Citat:
Ursprungligen postat av
sanning05
Hej!
Hur kan jesus finnas hos Gud när han själv ÄR Gud? Är Gud (Jesus) större än fadern eller är fadern större än Gud? Om Gud är oändligt stor och steg ned i mänsklig gestalt, då förlorar han väl sin oändliga egenskap? Jesus (Gud) bad till Fadern, då är Fadern större än Gud. Så vem är Fadern och vem är Gud?
Jag har många frågor och svaren lär vara svårsmälta. Men jag ska göra mitt bästa för att hänga med ärade skrumpelnubb.
Jag utgår från min förståelse av bibeln i detta, den förståelsen är inte fullkomlig, det finns andra präster som kan svara bättre än mig på alla de där frågorna. Själv har jag blivit frälst utan den perfekta förståelsen, det räcker.
Men för min del, jag som var en syndare, för mig har Gud gjort ett stort offer. För ingen syndare kan nalkas Gud. Gud har i sin vishet gjort det så att han har tagit bort mina synder utan att tumma på sin helighet och rättvisa vilken annars gör det omöjligt för syndare att få evigt liv.
Citat:
Jag tror helhjärtat att Jesus korsfästes enligt kristen lära. Men jag tror att vi människor är ansvariga för våra handlingar. Jag kan inte komma undan Guds rättvisa bara för att Jesus korsfästes. På domedagen måste jag stå till svars för mina handlingar. Håller du inte med at vi är ansvariga för våra handlingar?
Blir jag frälst om jag tror som jag gör, eller måste jag tro på att Jesus dog för mina synder och på så sätt komma undan Guds rättvisa?
Att tro på Gud räknas som rättfärdighet och när man tror så slutar man synda. Jesus har makt att ta bort synder.
Men jag vill återgå till mitt Gudsbevis, för att tro på att Gud finns, och söka hans rike, är det som kan hjälpa en människa bort från ett meningslöst liv som inte leder någonstans. Den Gud som jag ser i matematiken är fullkomlig och jag vet att det är Gud jag visar på och att han har alla de eviga egenskaper som ger oss hopp. Det är detta som är min del att framföra.