2013-07-26, 17:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IainB
Och vet någon i tråden varför FH ska ha använt DB:s bil? Har FH inte en egen bil?
Jo, en hel hög.
Citera
2013-07-26, 17:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nej, jag hittade inte det inlägget jag tänker på, som sade att det varit tre personer i lägenheten, alltså fler folk än bara AJ, vuxna personer. Det kom annat emellan så jag hann inte leta rätt på det.
Menar du det här?
https://www.flashback.org/sp44207790
Citera
2013-07-26, 17:54
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det kanske är så att en av dom har börjat prata sanning, men den andra fortsätter att ljuga.
Det utgår jag ifrån. Sitter man och gråter vid häktningsförhandlingen så orkar man nog inte så mycket mer. Hoppas jag.

Om AJ infinner sig så kommer han inte säga ett skit i alla fall. Han kommer dra en och samma vals om och om igen. Det vill säga samma visa som han redan dragit vid första förhören.
Citera
2013-07-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Antagligen är det så. Jag slår vad om mina chokladmuffins som jag har i kylen att det var DB som råkade hosta fram lite sanning.

Jag tror snarare det e F.H som börjat prata..
Citera
2013-07-26, 17:55
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IainB
Och vet någon i tråden varför FH ska ha använt DB:s bil? Har FH inte en egen bil?

Enligt uppgift från krokodilen (som bara vill rädda DB) så hade FH bilen. Andra källor gör dock gällande att FH använde sambons bil den helgen.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-26 kl. 18:08. Anledning: Skrev att krokodilen vill "rätta" DB, skall vara "rädda"
Citera
2013-07-26, 17:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Antagligen är det så. Jag slår vad om mina chokladmuffins som jag har i kylen att det var DB som råkade hosta fram lite sanning.
Chokladmuffins lät gott!

Om någon lättat hjärtat så tror jag snarare att det är FH. Livet är ju ändå slut för DB, ingen far, ingen bror, ingen hund och en polare som med största sannolikhet dödat en kvinna. Han verkar vara typen som gräver ner sig och varför då gola, nä han kryper nog ihop i sängen och tycker synd om sig själv men accepterar sin situation.
Citera
2013-07-26, 18:00
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Nej, jag hittade inte det inlägget jag tänker på, som sade att det varit tre personer i lägenheten, alltså fler folk än bara AJ, vuxna personer. Det kom annat emellan så jag hann inte leta rätt på det.

Nej, jag vet att du inte hittade på det. Det är den utmärkte Quarrel som skrivit inlägget, som baseras på ett fågelkvitter. Men just i det fallet tror jag att Quarrel haft oturen att lyssna på en skata. Om det är spår efter tre, varför bara då misstänka en för mordet och varför just AJ. Varför inte alla? Tingsrätten har ju även avvisat medhjälp till människorov (som det gällde först) och då kan det inte finnas starka skäl för att tro att DB och FH varit där. Men omöjligt är det inte att det finns spår efter tre, men det finns inga belägg för det så det är lika sannolikt att det vore två eller fyra. Mest sannolikt är dock att det bara är AJ för det finns inga för oss kända spår som tyder på mer än en. Vad polisen har tillgång till för spår är en annan femma.
Citera
2013-07-26, 18:00
Medlem
Kvitter kvitter detta sköna fågelkvitter. Ida ligger i bussen. I vattentanken alternativt dieseltanken. Kalla mig synsk eller kalla mig idiot. Men denna sköna fågel kvittra till mig att D.B har tillgång till en svets och placera henne i detta utrymme och sen svetsa igen det hela.! Feel free att åka och knacka lite på vattentanken alternativt dieseltanken och lyssna lite!

Ha en trevlig helg detektiver!
Citera
2013-07-26, 18:02
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Tror du menar inlägget om tre personers blod i lägenheten. Lades in någonstans i tråden, samt via PM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Enligt uppgift från krokodilen (som bara vill rätta DB) så hade FH bilen. Andra källor gör dock gällande att FH använde sambons bil den helgen.
Skulle vara intressant att veta vilken adress bilen är stöldanmäld på , förutsatt att det är var den verkligen stals .
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Enligt uppgift från krokodilen (som bara vill rätta DB) så hade FH bilen. Andra källor gör dock gällande att FH använde sambons bil den helgen.
Det är nog bara skitprat att den stod hos FH, den var ju avställd.
Men varför ljuga om det, det sätter ju FH i skiten.
För inte stod väl bilen vid FHs ödehus?
Citera
2013-07-26, 18:03
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Kvitter kvitter detta sköna fågelkvitter. Ida ligger i bussen. I vattentanken alternativt dieseltanken. Kalla mig synsk eller kalla mig idiot. Men denna sköna fågel kvittra till mig att D.B har tillgång till en svets och placera henne i detta utrymme och sen svetsa igen det hela.! Feel free att åka och knacka lite på vattentanken alternativt dieseltanken och lyssna lite!

Ha en trevlig helg detektiver!

Det där ger ju raskt följdfrågor som; hur stor är diesel- resp. vattentanken på en buss, får hon verkligen plats där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in