2013-07-26, 14:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Känner du personen TB i fråga? Inge illa menat men tycker du ofta reagerar försvarsaktigt gentemot henne så fort hon tas upp här. Bara en stilla undran!

Edit: Du låter så säker på att Hen INTE på något sätt vet eller har något med detta att göra What so ever och du i princip talar för hennes sak. Bara undrar!
Är det inte så har jag fel men om man inte ställer frågan så lär man få undra ännu mer

Känner henne inte, men det är märkligt att AJs barn självklart skall hållas utanför men när det gäller TB skall hela familjen anmälas till socialen. AJ har förmodligen utnyttjat henne för att stärka sitt alibi. Dels genom att mätningen kanske visar att han redan var långt bort och dels genom att till henne plantera den vals han sedan tänkte dra för polisen Hur orolig Ida var för ngn annan...
Citera
2013-07-26, 14:33
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Känner henne inte, men det är märkligt att AJs barn självklart skall hållas utanför men när det gäller TB skall hela familjen anmälas till socialen. AJ har förmodligen utnyttjat henne för att stärka sitt alibi. Dels genom att mätningen kanske visar att han redan var långt bort och dels genom att till henne plantera den vals han sedan tänkte dra för polisen Hur orolig Ida var för ngn annan...

Detta har ju diskuterats innan. Hon misstänkte nåt för att AJ befunnit sig på den adressen. Tror jag! Sen är det beundransvärt att man vill försvara sina vänner med den historiken men hon kanske tror att de är oskyldigt dömda till sina brott eller att de "förbättrats". Skit samma. Hon verkar inte helt vettig men hon vet ju troligtvis inte vart id@ är nånstans så...
Citera
2013-07-26, 14:34
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Till TB's fördel kan man anta att hon är rädd och antagligen inte vågar ge sken av att hon tror att det är AJ som är skyldig. Så om man tänker sig in i hennes situation så är det inte så konstigt att hon försökte försvara honom i början. Vad ska hon göra om hon misstänker honom, tänk efter själv. Hon kan ju knappast gå till Polisen och anmäla honom eller ens antyda något som skulle ses som om hon golat. Personligen skulle jag aldrig våga med rädsla för repressalier själv eller till barnen, han vet ju som sagt vad hon bor och hon vet vad han gjort tidigare.
Senast redigerad av Cocinella 2013-07-26 kl. 14:36. Anledning: Skriver som en kratta när jag har bråttom. ;-)
Citera
2013-07-26, 14:42
Medlem
Skulle I*a ha kunnat gömmas i bussen några dygn, skadad men vid liv. För att senare dö/dödas och dumpas?
Citera
2013-07-26, 14:42
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Efter detta jag skrev igår har jag mottagit ett par hot via PM. Jag antar att det var för känsligt det jag skrev. Detta är folk som är aktiva i tråden så AJ's polare är här.

Kan det vara inlägg 14795? Om AJ som pappa?
Citera
2013-07-26, 14:44
Medlem
Powergirls avatar
Nu till något annat. Som jag sagt tidigare i tråden har jag följt den sporadiskt men det jag grunnar på är om A.J arbetsgivare har kollats upp närmare.
Citera
2013-07-26, 14:46
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Skulle I*a ha kunnat gömmas i bussen några dygn, skadad men vid liv. För att senare dö/dödas och dumpas?

Varför ta med en skadad, men levande, människa? Vilken risk om hon skulle vakna?

Nä, är nästan 100 på att hon var död i samma ögonblick hon blev fraktad från lägenheten.
Citera
2013-07-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Varför ta med en skadad, men levande, människa? Vilken risk om hon skulle vakna?

Nä, är nästan 100 på att hon var död i samma ögonblick hon blev fraktad från lägenheten.

Ja, varför...? Panikförvirring? Desperat idé om att hon skulle kunna klara sig?

