2013-07-25, 15:20
Medlem
MostyBlaejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Han har ju i sin tur suttit för kvinnofridskränkning och våldtäkt så det bekommer nog inte han

Ja och nu har han uttalat sig i JP, verkar ju vara lite samma skrot och korn...

Edit: Menade förstås AJ:s chef.
Citera
2013-07-25, 15:20
Medlem
Piskrapps avatar
Jag tror FH brutit ihop och berättat en del. Han verkar vara den med mest dåligt samvete av dessa miffon. AJ ser man direkt att han är psykopat rakt igenom, DB har gått igenom sjukt mycket och bör vara ganska känslokall vid det här laget efter att ha förlorat många närstående. Han kan nog klara av det här utan problem. Man bör även ha i tanke att trots slarv med blod kan detta vara planerat långt bakåt i tiden. Behöver inte vara just Id* man planerat mörda utan allmänt ifall detta scenario skulle utspela sig. Att de vetat om exakt hur de ska gå tillväga med dumpningen därför sköter dom det relativt snyggt och sopar igen spår och missleder polis. Och jag tror även AJ byggt upp en "blodsbröder vänskap" med DB just för att han "ställt upp" för honom när han haft det svårt med motgångar och tagit med honom på resor mm. Med detta vet han att DB ställer upp i vått och torrt för psykfallet. FH och AJ's vänskap har jag svårare att tolka då FH's fb vart låst och har inte kunnat se några bilder på FH bland AJ's foton när fb profilen var öppen.
Citera
2013-07-25, 15:24
Medlem
arrappappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Är det skogen runt NÄL generellt du menar eller någon särskild plats? Det rör sig nästan alltid människor på vägarna runt NÄL så det bör vara svårt att komma dit utan att upptäckas. Å andra sidan så är det kanske just för att det rör sig många där som en bil kan passera obemärkt...

Söka runt NÄL bör väl också vara intressant, utifall transporten av IF var en transport av en blödande,skadad IF,, därav inte behov av att dölja att hon blödde i trapphuset,,
Att IF dog under färden till NÄL kan ju ha ändrat färden till en dumpning,,,,
Ser ut att finnas gott om dump platser runt NÄL också
Fanns det inte gammalt interneringsläger i Öxnared & Grunnebro ??
Citera
2013-07-25, 15:29
Medlem
En tanke om det här med att hålla sig utomlands ett tag.
Om man har vänner någonstans, som man kanske känner via tex politiska möten, och som man ofta besökt tidigare och fått bo hos, då kostar kanske inte boendet så mycket.
Vad äter man för per vecka om man kan laga mat själv? 500:- ? Sprit för lika mycket?

Om man då befinner sig i ett land där det i jämförelse med Sverige är billigt att leva, hur mycket gör man då slut på per vecka? Det borde väl inte vara helt orimligt att komma undan med säg 1500:- till 2000:- per vecka under ovanstående förhållanden?

Det ger i så fall att man för "bara" 25000:- kan hålla sig borta i ca tre månader. Det tycker jag är ganska länge. Lägg därtill eventuell inkomst som dyker upp under resans gång, t.ex. inkomst via smuggling, rån, stöld osv eller svartjobb på plats.
Citera
2013-07-25, 15:30
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nej och jag menade inte heller att mitt föregående inlägg betyder att han till 100% ÄR GM för dig men för mig är han helt klart snubben som hade ihjäl I*a.

Självklart måste det till bevis ,vilket jag är helt övertygad om att de nu har varpå de känner sig ganska säkra och därför begär AJ häktad!

