2013-07-27, 10:20
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det är inte så jag menar. Jag menar ang flytten av bussen. Att tidpunkten kanske är felaktig i AB?

Du kan ha rätt. KalleSyra(k)´s inlägg ger jag inte mycket för.

FH var inte misstänkt dagarna efter mordet och därför kan omöjligen någon granne ha reagerat över det hemska att någon flyttade DB:s buss dagen efter mordet. Om ingen reagerar så lägger man inte tidpunkten på minnet.

Grannarna är säkert skitförbannade på huset som drar ned hela intrycket och värdet på husen runt omkring och en ful buss har de säkerligen inte kunnat missa, men dagen har de inte noterat.

Däremot vet jag att två olika grannar vet att de reagerat i samband med att bilen kommit dit en vardag. Någon tycker sig minnas att det var åtskilliga dagar efter mordet.´

Aftonbladet kan säkert ha en källa för sin uppgift men att två grannar kopplar incidenten till att de såg bussen när de kom hem från jobbet (på en vardag) visar att den omöjligen kan ha ställts där en söndag.

Att flytta bussen på måndag är meningslöst. Det finns ju inget i den och det är inte grävt under den. Det går inte att tänka ut någon vits mordmässigt med att flytta bussen, åtminstone inte om man tar i beaktande att den är genomsökt.

Av det skälet är det rimligt att tro att grannarnas sammantagna beskrivningar + db:s facebook inlägg den 3 juli sammanfaller med en flytt den 3,4 eller kanske 5 juli. DB tömde dock inte sin snigelbrevlåda i mitten av veckan så han var på annan ort, är en rimlig tolkning, därför är torsdag, fredag rimligare. På fredagen vill jag minnas att brevlådan var tömd.
Citera
2013-07-27, 10:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Du har säkert rätt men kan man mörda nån i ett hyreshus och sen flamsa runt med en kropp i ett trapphus som blodar ner överallt kan man nog gräva lite i sin trädgård utan problem. Kroppen låg kanske i volvon medans man grävde hål på söndagen, kanske på kvällen rent av.

Stämmer det som nån skrev att rödtotten planerat att dumpa nån i brandmännens vattendepå kanske vatten är det hetaste tipset men gräva ner djupt känns säkrare. Då finns inget som riskerar att flyta upp.

Gör man en sådan sak i ett hyreshus blir det spår men spåren i hyreshuset hade gått att städa bort, åtminstone rent visuellt.

Däremot är det hart när omöjligt att gräva i en trädgård och återställa så att det inte syns att man grävt. Och varför återställa när man har fyra grannar med uppenbar risk att någon av dem ändå sett. Varför gräva där liksom när man ändå hade grävning på gång hundra meter söderut.
Citera
2013-07-27, 10:32
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Gör man en sådan sak i ett hyreshus blir det spår men spåren i hyreshuset hade gått att städa bort, åtminstone rent visuellt.

Däremot är det hart när omöjligt att gräva i en trädgård och återställa så att det inte syns att man grävt. Och varför återställa när man har fyra grannar med uppenbar risk att någon av dem ändå sett. Varför gräva där liksom när man ändå hade grävning på gång hundra meter söderut.

Ok ok... spelar ju liten roll vad du och jag spekulerar om, om de e grävt eller ej osv eftersom jag(eller du) inte har en blekaste om var I*a finns. Jag har grävt och grejat i min trädgård tillräckligt för att veta att det utan större bekymmer går att återställa trädgården i samma skick som den var innan jag börja gräva. Men det krävs kanske en IQ på över 70 och efter vad jag läst har inte de anhållna männen detta
Citera
2013-07-27, 10:42
Medlem
stibkloFs avatar
Oh vad jag skulle vilja ha Leif GW's syn på det här! Han hade sågat Kling o Klang under fotknölarna.

Samt - eftersom Aftonbladet verkar vara bundis med AJ - varför inte ett "hemma hos" reportage?
Senast redigerad av stibkloF 2013-07-27 kl. 10:45.
Citera
2013-07-27, 10:46
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepropp
Det var inte han. Tatueringen på vänsterarmen stämde inte. Men det var en kille som var väldigt lik AJ och hade en liknade tatuering på bröstet. Hade jag fått hjälp med få fram bilden i från badkaret igår så hade min iakttagelse kunnat avskrivas direkt. Det var lite svårt att söka i mobilen så därför bad jag om hjälp med att få fram en bild.

Jag trodde bilderna fanns i sammanfattningen, men kunde inte hitta dem. Sökte som en galning, men fick bara upp annat. Gav upp! Sorry! Bra att du kollade upp det och kunde avskriva det hur som helst.
Citera
2013-07-27, 10:49
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
God morgon AJ

Både polis och allmänhet och rättsväseende drar sina slutsatser om ditt agerande nu.
Eftersom du är anhållen på grund av risk för att bevis blir förstörda, så kommer din utevaro ligga dig till last. Ju längre tid, desto större chans att du blir dömd alltså. Är man oskyldig så inställer man sig med en gång, och tar framförallt kontakt med Polisen. Inte Aftonbladet.