Eller kanske hennes kropp förvarats i bussen den första tiden innan gm kunde besluta sig för och genomföra slutlig dumpning. Om bussen varit en likgömma måste den undersökas med mer än ficklampor.
Citera
2013-07-26, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Till TB's fördel kan man anta att hon är rädd och antagligen inte vågar ge sken av att hon tror att det är AJ som är skyldig. Så om man tänker sig in i hennes situation så är det inte så konstigt att hon försökte försvara honom i början. Vad ska hon göra om hon misstänker honom, tänk efter själv. Hon kan ju knappast gå till Polisen och anmäla honom eller ens antyda något som skulle ses som om hon golat. Personligen skulle jag aldrig våga med rädsla för repressalier själv eller till barnen, han vet ju som sagt vad hon bor och hon vet vad han gjort tidigare.

Exakt, bra skrivet! Oavsett hur hon känner så vågar hon ju inte uttala sig här, när hon vet att AJ läser, om vad hon tror om hon nu skulle tro att AJ har något med att göra. Många ser det som att hon skyddar AJ men jag ser det mer som självförsvar. Smartaste hade ju givetvis att vara helt tyst och inte röja sin identitet men när man väl har gjort det så kan man ju inte direkt gå emot AJ. Han vet ju vem hon är.

Sen att hon hade en ton jag till och med irriterade mig över i sina poster är kanske inte så konstigt med tanke på vad hon fick läsa om sig själv. Hon var ju allt från madrass till dålig mor till totalt blind om jag inte missminner mig.
Citera
2013-07-26, 15:25
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Exakt, bra skrivet! Oavsett hur hon känner så vågar hon ju inte uttala sig här, när hon vet att AJ läser, om vad hon tror om hon nu skulle tro att AJ har något med att göra. Många ser det som att hon skyddar AJ men jag ser det mer som självförsvar. Smartaste hade ju givetvis att vara helt tyst och inte röja sin identitet men när man väl har gjort det så kan man ju inte direkt gå emot AJ. Han vet ju vem hon är.

Sen att hon hade en ton jag till och med irriterade mig över i sina poster är kanske inte så konstigt med tanke på vad hon fick läsa om sig själv. Hon var ju allt från madrass till dålig mor till totalt blind om jag inte missminner mig.

Nä det är så jag ser det också, jag blev som du irriterad över "hur dum man får vara" i hennes inlägg. Nu är jag en helt annan person än hon och hade aldrig ens hamnat i hennes situation när det gäller val av umgänge/killar. Men nu är hon ju där hon är och jag skulle vara livrädd om jag var i hennes situation att något hon sagt, skrivit eller antytt skulle peka på att hon golat med tanke på hur AJ är som person och hur han agerat innan.

Jag tycker nog vi kan lämna henne därhän och hoppas att hon haft mod att dra sig ur det hela och ändå lyckats delge Polisen den info hon hade samt att hon i fortsättningen tänker lite längre än näsan räcker när det gäller val av vänner.

Personligen tror jag hon vet mer än hon ger sken av men har all förståelse för den rädsla hon antagligen känner.

Inlägget innan blev en felpost - snälla mod ta bort.
Citera
2013-07-26, 15:27
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz

Jag tror också på det , mördare brukar kolla så att offret har dött sedan kan mördaren antigen fly själv eller ta med sig kroppen .

Motiv till mord brukar vara pengar , svartsjuka .
Citera
2013-07-26, 15:33
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Svaret kanske ligger nånstans mellan DB och FH om Bussen flyttades en gång till efter det.

Kom plötsligt ihåg mina gamla skolbussar vi åkte i, dock nyare än DB:s, men en gång körde chauffören på något skräp som fastnade under bussen och lät som attan. Han gick bak i bussen och fick upp en manlucka och därifrån fick han loss skräpet. Om jag inte missminner mig fanns det två stycken i bussarna.
Ponera att Id* finns i bussen, parkera över en brunn, få bort locket, ner med Id* och på med locket igen och köra vidare. Kanske har sett för mycket amerikansk film också..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in