2013-07-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Alla skyller på alla !
En klassiker som AJ inte backar för att ta till. Den blir trovärdig också om man haft vattentäta skott.
Fyfan vad DB & FH kan få lida för detta...

Det börjar påminna lite om Lindomefallet där alla skyller på varandra.

Citat:
Lindomefallet var ett bestialiskt mord den 26 oktober 1990 på en 89-årig man i Lindome, Mölndals Stad, söder om Göteborg. Tre personer befann sig på gärningsplatsen. Två personer greps, som skyllde på varandra. En av männen åtalades för mord och dömdes i tingsrätten, men domen överklagades och hovrätten dömde mannen slutligen för grov stöld. Den andre mannen åtalades för medverkan till mord, men dömdes för medverkan till grov stöld och skyddande av brottsling. Båda gick alltså fria från mordåtalet eftersom domstolen inte kunde avgöra vem som talade sanning.
Citera
2013-07-25, 16:16
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Var bor hon? Ska dit om en vecka... Om ingen annan hinner före.

Bor i Halmstad.. vart är det ngnstans?
Citera
2013-07-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det börjar påminna lite om Lindomefallet där alla skyller på varandra.

Jag minns inte hur och kan inte juridik, men jag har för mig att man "täppt" till den luckan i lagen på något sätt nu, så det fungerar inte att alla skyller på alla och går fria.
Citera
2013-07-25, 16:25
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Bor i Halmstad.. vart är det ngnstans?

Någon som vet var DB bodde i Halland när han häktades?
Citera
2013-07-25, 16:31
Bannlyst
Nyhetstorka på Ttela:
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2265372--kanda-hogerextremister-
Citera
2013-07-25, 16:37
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlaejs
Ja och nu har han uttalat sig i JP, verkar ju vara lite samma skrot och korn...

Edit: Menade förstås AJ:s chef.

Nu när AJ blivit anklagad för att ha mördat någon får väl to*gny bara anställa en ny kvinnofridskränkare.
Finns gott om sådana.
Citera
2013-07-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Jag minns inte hur och kan inte juridik, men jag har för mig att man "täppt" till den luckan i lagen på något sätt nu, så det fungerar inte att alla skyller på alla och går fria.

Man kan ju ha agerat "Gemensamt och i samförstånd" o då döma flera såsom gärningsmän numera (tex malexandef) även om man inte kan utreda vem av gärningsmännen som tex utdelat det dödande slaget . Men krävs att båda/ alla "agerat" då. Så man kan hamna i Lindome problematiken. Om det inte fastslås att de olika gm deltagit.

Men det finns väl inte så mycket som tyder på en sån problematik i detta fall (ännu) iaf
Citera
2013-07-25, 16:44
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flame08
Aftonbladet är och frågar sig runt hos grannarna i flo och salstad Ang FH och DB enligt en kompis mormor. Hon påstår att DB bott ett tag i huset bredvid FHs hus i salstad. Är de någon som vet om de stämmer? Har FH och DB nära vänner i salstad/Flo?
Är det här dom är åxå då Aftonbladet !
58°20'45.96"N.
12°36'6.80"O
?!
Citera
2013-07-25, 16:45
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Nu när AJ blivit anklagad för att ha mördat någon får väl to*gny bara anställa en ny kvinnofridskränkare.
Finns gott om sådana.

T*rgny verkar bara försöka rädda sitt eget skinn. Är man vänner så kan man faktist uttala sig lite positivt också och säga att man tror att AJ är oskyldig osv. Lite fegt av T*rgny.
Citera
2013-07-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nyhetstorka på Ttela:
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2265372--kanda-hogerextremister-

Den där Vergara verkar att vara en konstig typ. Här ser det ut som han ska börja lipa vilken sekund som helst när en SVP-representant försöker intervjua honom i Almedalen.

2:13 in i klippet. https://www.youtube.com/watch?v=efHnmIpDFig
Citera
2013-07-25, 16:54
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flame08
Aftonbladet är och frågar sig runt hos grannarna i flo och salstad Ang FH och DB enligt en kompis mormor. Hon påstår att DB bott ett tag i huset bredvid FHs hus i salstad. Är de någon som vet om de stämmer? Har FH och DB nära vänner i salstad/Flo?
Jag har för mig att han bodde i huset till vänster om fh.
Ja de har åxå vänner här i salstad
58°20'45.96"N 12°36'6.80"O
Citera
2013-07-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Är det här dom är åxå då Aftonbladet !
58°20'45.96"N.
12°36'6.80"O
?!

Dom har tydligen varit inne i Grästorp runt omkring fh s flickvänns bostad och frågat och sen åkt ut till salstad/flo och frågat grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in