Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Sådär då! Då får jag helt enkelt ta ett steg tillbaka ännu en gång och erkänna mitt misstag.
Denna gång ang "Portal". Som jag sagt tidigare så är min enda erfarenhet med bandet, "Seepia". Och jag tycker fortf inte den är speciellt bra. Alls faktiskt.
Men efter att nu ikväll spelat och lyssnat uppmärksammat på "Outre' " så måste jag säga att jag är ganska imponerad. Skivan är självaste jävla definitionen av suggestiv, och i vissa partier kollar jag mig helt sonika omkring här i lägenheten då jag automatiskt börjar känna mig iakttagen här i mörkret.
Framkallar en platta den känslan så bådar det för ett gott betyg såklart!
Men nu vill jag höra er som är insatta.. Hög och lågvattenmärken med bandet?
Nu springer vi in på lite urtidskaos!
np: Antediluvian - Consumate Spellbound Synapses
Tycker deras senaste platta blir bättre och bättre ju mer man tar in av den. För det är ju sannerligen ingen lättlyssnad resa detta. Men det ska det fan inte vara heller.
Det här jävla bandet kan vara bäst i klassen på just vad dom gör. Somsagt, urtidskaos.
Swarth och Vexovoid är klart bäst i deras diskografi, i mitt tycke. Speciellt Vexovoid. Portal blir bara bättre och bättre.
NP:
Blasphemy - Fallen Angel of Doom
Att vandra omkring i urskogen bland rostig taggtråd och skyttevärn lyssnandes på detta i sommarvärmen är att rekommendera.