2013-07-26, 17:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
ouch... Då har dom kommit en bra bit på väg alltså.

Återstår då att se om det tatuerade packet tar en volta för sin morotsfärgade vän.
Hoppas inte det. Jag har aldrig gillat morotstoppar med kaninansikte, och hoppas slippa se denna när jag är i Jönköping i framtiden.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-26 kl. 17:16.
Citera
2013-07-26, 17:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källan är alltså "sanningsvittnet" en-krokodil.
Du menar väl inte att il krokodil far med osanning?
Citera
2013-07-26, 17:09
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hoppas inte det. Jag har aldrig gillat morotsoppar med kaninansikte, och hoppas slippa se denna när jag är i Jönköping i framtiden.
Inte jag heller. Jag gissar att det inte är för vännen han tar en volta utan mot den sk Svenskfientligheten som dom pratar så varmt om.
Citera
2013-07-26, 17:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Du menar BO, GM och barnet?

Nej, höktningsframstälkan och tingsrättens bedömning av bevisen till att bara gälla skyddande av brottsling tyder på att GM varit ensam. Blodprickarna i trappan tyder på att en har burit. Att kroppen lagts ned utanför hissen tyder på att en har fått lägga ned kroppen för att själv öppna dörren. Det kan vara AJ men uteslut inte att AJ är i Grästorp på MC i riktning mot Jönköping. Det kan vara DBsom har fått göra jobbet medan FH mött upp vid brandplatsen.

Om du mördar någon och det är bekant att du och BO varit ensamma måste du a) göra gällande att du gott, b) göra gällande att fler kommit genom att peka ut en mängd personer t.ex. SB tills du fpr tag i ngn utan alibi som alltså kan ha varit dör efter dig, c) göra dig av med kroppen för att bl.a. försvåra fastställande av tidpunkt för brottet samt d) skaffa dig ett eget alibi inom kort tid efter mordet. Att gömma kroppen tar tid och förhindrar att du själv skaffat ett alibi. Om DB fixar undan kroppen och du själv försvinner så fort som möjligt har du störst chans att lyckas skylla brottet på andra.
Nu verkar det ju som att FH syltat in sig på mordplatsen. Eller är brandplatsen brottsplatsen i det fallet?
Det ska mycket till att jag tror att han varit i lägenheten, dock. Om de nu inte var skitfulla och var med av den anledningen och styrde och ställde?
Senast redigerad av Tomato 2013-07-26 kl. 17:19.
Citera
2013-07-26, 17:16
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"Den mordmisstänkte 36-åringen är fortfarande på fri fot, men enligt polisen är det bara en tidsfråga innan han grips.

Samtidigt går utredningen framåt. Enligt åklagare Ev* J*hnsson har de båda männen som sitter häktade för skyddande av brottsling varit på mordplatsen."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2266930--de-har-varit-pa-platsen-
Om de spåren finns inne i lght så tror jag att jag vet AJs nästa drag. Det kan vara hans egen idé, men de kan även ha gjort upp vilken historia man ska berätta.

Men jag tror att AJ jobbar på historien i detta nu.
Citera
2013-07-26, 17:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Nu verkar det ju som att FH syltat in sig på brottsplatsen. Eller är brandplatsen brottsplatsen i det fallet?
Det ska mycket till att jag tror att han varit i lägenheten, dock. Om de nu inte var skitfulla och var med av den anledningen och styrde och ställde?
Jag tror hon menar lght, brandplatsen kan hon väl knappast räkna som BP, om hon inte räknar branden som brottet.
Citat:
– De har kommit till platsen vid tillfället. Mer vill jag inte kommentera
Men hon kanske bara avser mobilspår vid IFs adress, isf verkar det tunt.
Citera
2013-07-26, 17:22
Medlem
purplegirl78s avatar
[QUOTE=ReimerDenYngre
Jag kan inte citera långa inlägg. Skitapp.

Tror du AJ kommer sätta DB för mordet? (Eller försöker DB sätta fast AJ? Nytt scenario..) DB och FH kanske är städpatrullen som mötte upp utanför, AJ bar då BO, och sen gick in för att städa. När de ser hur mycket blod som finns så kanske de får kalla fötter. Eller nåt stör kanske? "Bättre att låsa dörren och pysa! Fan jag klev i blodet, torkar lite fort här utanför ytterdörren, dumt att lämna ett fotavtryck. Torka skon med! Hej hopp färdig nu drar vi!"
Citera
2013-07-26, 17:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Du menar BO, GM och barnet?

