2013-07-26, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ta inte i så du spricker nu

okej kom inte hit och klaga då jävla fjant.
Citera
2013-07-26, 18:54
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexendius
okej kom inte hit och klaga då jävla fjat.
Vi talas vid efter maten du och jag...
Citera
2013-07-26, 18:56
Bannlyst
Citat:

ok puss
Citera
2013-07-26, 18:59
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteOleander
Exakt hur gick samtalet till där du sa att du kände dig obekväm med att läggas ut på facebook hela tiden? För i majoriteten av fallen där folk säger att dom minsann pratat med sin partner om problemet har dom pratat på helt fel sätt. Skrikit, varit anklagande(både i tonen och i orden), sagt nedsättande saker, lagt fram problemet på ett skuldbeläggande sätt(så att den andra hamnar i försvarsställning), varit otydliga m.m.

Vad sa du och vad sa hon?
Tja, det handlade väl mest om att jag frågat varför hon är så besatt av att informera alla vad som händer i våra liv hela tiden och framförallt varför hon måste ta bilder på mig jämt och ständigt även fast jag säger att jag inte vill, dragit exempel med att jag kanske har lagt upp 5 bilder på henne under ett år och hon bortom all mänsklig räkning när det gäller mig.
Detta är inte ett så stort problem för mig att jag tar det till skriknivå eller sagt nedsättande saker.

Hon har väl inte haft så mycket att säga direkt, förstår väl mest inte vad som är så big deal.
Citera
2013-07-26, 19:00
Medlem
detlillaludrets avatar
Citat:
NuLugnarDuNerDig.
Citera
2013-07-26, 19:01
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pehr.Silver
Har du mycket att säga till om annars i hemmet?

Det satt presis jag och tänkte på ochså. Hur ser helheten ut här?
Citera
2013-07-26, 19:03
Avslutad
Hade det så med min ex-flickvän, ville spendera mitt liv med henne också. Visade sig att den där ytliga, uppmärksamhetssökande sidan tog över mer och mer och till slut lämnade jag henne.

Fuck that, sätt ner foten och berätta för henne att du avskyr det och att du inte vill beblandas med människor av den karaktären. För, det är väl så - inte sant? Det är ett ganska utmärkande drag hos en person som sitter och söker uppmärksamhet och är såpass white trash.
Citera
2013-07-26, 19:05
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
Det satt presis jag och tänkte på ochså. Hur ser helheten ut här?

Båda jag och min flickvän kommer ifrån samma land i Sydeuropa och jag skulle nog säga att jag har mer att säga till om ijämförelse med 50-50 förhållanden i Sverige då vi har blivit lite mer traditionellt uppfostrade (även om vi lever jämlikt)
Men tja, allt är relativt
Citera
2013-07-26, 19:07
Bannlyst
Sluta vara en barnunge, säg till henne på skarpen. Jag tror inte att du riktigt menat det när du uppmanat henne lägga ner mindre tid på facebook.

Edit. Du har nog mer hoppats på att hon ska spendera mindre tid på FB. Är du rädd för att hon ska lämna dig?
Senast redigerad av Kalambolle 2013-07-26 kl. 19:17.
Citera
2013-07-26, 19:15
Medlem
Gubbskems avatar
Jag känner igen mig i vartenda ord. Kommer du på någon lösning snälla dela med dig. Jag använder i princip bara min facebook för arbetskontakter eller att uppdatera mig med familj och vänner från hemorten. Har svårt för att fläka ut min vardag till allmän uppsyn och skulle vilja skjuta uppfinnaren av like-knappen.

Ett exempel på vad som kan ske som jag avskyr är att hon en dag följde med mig på en fisketur. Något hon aldrig tidigare haft ett intresse av. Av 4 timmar var hon döutråkad åtminstone 3. Och gjorde allt utom att fiska. Inkluderat pilla med mobilen och ta kort på allt. Dagen efter såg jag hennes statusuppdateringar från fisketuren. Det hade visst varit en fantastiskt vacker sommarkväll på en sjö med fantastisk natur som vi båda njutit åt under kvällen. Skulle jag beskriva det så kunde jag inte slappna av alls för att jag hela tiden märkte hur uttråkad hon var när hon satt med mobilen hela tiden och vi avbröt fisket långt tidigare än jag normalt hade valt.

