2013-07-27, 11:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Han (Peckahuve) gick från "bara icke-kriminella tycker att Gud inte behövs för moral"(Fel) till
"Vissa kriminella behöver tro" (korrekt). Blev förvirrad då du sade emot hans senare påstående.

Hans påstående är INTE korrekt, eftersom det säger att de inte skulle kunna göra det utan tro (det står BEHÖVER). Det finns det inget fog för och det är INTE samma sak som att det KAN hjälpa. Bara för att A hjälper betyder det inte man inte klarar sig utan det.
Citera
2013-07-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Hej!

Hur kan jesus finnas hos Gud när han själv ÄR Gud? Är Gud (Jesus) större än fadern eller är fadern större än Gud? Om Gud är oändligt stor och steg ned i mänsklig gestalt, då förlorar han väl sin oändliga egenskap? Jesus (Gud) bad till Fadern, då är Fadern större än Gud. Så vem är Fadern och vem är Gud?

Jag har många frågor och svaren lär vara svårsmälta. Men jag ska göra mitt bästa för att hänga med ärade skrumpelnubb.

Jag utgår från min förståelse av bibeln i detta, den förståelsen är inte fullkomlig, det finns andra präster som kan svara bättre än mig på alla de där frågorna. Själv har jag blivit frälst utan den perfekta förståelsen, det räcker.

Men för min del, jag som var en syndare, för mig har Gud gjort ett stort offer. För ingen syndare kan nalkas Gud. Gud har i sin vishet gjort det så att han har tagit bort mina synder utan att tumma på sin helighet och rättvisa vilken annars gör det omöjligt för syndare att få evigt liv.

Citat:
Jag tror helhjärtat att Jesus korsfästes enligt kristen lära. Men jag tror att vi människor är ansvariga för våra handlingar. Jag kan inte komma undan Guds rättvisa bara för att Jesus korsfästes. På domedagen måste jag stå till svars för mina handlingar. Håller du inte med at vi är ansvariga för våra handlingar?

Blir jag frälst om jag tror som jag gör, eller måste jag tro på att Jesus dog för mina synder och på så sätt komma undan Guds rättvisa?

Att tro på Gud räknas som rättfärdighet och när man tror så slutar man synda. Jesus har makt att ta bort synder.

Men jag vill återgå till mitt Gudsbevis, för att tro på att Gud finns, och söka hans rike, är det som kan hjälpa en människa bort från ett meningslöst liv som inte leder någonstans. Den Gud som jag ser i matematiken är fullkomlig och jag vet att det är Gud jag visar på och att han har alla de eviga egenskaper som ger oss hopp. Det är detta som är min del att framföra.
Citera
2013-07-27, 12:12
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hans påstående är INTE korrekt, eftersom det säger att de inte skulle kunna göra det utan tro (det står BEHÖVER). Det finns det inget fog för och det är INTE samma sak som att det KAN hjälpa. Bara för att A hjälper betyder det inte man inte klarar sig utan det.
Ah. Det stämmer.
Citera
2013-07-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05

Jag respekterar din tro. Jag respekterar dig med även om våra åsikter skiljer sig åt. De meningar som jag markerat med fet stil ä meningar som jag har svårt att smälta. Hur kan jesus finnas hos Gud när han själv ÄR Gud? Är Gud (Jesus) större än fadern eller är fadern större än Gud? Om Gud är oändligt stor och steg ned i mänsklig gestalt, då förlorar han väl sin oändliga egenskap? Jesus (Gud) bad till Fadern, då är Fadern större än Gud. Så vem är Fadern och vem är Gud?

Jag har många frågor och svaren lär vara svårsmälta. Men jag ska göra mitt bästa för att hänga med ärade skrumpelnubb.

