Jo, såhär ligger det till. Skärmen är svart och liknande har jag läst om i hur många trådar som helst. Jag har varit med om samma problem som dom i dom andra trådarna och DFU-mode har alltid funkat, denna gång är det annorlunda. Tar hela historien:
Ska utomlands på tisdag, telefonen är på lagning och jag skulle därför låna en iPhone4 av en polare. Han skulle dra tidigt så jag bad honom att lägga den i sin brevlåda innan han drog hemifrån. I frid och fröjd går jag upp tidigt den morgonen och tar en mysig promenad med jycken i solen till honom för att hämta den, e på ett jäkla bra humör. Kommer fram och ser att han har laddat telefonen och att den e på 80% batteri, men simkortet ligger hemma. Traskar hem och sätter in simkortet i telefonen och får upp meddelandet "Ogiltigt sim-kort".
Drar till Täby då jag ändå ska till polisen och hämta ut mitt pass, träffar en polare som också ska hämta pass, och vi svänger sedan förbi Telenor-butiken i Täby innan vi drar hem. Dom säger att det verkar som att jag måste låsa upp den från en viss operatör och att Apple-store säkert skulle kunna hjälpa mig. However, min polare har bråttom hem så jag drar ner mobilen i ryggan (den funkar förövrigt fortfarande fint, 75% batteri eller något sådant) och drar till tåget.
Eftersom mobilen inte fyllde så mycket funktion i nuläget så tar jag inte upp den från ryggan på hela resan hem. Väl hemma när jag tar upp den är skärmen svart, och jag tänkte aha; då löser jag det med DFU-mode, klassiker. Men icke. iTunes hittar den och jag har testat återställa den men det hjälper inte.
Drog till Apple-store Täby samma kväll och dom sa att det troligtvis var hårdvaran som det var fel på. För mig är det HELT OCH HÅLLET omöjligt att tro på, då jag vet att den inte ens nästan stött på en kollision på hela vägen hem. Även om jag faktiskt skulle ha tappat ryggan är detta skärmproblem osannolikt. Men iaf, skärmen är alltså stendöd. Mobilen är liksom vid liv men skärmen är svart, drar jag in laddaren vibrerar den osv. Faktiskt som att hårdvaran helt enkelt bara är paj, men det känns helt enkelt för osannolikt för att vara sant.
Har någon hört talas om något liknande? Bara att ni hört att någons skärm faktiskt pajat sådär utan vidare skulle vara skönt att höra. Jag är tacksam för alla svar som kan hjälpa mig på något sätt, så skriv på!
Mvh
Ska utomlands på tisdag, telefonen är på lagning och jag skulle därför låna en iPhone4 av en polare. Han skulle dra tidigt så jag bad honom att lägga den i sin brevlåda innan han drog hemifrån. I frid och fröjd går jag upp tidigt den morgonen och tar en mysig promenad med jycken i solen till honom för att hämta den, e på ett jäkla bra humör. Kommer fram och ser att han har laddat telefonen och att den e på 80% batteri, men simkortet ligger hemma. Traskar hem och sätter in simkortet i telefonen och får upp meddelandet "Ogiltigt sim-kort".
Drar till Täby då jag ändå ska till polisen och hämta ut mitt pass, träffar en polare som också ska hämta pass, och vi svänger sedan förbi Telenor-butiken i Täby innan vi drar hem. Dom säger att det verkar som att jag måste låsa upp den från en viss operatör och att Apple-store säkert skulle kunna hjälpa mig. However, min polare har bråttom hem så jag drar ner mobilen i ryggan (den funkar förövrigt fortfarande fint, 75% batteri eller något sådant) och drar till tåget.
Eftersom mobilen inte fyllde så mycket funktion i nuläget så tar jag inte upp den från ryggan på hela resan hem. Väl hemma när jag tar upp den är skärmen svart, och jag tänkte aha; då löser jag det med DFU-mode, klassiker. Men icke. iTunes hittar den och jag har testat återställa den men det hjälper inte.
Drog till Apple-store Täby samma kväll och dom sa att det troligtvis var hårdvaran som det var fel på. För mig är det HELT OCH HÅLLET omöjligt att tro på, då jag vet att den inte ens nästan stött på en kollision på hela vägen hem. Även om jag faktiskt skulle ha tappat ryggan är detta skärmproblem osannolikt. Men iaf, skärmen är alltså stendöd. Mobilen är liksom vid liv men skärmen är svart, drar jag in laddaren vibrerar den osv. Faktiskt som att hårdvaran helt enkelt bara är paj, men det känns helt enkelt för osannolikt för att vara sant.
Har någon hört talas om något liknande? Bara att ni hört att någons skärm faktiskt pajat sådär utan vidare skulle vara skönt att höra. Jag är tacksam för alla svar som kan hjälpa mig på något sätt, så skriv på!
Mvh