2013-07-27, 01:58
Medlem
gato12s avatar
Någon som gillar det svenska bandet Stilla?

Timbros VD var ju ute i Aftonbladet idag och rekommenderade.
Citera
2013-07-27, 14:23
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Någon som gillar det svenska bandet Stilla?

Timbros VD var ju ute i Aftonbladet idag och rekommenderade.

Stilla lyssnade jag på för inte alls så länge sedan. En grym debut som jag hoppas följs av lika starka album.
Du har ingen länk till AB?
Citera
2013-07-27, 16:25
Medlem
eckims avatar
Bone Awl - Magnetism of war

Lyssnar igenom denna demo med Bone awl, helt klart ett guldkorn!
Citera
2013-07-27, 18:18
Medlem
Naturochtraditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag tycker Serpent Sermon är överskattad, däremot håller jag med om att Rom 5:12 är Marduks bästa platta. Riktigt stark skiva med både ös och stämning.

Instämmer med dig angående Serpent sermon. Rom 5:12 och Wormwood har starka atmosfärer som ger den genuina känslan av den vänstra handens väg och platsar därför som de två bästa Marduk-plattorna (bortsett från those of the unlight)!

http://www.youtube.com/watch?v=ALTAM5_cW7Q
Marduk - Into utter madness
Citera
2013-07-27, 20:57
Medlem
L.V.X.s avatar
Äh, posörer och livsdyrkare är ni allihop. Allt Marduk gjort efter Panzer Division Marduk kan dra åt helvete. Förutom Serpent Sermon då, den är bra. Rom 5:12 är ju bara en massa slött skit. Stämning? Jag hör ingen jävla stämning alls.

Kunde lika gärna lyssna på Justin Bieber, så pass intetsägande är den skitplattan, och då är den ändå långt bättre än Wormwood som kan vara det största bottennappet i ett svenskt metalbands karriär sen Quorthon släppte Octagon. Wormwood är för Marduk vad Chimera är för Mayhem.
Citera
2013-07-27, 21:19
Medlem
InnesIs avatar
Jag måste erkänna att Serpent Sermon har växt på mig efter att inte alls ha gillat den speciellt mycket i början. Men jag tycker ändå att hyllningarna är överdrivna. Mina favoritplattor med bandet är fortfarande Wormwood och Rom 5:12. Önskar att de går tillbaka lite mer till det soundet på nästa skiva.

Sedan har jag några äldre plattor som jag lyssnade på under min uppväxt. Speciellt Nightwing, och senare även till viss del La Grande Danse Macabre, som jag kanske håller högre pga detta än om jag skulle höra dem nu för första gången. Föredrar helt klart Mortuus eran i allmänhet. Men visst har de ett gäng trevliga plattor i bagaget.
Citera
2013-07-27, 22:21
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Äh, posörer och livsdyrkare är ni allihop. Allt Marduk gjort efter Panzer Division Marduk kan dra åt helvete. Förutom Serpent Sermon då, den är bra. Rom 5:12 är ju bara en massa slött skit. Stämning? Jag hör ingen jävla stämning alls.

Kunde lika gärna lyssna på Justin Bieber, så pass intetsägande är den skitplattan, och då är den ändå långt bättre än Wormwood som kan vara det största bottennappet i ett svenskt metalbands karriär sen Quorthon släppte Octagon. Wormwood är för Marduk vad Chimera är för Mayhem.

Haha jävla flaskbottnebrillor-tönt. Ser framför mig hur du verkligen sitter och tar i därhemma bakom skärmen!

Marduk är klart bättre på senare år i jämförelse med deras trötta period efter Those of the Unlight.
Citera
2013-07-27, 22:46
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Haha jävla flaskbottnebrillor-tönt. Ser framför mig hur du verkligen sitter och tar i därhemma bakom skärmen!
Självklart. Hejl Sejtan 666! No fun, no mosh, no core och sånt.

Nu blir det dödsmetall, Sinister - Cross the Styx: https://www.youtube.com/watch?v=7raWoZN9QeQ
Citera
2013-07-28, 00:19
Medlem
Mordum87s avatar
Sådär då! Då får jag helt enkelt ta ett steg tillbaka ännu en gång och erkänna mitt misstag.
Denna gång ang "Portal". Som jag sagt tidigare så är min enda erfarenhet med bandet, "Seepia". Och jag tycker fortf inte den är speciellt bra. Alls faktiskt.
Men efter att nu ikväll spelat och lyssnat uppmärksammat på "Outre' " så måste jag säga att jag är ganska imponerad. Skivan är självaste jävla definitionen av suggestiv, och i vissa partier kollar jag mig helt sonika omkring här i lägenheten då jag automatiskt börjar känna mig iakttagen här i mörkret.
Framkallar en platta den känslan så bådar det för ett gott betyg såklart!

Men nu vill jag höra er som är insatta.. Hög och lågvattenmärken med bandet?

Nu springer vi in på lite urtidskaos!

np: Antediluvian - Consumate Spellbound Synapses
Tycker deras senaste platta blir bättre och bättre ju mer man tar in av den. För det är ju sannerligen ingen lättlyssnad resa detta. Men det ska det fan inte vara heller.
Det här jävla bandet kan vara bäst i klassen på just vad dom gör. Somsagt, urtidskaos.
Citera
2013-07-28, 11:32
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sådär då! Då får jag helt enkelt ta ett steg tillbaka ännu en gång och erkänna mitt misstag.
Denna gång ang "Portal". Som jag sagt tidigare så är min enda erfarenhet med bandet, "Seepia". Och jag tycker fortf inte den är speciellt bra. Alls faktiskt.
Men efter att nu ikväll spelat och lyssnat uppmärksammat på "Outre' " så måste jag säga att jag är ganska imponerad. Skivan är självaste jävla definitionen av suggestiv, och i vissa partier kollar jag mig helt sonika omkring här i lägenheten då jag automatiskt börjar känna mig iakttagen här i mörkret.
Framkallar en platta den känslan så bådar det för ett gott betyg såklart!

Men nu vill jag höra er som är insatta.. Hög och lågvattenmärken med bandet?

Nu springer vi in på lite urtidskaos!

np: Antediluvian - Consumate Spellbound Synapses
Tycker deras senaste platta blir bättre och bättre ju mer man tar in av den. För det är ju sannerligen ingen lättlyssnad resa detta. Men det ska det fan inte vara heller.
Det här jävla bandet kan vara bäst i klassen på just vad dom gör. Somsagt, urtidskaos.

Swarth och Vexovoid är klart bäst i deras diskografi, i mitt tycke. Speciellt Vexovoid. Portal blir bara bättre och bättre.

NP: Blasphemy - Fallen Angel of Doom
Att vandra omkring i urskogen bland rostig taggtråd och skyttevärn lyssnandes på detta i sommarvärmen är att rekommendera.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2013-07-28 kl. 12:07.
Citera
2013-07-28, 12:10
Medlem
Entenhausens avatar
Med all säkerhet redan nämnda i tråden redan, men Vomitor från Australien är ju värda att lyssna på.

Debutskivan Bleeding the Priest från 2002 är klart bra, precis som senare material också.

http://www.youtube.com/watch?v=WncstEE3IuY
Citera
2013-07-28, 12:24
Medlem
eckims avatar
Furze - Djerve Djevel

Hela UTD albumet är ett konstverk, avnjutelse till kaffet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in