Man vet att DB/FH varit på BP. Då vet du det också ? Det här är otroligt viktiga frågor som måste besvaras, pressen på DB/FH är enorm nu när inte du ger en förklaring så här kommer snackas.

Bättre att förekomma än att förekommas, AJ, tro mig.

För Er som inte vet hur AJ, "Morot" ser ut:
BILDER PÅ INTERNATIONELLT EFTERLYSTE & MISSTÄNKT MÖRDARE

Ser Ni Andr*as Johans*on, ring 112, Polisen.

Glad sommar alla FBare
[/quote]

Mm, DB och FH har gett olika versioner av vad som hände den aktuella kvällen. Undra vilken historia AJ kommer att dra. AJ hade ju inte så lång tid på sig att manipulera sina vänner att berätta en samstämmig historia.

AJs undflyende beteende skriker SKYLDIG. Usch, vilken patetisk nolla han är, moroten. Bäst polisen tar fram rivjärnet och strimlar grönsaken.
Citera
2013-07-27, 10:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Då är frågan, vem behövde ett stinkande ruttet rådjurskadaver? Eller kanske var det någon som tröttnat på stanken och grävde ned det? Men varför inte gräva ned det på samma plats i så fall?
Djur släpar runt kadaver, ena dagen ligger det där, nästa dag är det en blöt fläck kvar. Det kan ligga långt från fläcken, från några m till hundratals.
Citera
2013-07-27, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Djur släpar runt kadaver, ena dagen ligger det där, nästa dag är det en blöt fläck kvar. Det kan ligga långt från fläcken, från några m till hundratals.
Kan djur i Västra Götaland flytta en hel människokropp?
Citera
2013-07-27, 10:57
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan djur i Västra Götaland flytta en hel människokropp?
Absolut!
Och idag är kroppen dessutom mycket lättare än vad den var från början, kanske även i flera delar.
Citera
2013-07-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Oh vad jag skulle vilja ha Leif GW's syn på det här! Han hade sågat Kling o Klang under fotknölarna.

Samt - eftersom Aftonbladet verkar vara bundis med AJ - varför inte ett "hemma hos" reportage?
Kan ju bara hoppas att Gw blir intresserad av fallet och tar upp de i veckans brott. Fast hoppas ju det är löst innan
Citera
2013-07-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det många bortser från är omständigheterna GM & Co har haft att agera utifrån i det läge de hade då, precis efter mordet. Den information och de resurser man hade att tillgå vid den tidpunkten. Jämför man med planerade brott utförda av organiserade kriminella med gott om tid och ekonomiska resurser - ja då säger det mer om den egna begåvningen än om gärningsmannens begåvning.

Och vad menar man med "smart"? Streetsmart? Hög IQ? Kompetens inom kriminell verksamhet?

I det enklaste scenariot har AJ besökt BO och råkat döda henne i något tillstånd av explosiv aggression. Omedelbart efteråt agerar han efter planen att gömma undan kroppen så att den aldrig ska återfinnas. Han behöver en bil och dödspolaren har en S-40, visserligen avställd. Han ringer till DB på BOs telefon (annars hade han häktats redan när han var anhållen första gången). Han är fullt medveten om att han kommer att bli misstänkt men satsar allt på att kroppen aldrig ska hittas.

Allt tyder på att BO har förblött via skadad pulsåder. Ett dödande hugg i hjärtat ger inte så mycket blod. Enligt AB är DB och FH bundna till platsen för mordet, antagligen via sina mobilers positioner. Alla är alkoholpåverkade och de lyckas inte emballera kroppen bättre än att det droppar blod i farstun och i bilen. Bilen bränns samma natt eller på söndagskvällen efter att kroppen gömts tillfälligt eller permanent.

De agerade snabbt, utan att bli sedda som det verkar, men skapade sig problem med blodet i bilen. Om de tagit med en presenning för att svepa kroppen med hade de inte behövt bränna bilen och därmed annonsera ut DBs inblandning. Att använda mobilerna var också en ledtråd för polisen.

Det är märkligt dock hur en syndabock (FH) finns tillhands (AJ kunde inte veta att han hade ett bra alibi) och hur väl syndabocken passar in. Och för att gömma kroppen och klara sig själv så drar han in polarna medveten om att de kommer att få problem.

Om kroppen inte hittas så finns risken att AJ inte döms.

Enligt Leif GW Persson finns det en speciell typ av kapabla psykopater (han beskrev dem i sin roman 'Grisfesten') vilka kan improvisera snabbt och effektivt efter att ha försatt sig i svåra lägen pga sin våldsbenägenhet. Det är väl den sortens förmåga man skulle kunna tillskriva AJ.

Senast redigerad av lehs 2013-07-27 kl. 11:29.
Citera
2013-07-27, 11:19
Medlem
PwnDs avatar
undrar om AJ är lite orolig vilka olika vittnesmål som DB & FH har givit... "om" han nu läser detta så har han ju en hint om att dom inte stämmer överens... och den versionen som dom möjligen kom överens om är det ju i så fall bara en av dom häktade som håller sig till... hmmm vad har den andra sagt
Senast redigerad av PwnD 2013-07-27 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in