2013-07-26, 20:25
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Har inte läst tråden på två veckor eftersom jag tröttnade, då det mest sitter nerpundade vänsterstudenter som vill få igenom sina sjuka åsikter om folk, som inte ens är dömda än. Blev lite chockad att ni fortfarande skriver om mig och inte kommit längre i "utredningen".

BTW en fågel viskade att moroten befinner sig på kuggnäsfestivalen............... 100% sanning.

Hur tror du DB tar förlusten av sin hund Stellan? Du verkar ju känna dem, menar jag. Kan all ond bråd död 2013 knäckt DB?

Psst! Ingen fågel som kvittrat om polisinsatser på Kuggnäs än?
Citera
2013-07-26, 20:27
Medlem
Angående att svetsa i tank.
- Fyll på med vatten (antar att det är diesel, vet inte om man verkligen behöver fylla tanken helt eller om det räcker att blanda till viss procent. Det vet garanterat en som brukar svetsa i gamla bilar)
- Kapa bort en gavel
- Vattnet rinner ut
- In med det man ska dölja
- Svetsa igen

Som jag skrev inatt så är detta en vild spekulation men själva det mekaniska arbetet är inte omöjligt. Vanliga mått på tankar kan vara tex 200 eller 400 liter. Nu vet jag inte hur stor BO är men det kan nog tänkas gå att få in en mindre människa.
Citera
2013-07-26, 20:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kuggnäs är ett bostadsområde och motorgård utanför Nyköping.
Då har han inte långt hem för att anmäla sig hos polisen.
Många har här har ju hävdat att han var hundratals mil
bort och att det skulle ta flera dagar hem till Sverige.
Ingen har hävdat det. En uppgift i en tidning har återgivits, och försvarats som möjligen sant.
Citera
2013-07-26, 20:28
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Har inte läst tråden på två veckor eftersom jag tröttnade, då det mest sitter nerpundade vänsterstudenter som vill få igenom sina sjuka åsikter om folk, som inte ens är dömda än. Blev lite chockad att ni fortfarande skriver om mig och inte kommit längre i "utredningen".

BTW en fågel viskade att moroten befinner sig på kuggnäsfestivalen............... 100% sanning.

Jag har också för mig att du skrivit att realis*en.se håller dem om ryggen. Har du läst den här:

https://www.realisten.se/2013/07/24/andreas-johansson-haktad-for-mord-i-trollhattan/
Senast redigerad av lilltoe 2013-07-26 kl. 20:32.
Citera
2013-07-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Suck! Och inte verkar det som om Aftonbladet har fått någon exklusiv intervju idag heller!

Hur lång tid efter ett eventuellt gripande tar det innan massmedia får nys om saken? Jag skulle ju tro att det kommer att komma ut väldigt mycket information om hur det hela kan ha gått till så fort dom fått tag på och låst in AJ i säkert förvar!

Han kanske inte får betalt längre.
Citera
2013-07-26, 20:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kuggnäs är ett bostadsområde och motorgård utanför Nyköping.
Då har han inte långt hem för att anmäla sig hos polisen.
Många har här har ju hävdat att han var hundratals mil
bort och att det skulle ta flera dagar hem till Sverige.
Frågan är om han vill chansa på att visa upp sig bland en massa fulla raggare och annat löst folk?
Fast hans vänner är väl där, om de inte sagt upp bekantskapen än. Men det verkar ju finnas någon enstaka kvar?
Citera
2013-07-26, 20:30
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
- Fyll på med vatten (antar att det är diesel, vet inte om man verkligen behöver fylla tanken helt eller om det räcker att blanda till viss procent. Det vet garanterat en som brukar svetsa i gamla bilar)
- Kapa bort en gavel
- Vattnet rinner ut
- Svetsa igen

Som jag skrev inatt så är detta en vild spekulation men själva det mekaniska arbetet är inte omöjligt. Vanliga mått på tankar kan vara tex 200 eller 400 liter. Nu vet jag inte hur stor BO är men det kan nog tänkas gå att få in en mindre människa.

På MP's facebook stod det hon var 1.60cm
Citera
2013-07-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
- Kapa bort en gavel
- Vattnet rinner ut
- Svetsa igen

Omöjligt är det så klart inte men det lär ju knappast gå att göra så att tanken ser helt orörd ut! För att kunna göra ett sånt jobb så måste man ju frigöra tanken i från bussen! Skära upp den och sen svetsa igen den och montera tillbaka den! Gör man ju knappast utan att det syns att någon varit där och "skruvat"!
Citera
2013-07-26, 20:33
Medlem
constants avatar
Antar det pratas och skvallras en hel del i Trollhättan. Någon som vill redovisa lite? Det behöver inte vara det som är logiskt eller troligt, lika gärna rent skvaller.
Citera
2013-07-26, 20:34
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Hur tror du DB tar förlusten av sin hund Stellan? Du verkar ju känna dem, menar jag. Kan all ond bråd död 2013 knäckt DB?

Psst! Ingen fågel som kvittrat om polisinsatser på Kuggnäs än?

Vad menar du?

Finns inte många poliser på den festivalen vad jag vet, aldrig varit där...
Citera
2013-07-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Frågan är om han vill chansa på att visa upp sig bland en massa fulla raggare och annat löst folk?
Fast hans vänner är väl där, om de inte sagt upp bekantskapen än. Men det verkar ju finnas någon enstaka kvar?

Vad är det för typ av festival? Hade inte AJ önskat en låt av Fältskog?
Citera
2013-07-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Kanel-Kalles favoritteori. Inte hört den på en vecka nu
ooops, förväxla inte mig med kanel kalle, h*n är bara bitter . Jag vill bara höra allas teorier . Men det kanske inte var så du menade . Personligen tror jag att alla FB detektiver har i stort sett rätt till den punkt AJ lämnade I*A:s lägenhet, jag är av samma uppfattning som den stora massan. Det är nog bara detaljerna som kan det kan vara diskussion om och detaljerna kommer vi inte att få reda på innan FUP:en har släppts eller DB,FH eller AJ ger upp och säger vad som egentligen hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in