över allt annat, hon är världens finaste och jag vill tillbringa mitt liv med henne.
Är det någon som har det likadant?
Vad kan man göra? vägra facebook? kasta hennes mobil (foto-verktyg) i marken?

Min flickvän är också inne på Facebook och Instagram och allt vad det heter 24/7.
Citera
2013-07-27, 10:57
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hur länge har hon vart beroende på Facebook? Mina vänner har förståelse när jag säger att jag inte vill bli taggad på Facebook osv.
Citera
2013-07-27, 14:58
Medlem
Ett elakartat och allt för vanligt bloggtjejwannabe-symtom det här. Kolla en sallad! Kolla en tröja! Kolla mjukisbyxorfredag! Nu är jag inte bättre själv i många fall (är någon det idag?) men kan själv störa mig på de som saknar självdistansen (och intelligensen) för att göra det hela åtminstone lite intressant och variationsrikt. Du får helt enkelt se till att vara bloggtjej-inkompatibel, så att hon inte känner att det lönar sig att ha dig där i fotoströmmen
Citera
2013-07-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnen
Slå henne.

Jag kan hålla
Citera
2013-07-27, 15:21
Bannlyst
Bli förbannad EN gång och säg exakt som det är. Det ska bara behövas EN gång där du säger exakt som du känner och varför du inte vill att hela ditt liv ska läggas upp för andra att titta in i. Kan hon inte acceptera det efter den gången så får du börja ta mobilen ifrån henne och ta bort bilderna hon tar på dig. Varje gång så säger du "ge mig den där" och tar bort bilden. Efter ett tag kommer hon fatta vinken och sluta ta bilder på dig.

Attention whore problem. Vill lägga upp bilder från sin vardag för att visa sina vänner hur jävla bra hon har det. Oftast är det för att dom vill få folk att tro att dom har det bättre än vad det egentligen är. Att HON är den som minsann som går uppe bland molnen utav alla sina vänner. Hävda sig själva och sitt eget liv, så andra ska bli avundsjuka.

Sätt ner foten ordentligt. Sen är det löst. Mesa inte med varför du inte vill. Ryt ifrån.
Citera
2013-07-27, 15:24
Medlem
Juneauxs avatar
Ta bara bort henne från fejjan. Det gjorde jag. Klart!
Citera
2013-07-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Ta bara bort henne från fejjan. Det gjorde jag. Klart!
Hur hjälper det? Hon kan fortsätta som vanligt för det, bara det att han får mindre insyn på vad hon lägger upp för något.
Citera
2013-07-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ja detta är någonting som verkligen börjar gå mig på nerverna.
Min flickvän (vi har varit tillsammans i drygt 3 år och är i 25 års åldern) fullkomligt älskar facebook.
Hela tiden så ska det skrivas vad man gör, det ska taggas när vi är på resturanger, och det absolut jobbigaste: Det ska tas en jävla massa bilder på mig jämt och ständigt när vi är ute eller på semester som ska upp på den där förbannade sidan fort utav helvete.
Och jag börjar bli sjukt less på detta.
Jag ryter ifrån då och då om att jag inte vill bli fotograferad i den nya skjortan som jag nyss har köpt eller vad det nu handlar om, hon lyssnar inte och tjatar, tjatar och blir tillslut sur och frågar varför jag inte vill.
Ja, jag har pratat med henne om att jag inte känner mig bekväm med att folk ska observera och skriva om allting vi gör hela tiden, men det håller högst i ett par dagar.
Missförstå mig inte nu, jag är inte så bitter som man kan tro i tråden, jag älskar min flickvän över allt annat, hon är världens finaste och jag vill tillbringa mitt liv med henne.
Är det någon som har det likadant?
Vad kan man göra? vägra facebook? kasta hennes mobil (foto-verktyg) i marken?

Jag känner med dig broder. Det du gör är att du fotar in dörren på en bil nästa gång det händer och s kallar in rutan och med blod rinnande ner över ansiktet vänder du dig mot din flickvän och pekar mot hennes ansikte och stirrar arg i ögonen och säger grymt. Inte en gång till för då är det dig jag skallar. Fattar du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in