2013-07-26, 13:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Om man verkligen vill väcka uppmärksamhet i samband med detta mord, så ska man absolut köra runt med denna buss

Jag har däremot svårt att släppa bil/husbranden in Torvruka väster om Trollhättan förra torsdagen. Samma dag som polisen fick in det "intressantaste tipset på länge"...

Var det någon, vars nerver inte pallade längre, och som försökte bränna bevis / skrämmas...?

Och det var ett inbrott i Grästorp runt 6 juli, men det har kanske inget samband?
Citera
2013-07-26, 13:52
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IainB
Från vilken adress stals DB:s bil? Var det från hans egen gård eller någon annanstans?
Det är faktiskt ingen som har kollat upp. Det borde ju vara en offentlig uppgift?
Citera
2013-07-26, 13:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är faktiskt ingen som har kollat upp. Det borde ju vara en offentlig uppgift?
Nej, polisanmälan om bilstölden och förundersökningen om mord är sekretessbelagda.
Citera
2013-07-26, 13:55
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Att gräva på annans mark är oerhört riskabelt eftersom grävande ger spår i ett par månader, i barrskog ännu längre. Att gräva på egen mark är riskfritt. Att gräva nära ett hus säger du är jättedumt. Ja, du skulle säkert inte göra det, men om du tänker efter så är det faktiskt ganska vanligt att massmördare gör det. Att massmördare åker fast är väl för att de till sist kan spåras så hur många endagångsmördare gömmer sitt offer på egen tomt lite längre ned än någon någonsin skulle gräva för dränering.

Notera att sällskapet kring DB har allt som behövs.

Att gräva ned en kropp och sedan köra dit en buss och ställa den över och hoppas att det inte syns... Kanske inte rimligt. Men om nu grannarna har rätt i att bussen flyttats i anslutning tull mordet så måste man fundera över vad bussen stod ivägen för. Det kan ha varit S40 som bussen stod ivägen för men den kan även ha stått på granntomt där det renoveras friskt och kanske har grävts...

Mycket bra teori. kroppen kan ha grävts ned hos någon av dårarnas mark och sedan täkts med något....som en blå rutten buss. (polisen som har koll här.... läste du? bra)
Citera
2013-07-26, 13:55
Medlem
Efter detta jag skrev igår har jag mottagit ett par hot via PM. Jag antar att det var för känsligt det jag skrev. Detta är folk som är aktiva i tråden så AJ's polare är här.
Citera
2013-07-26, 13:56
Medlem
ndyzs avatar
Bussen står kvar iaf, åkte förbi nyss.
Citera
2013-07-26, 13:58
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Den var ju det Beatas! Finns väl skärmdumpar och länkar här i tråden på det om jag inte minns fel!
Men inte på att bussen var inblandad vid Id*s försvinnande t ex. Att skriva om bussen på Facebook tror jag handlar om att dra fokus från något annat isf.
Bilen som brann var det redan fokus på så den var harmlös att nämna på facebook.
Citera
2013-07-26, 13:59
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Bussen står kvar iaf, åkte förbi nyss.

Kan du kolla under bussen? om det finns spår av grav.
Citera
2013-07-26, 13:59
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ja det kan ju vara en förklaring till hur hon kunde ställa frågan om rätt adress i tråden
efter bara en timme....

Massa tjat omdet där. Dannebacken har mest villor och radhus. Länge var Margaretavägen den enda adressen jag kände till och jag trodde att alla hyreshusen i det kvarteret hade den adressen. Lägg därtill att AJ säkert nämnt att Ida var orolig så kanske TB frågar om den enda adress hon känner till så snart hon vet det är Dannebacken.

Ärligt talat, om du hör att någon har blivit mördad,i Kiruna och den enda du känner bor på margaretavägen, skulle du då inte vilja få uteslutet den adressen genom att fråga om den?
Citera
2013-07-26, 14:01
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
Kan du kolla under bussen? om det finns spår av grav.

Det var mycket folk och rörelse, så kunde inte för tillfället.
Citera
2013-07-26, 14:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IainB
Från vilken adress stals DB:s bil? Var det från hans egen gård eller någon annanstans?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte känt.
Rätta mig om jag har fel, men det påstods väl att FH hade haft DBs bil i flera dagar innan den stals.
Citera
2013-07-26, 14:02
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kl 23:44:

Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell

Vet inte hur mycket sanning det ligger i detta. Men jag hörde att A.J skulle befinna sig på Kuggnäs festivalen! :P Skall tydligen ha någon polare/bekant som skall lira där. Vet dock inte vem denna bekanta skulle vara. Kanske något att forska lite i.

Inlägget i gästboken gjordes kl 22:27.

Det är samma skribent som säger sig ha varit ute och kollat DB's buss sent den 8 juli. Pålitlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in