De enheter som är ett (1), och som finns i oändligt antal och oändligt många olika storlekar visar en Gud som är utan gräns, immateriell och överallt närvarande. Man kan inte säga att han är här eller där. Inte ens hela universum rymmer honom. Om du så räknar upp ett tal som tar dig en livstid att räkna upp som ett avstånd i ljusår så är Gud där. Om du så spärrar in dig i en bunker med hundra meter tjocka blyväggar så är han där. Hur skulle han kunna stiga ned i en människa och sluta vara den han är?
Citera
2013-07-27, 12:33
Medlem
MentosFruitcores avatar
Peckahuve och Fiffiniffi, sluta bete er som barn.
Citera
2013-07-27, 12:33
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
De enheter som är ett (1), och som finns i oändligt antal och oändligt många olika storlekar visar en Gud som är utan gräns, immateriell och överallt närvarande. Man kan inte säga att han är här eller där. Inte ens hela universum rymmer honom. Om du så räknar upp ett tal som tar dig en livstid att räkna upp som ett avstånd i ljusår så är Gud där. Om du så spärrar in dig i en bunker med hundra meter tjocka blyväggar så är han där. Hur skulle han kunna stiga ned i en människa och sluta vara den han är?
Vad svamlar du om? Du lyckades inte förklara denna oändliga etta för oss på forumet.
Citera
2013-07-27, 12:36
Bannlyst
Citat:
Det är skönt att få ur sig sitt hat ibland, det är min säkerhetsventil
Citera
2013-07-27, 13:38
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Oj vad du kan hitta på. Känns det bra att leva i en fantasivärld?
Kanske du någon gång skulle uppvisa ett samband mellan dina sifferlekar och dina gudpåståenden?
Citera
2013-07-27, 14:44
Medlem
Citat:
Vad svamlar du om? Du lyckades inte förklara denna oändliga etta för oss på forumet.

Jag tar det igen då.

Det finns enheter som bara finns utan att ha kommit någonstans ifrån, de finns i logiken och det finns hur många olika sådana som helst och det samtliga har gemensamt är att de är eviga och de är ett (1). Jag visar på en sådan i min avatar och det är samtliga fraktioner man får när man delar talen ett, två, tre, fyra, fem, och sex med sju. De samsas alla i en och samma period och enhet samtidigt.

Eftersom alla fraktioner löper i samma period får man en summa på enheten genom att addera fraktionen på var sida om cirkelns mittpunkt och den summan är ett (1). Denna summa får man både med och motsols.

Linjerna i cirkeln visar den interna ordningen mellan fraktionerna. Sätter du ditt finger på en sjundedel d.v.s på ettan i cirkeln och räknar -ett sedan följer du linjen till nästa punkt och räknar -två och så vidare tills du kommer till sju så är du tillbaka vid den punkt du startade, d.v.s. vid ettan och varje gång du räknade lades det till en sjundedel. Linjen avslöjar alltså att det är sju sjundedelar det är frågan om här samtidigt är den överlappande precis som oändlighetssymbolen med en orm som biter sin egen svans.

Vi ser alltså oändlighet både i fraktionen själv som blir 1 samt i den linje som visar det inre i enheten.

Den är ett oändligt 1.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-27 kl. 14:53.
Citera
2013-07-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Oj vad du kan hitta på. Känns det bra att leva i en fantasivärld?
Kanske du någon gång skulle uppvisa ett samband mellan dina sifferlekar och dina gudpåståenden?

Jag har inte hört någon säga att de enheter jag visar på inte finns. Så hur kan någon efter det med säkerhet säga att Gud inte finns? Jag säger dessutom att detta är ett bevis på Gud för att jag med hundra procent säkerhet vet att det är så. Därför vet jag också att ingen av er kommer kunna motbevisa mig.

Men ni kan säga att jag svamlar eller hittar på och fantiserar, varsågoda.
Citera
2013-07-27, 15:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Och du kan sluta bete dig som nån mamma.
Citera
2013-07-27, 15:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Det är skönt att få ur sig sitt hat ibland, det är min säkerhetsventil

Jag trodde inte kristna hatade? Vad säger Mållgan....jesus om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in