Citat:
Ursprungligen postat av
Lugini3
Eller så har dom kört franska bilar och insett vad det innebär och nu kör dom inte franska bilar längre.
Märklig logik du har. De franska märkena har ju bara vuxit & vuxit. De förlorar inte köpare utan får snarast nya. Det är det svenska SAAB som har rasat ihop om du missat det. Har själv haft ett flertal franska bilar (Peugeot) medan äldre släktingar haft flera Renault. Kan bara konstatera att vi alla varit ytterst nöjda & jag har lätt för att förstå varför alla de modeller vi haft blivit stora succéer & fortfarande är vanligt förekommande på många håll i världen trots att det var 30-35 år sedan de byggdes.
Renault har dock haft krångliga & opålitliga modeller under 2000-talet. Förr var de snarast kända som enkla & pålitliga. Citroën har blivit trista på senare år. De hade helt galna modeller förr. Peugeot har blivit en dominant bland småbilar. Förr var de kända för sanslöst slitstarka landsvägskryssare.
Så de franska märkena följer inte riktigt sina traditioner men onekligen går det bra för dem ändå.
Citat:
Jag har själv fallit för frestelsen ett par gånger och skulle sammanfatta det på detta vis. Roligt, trevligt, plastigt, äventyrligt, intressant, förbryllande, enkelt.
Vad jag kan tänka mig om jag skulle köpa en fransk bil igen är att köpa en billig bil, kaffepengar, som jag kör kortare sträckor med och som jag kan fixa med själv. Jag skulle inte kunna tänka mig att betala några stora summor eller åka på långresa (tillförlitlighet) med min franska bil.
Köp Peugeot 504 eller 505 & kör några varv kring jordklotet.