Nej, häktningsframstälkan och tingsrättens bedömning av bevisen till att bara gälla skyddande av brottsling tyder på att GM varit ensam. Blodprickarna i entren tyder på att en har burit. Att kroppen lagts ned utanför hissen tyder på att en har fått lägga ned kroppen för att själv öppna dörren. Det kan vara AJ men uteslut inte att AJ vid samma tidpunkt är i Grästorp på MC i riktning mot Jönköping. Det kan vara DB som har fått göra jobbet medan FH mött upp vid brandplatsen.

Om du mördar någon och det är bekant att du och BO varit ensamma måste du a) göra gällande att du gått, b) göra gällande att fler kommit genom att peka ut en mängd personer t.ex. SB tills du får tag i ngn utan alibi som alltså kan ha varit där efter dig, c) göra dig av med kroppen för att bl.a. i möjligaste mån försvåra fastställande av tidpunkt för brottet samt d) skaffa dig ett eget alibi inom kort tid efter mordet. Att gömma kroppen tar tid och förhindrar att du själv skaffat ett alibi. Om DB fixar undan kroppen och du själv försvinner så fort som möjligt har du störst chans att lyckas skylla brottet på andra.
Då tror du att åklagarens påstående, att de kommit till platsen, inte betyder att de varit i lght?
Citera
2013-07-26, 17:25
Medlem
arrappappas avatar
Såg en bild på DB's FB album att han stod vid en traktor.
Bönder brukar ju ha ett dumpningsställe för självdöda djur mm, någon som känner till något sådant ställe i närheten ??
Behöver inte vara en grop,,kan se ut som en palltank
http://www.one4event.com/thumb/550/vatten-avloppstank-1000-liter.gif
Citera
2013-07-26, 17:25
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Varsågod.

Ja krokodilen säger att FH hade bilen, men kom ihåg att krokodilen bara hade ett mål och det var att försvara DB...
Citera
2013-07-26, 17:28
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Nu verkar det ju som att FH syltat in sig på brottsplatsen. Eller är brandplatsen brottsplatsen i det fallet?
FH var på fest hos DB enligt uppgifter i tråden. Om festen inte började väldigt sent, eller det brukliga är att de dricker läsk och äter chips på sina fester, så är risken stor att de var lite berusade runt midnatt. När man är full är man oftast också modigast, starkast och smartast. Passar väl in för dessa hantlangare.

Troligen har dem en jävla Ågren efter denna natt. Hoppas att dem håller koll på dem så det inte blir några självmord i cellerna.

AJ däremot är jag inte lika säker på att han var särskilt full. Han åker väl inte hem till en tjej för lite mys och super sig aprak?
Citera
2013-07-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"Den mordmisstänkte 36-åringen är fortfarande på fri fot, men enligt polisen är det bara en tidsfråga innan han grips.

Samtidigt går utredningen framåt. Enligt åklagare Ev* J*hnsson har de båda männen som sitter häktade för skyddande av brottsling varit på mordplatsen."

Det här är egentligen ganska intressant! Både DB och FH har befunnit sig på mordplatsen (antagligen Id@s bostad) förmodligen baserat på de tekniska analyser som gjorts där.
Dessa två män häktas alltså för skyddande av brottsling, grovt brott.

I början av utredningen kunde ÅK inte få AJ häktad trots att han t. om själv har uttalat att han var hemma hos Id@ samma kväll som hon blev mördad. De var tvungna att släppa honom i brist på bevis. Trots att han enligt media hela tiden varit huvudmisstänkt i Id@s försvinnande som sedemera ändrades till mord.

Idag har en hel del analyssvar kommit från SKL som möjliggör en häktning av AJ.
Då kan man ju undra varför man från första början kunde häkta DB och FH för skyddande ev den huvudmisstänkta men inte den MT själv? Jag menar det var ju klart redan att AJ varit i lägenheten men det har inte ens varit prat om att de andra två gentlemännen (DB och FH) varit hemma hos Id@ överhuvudtaget, ändå blev de häktade före AJ.

Idag har nytt ljus fallit över utredningen och DB och FH verkar ha problem med att hålla sig till sanningen (eller i alla fall till en trovärdig och ihopkomponerad historia) som ställer till en hel del problem för dom om inte annat. AJ är också snart i säkerhet i häktet.

FH och DB får akta sig och börja prata då det tydligen finns bevisning att båda varit på MP, snart kanske deras misstanke ändras till mord istället för skyddande av brottsling.
Kanske alla tre är involverade i mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in