Nej han har inte lyckats sopa igen alla bevis, tror du Åklagare kan begära honom häktad för att de "TROR" att de vet att han är GM?
Efter sammanfattning i tråden och medias info och de domar han har bakom sig så.. Ja han har mördat I*a
Självklart tror jag inte det! Jag undrar bara hur mycket de har att gå på! Det är svårt att uttala sig när man ännu inte har fått veta vad de redan häktade männen har sagt och inte sagt. Jag hoppas som sagt att folk som hävdat att AJ är smart har fel, eftersom att jag så gärna vill tro att han tabbat sig rejält med diverse bevismaterial (då menar jag alltså bevismaterial som går att koppla direkt till honom som GM).
Citera
2013-07-25, 15:38
Bannlyst
Citat:
En tanke om det här med att hålla sig utomlands ett tag.
Om man har vänner någonstans, som man kanske känner via tex politiska möten, och som man ofta besökt tidigare och fått bo hos, då kostar kanske inte boendet så mycket.
Vad äter man för per vecka om man kan laga mat själv? 500:- ? Sprit för lika mycket?

Om man då befinner sig i ett land där det i jämförelse med Sverige är billigt att leva, hur mycket gör man då slut på per vecka? Det borde väl inte vara helt orimligt att komma undan med säg 1500:- till 2000:- per vecka under ovanstående förhållanden?

Det ger i så fall att man för "bara" 25000:- kan hålla sig borta i ca tre månader. Det tycker jag är ganska länge. Lägg därtill eventuell inkomst som dyker upp under resans gång, t.ex. inkomst via smuggling, rån, stöld osv eller svartjobb på plats.

Tror som du att det inte är svårt att hålla sig utomlands, skaffa ett svartjobb i ett kök och ligga lågt. Speciellt inte för AJ som kan restaurang, har nätverk utomlands och har lätt för att kommunicera, det är sommarsäsong nu i Europa...
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-25 kl. 15:40.
Citera
2013-07-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tror som du att det inte är svårt att hålla sig utomlands, skaffa ett svartjobb i ett kök och ligga lågt. Speciellt inte för AJ som kan restaurang, har nätverk utomlands och har lätt för att kommunicera, det är sommarsäsong nu i Europa...

Precis. Polen, där han verkar ha kontakter, har väl en del fina kuststäder som är kända för sina stränder och då är det som du skriver, säsong nu.
Citera
2013-07-25, 15:52
Medlem
Aftonbladet är och frågar sig runt hos grannarna i flo och salstad Ang FH och DB enligt en kompis mormor. Hon påstår att DB bott ett tag i huset bredvid FHs hus i salstad. Är de någon som vet om de stämmer? Har FH och DB nära vänner i salstad/Flo?
Citera
2013-07-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Kan inte en helikopter hovra omkring över Trollhättan då och då de närmaste dagarna? Lite nu och då, lite helt random så att GM inte har en aning om när smattrandet hörs nästa gång?
En helikopter över stan som åker lite här och var, avskräcker nog för att göra av med bevis om det nu är det som är planen för GM närmaste dagarna.

Ja eller varför inte skicka ut 5000 poliser så blir han ju jätteavskräckt!

Bra tänkt igen Sherlock!
Citera
2013-07-25, 15:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Att gömma kroppen blir bara skyddande av brottsling samt brott mot griftesfriden.

För att åka dit för mord/medhjälp krävs aktivt deltagande i själva dödandet.
Detta ska då också kunna bevisas...
Jovisst, men om AJ skyller på DB så nöjer han sig nog inte med att DB var hantlangare.
Citera
2013-07-25, 15:59
Bannlyst
Citat:
Precis. Polen, där han verkar ha kontakter, har väl en del fina kuststäder som är kända för sina stränder och då är det som du skriver, säsong nu.

Ja hela Polen, eller andra länder. Vad AJ väljer i detta läget vågar jag inte sia om, men han har alla möjligheter att göra val.

Jag kan tycka att det är riktigt underligt juridiskt, att det inte är straffbart efter man delgivits att man är häktad i sin utevaro, internationellt efterlyst, och samtidigt inte behöva anmäla sig.

Riktigt konstigt...
Citera
2013-07-25, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jovisst, men om AJ skyller på DB så nöjer han sig nog inte med att DB var hantlangare.

Alla skyller på alla !
En klassiker som AJ inte backar för att ta till. Den blir trovärdig också om man haft vattentäta skott.
Fyfan vad DB & FH kan få lida för detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in