Detta och några grejer till har trots allt lett till en diskussion mellan oss som varit ganska bra. Det är såhär dagens samhälle ser ut. Alla hennes vänner gör samma sak. Deras liv är hela tiden perfekt med utflykter och tjo och tjim hela sommaren och allt är underbart. Min sambo känner en press i det sociala spelet att hänga på det för att vara en i gruppen. Tror den pressen är svår att sätta sig in i för någon med våran inställning.

Du gör förmodligen henne rätt ledsen genom att bli irriterad på det. Jag vet att hon varit lite fundersam över att jag nästan aldrig kommenterar saker hon lägger ut eller att jag nästan aldrig lägger ut mysiga bilder på oss två på min sida. Tror man får försöka hitta en medelväg. Facebook lär ju inte försvinna på ett bra tag. Så jag har accepterat det och försöker vara lite mer aktiv med mina updates gällande henne.
Citera
2013-07-26, 19:21
Medlem
WhiteOleanders avatar
Citat:
Tja, det handlade väl mest om att jag frågat varför hon är så besatt av att informera alla vad som händer i våra liv hela tiden och framförallt varför hon måste ta bilder på mig jämt och ständigt även fast jag säger att jag inte vill, dragit exempel med att jag kanske har lagt upp 5 bilder på henne under ett år och hon bortom all mänsklig räkning när det gäller mig.
Detta är inte ett så stort problem för mig att jag tar det till skriknivå eller sagt nedsättande saker.

Hon har väl inte haft så mycket att säga direkt, förstår väl mest inte vad som är så big deal.

Ja i mina öron låter det som ett aggressivt sätt att ta upp frågan. Inte ett dugg neutralt och hon sätter sig säkert bara i försvarsställning och ser dig som löjlig istället.

Du bör försöka lägga upp det på ett annat sätt.

(I övrigt bör du nog be om råd på ett annat forum, typ familjeliv. Det finns en anledning till att killarna på flashback ständigt misslyckas med tjejer och det är inte för att dom vet bäst om vi säger så.)
Citera
2013-07-26, 19:22
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Jag känner igen mig i vartenda ord. Kommer du på någon lösning snälla dela med dig. Jag använder i princip bara min facebook för arbetskontakter eller att uppdatera mig med familj och vänner från hemorten. Har svårt för att fläka ut min vardag till allmän uppsyn och skulle vilja skjuta uppfinnaren av like-knappen.

Ett exempel på vad som kan ske som jag avskyr är att hon en dag följde med mig på en fisketur. Något hon aldrig tidigare haft ett intresse av. Av 4 timmar var hon döutråkad åtminstone 3. Och gjorde allt utom att fiska. Inkluderat pilla med mobilen och ta kort på allt. Dagen efter såg jag hennes statusuppdateringar från fisketuren. Det hade visst varit en fantastiskt vacker sommarkväll på en sjö med fantastisk natur som vi båda njutit åt under kvällen. Skulle jag beskriva det så kunde jag inte slappna av alls för att jag hela tiden märkte hur uttråkad hon var när hon satt med mobilen hela tiden och vi avbröt fisket långt tidigare än jag normalt hade valt.

Detta och några grejer till har trots allt lett till en diskussion mellan oss som varit ganska bra. Det är såhär dagens samhälle ser ut. Alla hennes vänner gör samma sak. Deras liv är hela tiden perfekt med utflykter och tjo och tjim hela sommaren och allt är underbart. Min sambo känner en press i det sociala spelet att hänga på det för att vara en i gruppen. Tror den pressen är svår att sätta sig in i för någon med våran inställning.

Du gör förmodligen henne rätt ledsen genom att bli irriterad på det. Jag vet att hon varit lite fundersam över att jag nästan aldrig kommenterar saker hon lägger ut eller att jag nästan aldrig lägger ut mysiga bilder på oss två på min sida. Tror man får försöka hitta en medelväg. Facebook lär ju inte försvinna på ett bra tag. Så jag har accepterat det och försöker vara lite mer aktiv med mina updates gällande henne.
Väldigt bra skrivet, och en bra analys av fenomenet. Men att bidra till mänsklighetens förfall och urholkandet av intrapersonella relationer bör inte vara underordnat att göra sin tjej till lags. Fuck Facebook.

Men det är bara min åsikt. Sådana våp som du beskriver (sorry) skulle jag aldrig kunna dela en framtid med. Men det är jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in