2013-07-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrappappa
.... Någon som kollat
https://maps.google.se/maps?hl=sv&ll=58.303773,12.326671&spn=0.004775,0.0 16512&t=h&z=17&layer=c&cbll=58.304406,12.325433&pa noid=XL5QQ_NJ9iMWMx6WflWNcg&cbp=12,145.64,,0,1.93

Är det skogen runt NÄL generellt du menar eller någon särskild plats? Det rör sig nästan alltid människor på vägarna runt NÄL så det bör vara svårt att komma dit utan att upptäckas. Å andra sidan så är det kanske just för att det rör sig många där som en bil kan passera obemärkt...
Citera
2013-07-25, 14:23
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Han har helt klart psykopatiska drag, det tycker jag man kan se i beskrivningen av honom, i både andras och hans egen beskrivning.

En sak jag reagerade på, var hans egen beskrivning av sig själv inne på glada pannkakan. Hur många egenskaper om sig själv räknade han upp? Runt 25?
Hade jag haft en profil på den sajten och läst hans beskrivning, hade jag inte kontaktat honom och börjat skriva PM eller hur man nu gör på såna sajter.
Så himla utförlig beskrivning och sååååå många egenskaper om sig själv, känns så där njäääe....
Citera
2013-07-25, 14:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Hallänning!

Det finns ingen från Halland som kan kontrollera om DB:s Amazon står där nere hos hans mamma. Tydligen är det chevan som är hans normala fordon, men den lär stå parkerad på hans (f.d.?) chefs gård öster om Grästorp. DB var även borta dagarna efter förhöret den första juli... Kanske längre än så.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-25 kl. 14:25. Anledning: glömde skriva hos hans mamma
Citera
2013-07-25, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han vill säkert endast vara i frihet några dagar extra, så det är därför han påstår sig vara på semester.
Det är nog inget enkelt steg att ta, när man anar att man kommer att sitta där ett bra tag framöver.
Att han i detta läget som efterlyst skulle ordna med kroppen är ju osannolikt.
Där emot kan han ha gjort det tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Jag tror nog han vill förbereda sig mentalt på att sitta inne ett tag.
Dvs skjuta upp det så långt som möjligt.

Ju längre han är borta, desto längre får DB/FH sitta häktade utan att något händer för deras del. För det skall ju korsförhöras efter att AJ tagits in, och det kommer ta sin gilla tid.

Återigen visar AJ på hur kall och empatilös han är, att offra andras välmående bekommer han icke en sekund. Men det kommer DB/FH att delges av polisen så kan di fortsätta fundera på hur mycket det är värt att skydda en brottsling.

DB har ju inte haft sitt bästa år, och nu är hunden död pga. AJ också, så hur kul är det att sitta å vänta på att någon behagar dyka upp. Polisen har säkert berättat att hunden fick dödas, de spelar ut alla kort.
FH grät så fort han blev häktad.

AJ för varje dag du håller dig borta ökar chansen till att någon glappar, så välj själv; några dagars badsemester eller riskera livstid ?
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-25 kl. 14:32.
Citera
2013-07-25, 14:31
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kanske OT, men ändå inte, St*llan är ju DBs hund.
Hur gick det med tjejen?

Sahlgrenska med svåra skador.
Citera
2013-07-25, 14:34
Medlem
Det här med matta för att transportera bort en kropp låter omständligt. En matta är ofta ganska styv och tung i sig. Jag tror mer på lakan/sängkläder eftersom de är lätta och flexibla, kroppen kan läggas i sängen och sedan svepas in och det blir förhållandevis lätt att bära, särskilt om man är två. Sängkläder kan rekommenderas om ni ska få med otympliga saker vid flyttning.

När det gäller advokaten så är han känd i Thn för att försvara bus och missbrukare. Har uppgifter om att han sannolikt även har försvarat Cl*ff tidigare. Fick reda på att en nära bekant som var med i "Kronogårdskrigen" (på 80-talet?) skulle "märka" Cli*ff och lyckades. Sedan gav de igen på varandra de olika gängen och i rättegångar kring det representerade TN ena gänget ena gången och nästa det andra. Vad vill jag ha sagt med detta, jo, om AJ känner till det (sannolikt) så kan han vara rädd att Cl*ff ligger på TN och väljer då att blåljuga för TN.

Sedan kan det ju faktiskt vara som RDY fått kvittrat för sig att AJ inte var med vid dumpningsplatsen och därför faktiskt inte vet vart det är. Jag har hela tiden trott tvärtom, att DB inte vetat och därför inte kunnat gola om just det.
Citera
2013-07-25, 14:35
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ju längre han är borta, desto längre får DB/FH sitta häktade utan att något händer för deras del.
För det skall ju korsförhöras efter att AJ tagits in, och det kommer ta sin gilla tid.

Återigen visar AJ på hur kall och empatilös han är, att offra andras välmående bekommer han icke en sekund. Men det kommer DB/FH att delges av polisen så kan di fortsätta fundera på hur mycket det är värt att skydda en brottsling.

AJ för varje dag du håller dig borta ökar chansen till att någon glappar, så välj själv; några dagars badsemester eller livstid ?
Kan nästan läsa dpb´s tankar just nu den där jävla A.J hur länge tror han att han kan hålla på att jävlas med oss. Dpb jag skulle vart på tre älgar nu och jobbat i stället för att sitta inne i detta jävla rummet.

A.J Åh vad gött det är med lite sol och bad nu. Medan dom andra jävlarna håller på och latar sig på häktet.

DPB Äh fan jag orkar inte längre mer jag golar snart på fanskapet om han inte kommer hit.
Tror den djävla Amoren att han är någon kändis som kommer när han vill. Han glassar väl med någon brud i Polen nu. HH Jag kommer när jag kommer.
Citera
2013-07-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Hallänning!

Det finns ingen från Halland som kan kontrollera om DB:s Amazon står där nere hos hans mamma. Tydligen är det chevan som är hans normala fordon, men den lär stå parkerad på hans (f.d.?) chefs gård öster om Grästorp. DB var även borta dagarna efter förhöret den första juli... Kanske längre än så.

Platser utmed vägen dit ner kan ju vara föremål för dumpning. Usch, börjar bli otäckt stort sökområde.
Citera
2013-07-25, 14:39
Medlem
Försvarsadvokater brukar försvara bus och missbrukare

Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Det här med matta för att transportera bort en kropp låter omständligt. En matta är ofta ganska styv och tung i sig. Jag tror mer på lakan/sängkläder eftersom de är lätta och flexibla, kroppen kan läggas i sängen och sedan svepas in och det blir förhållandevis lätt att bära, särskilt om man är två. Sängkläder kan rekommenderas om ni ska få med otympliga saker vid flyttning.

När det gäller advokaten så är han känd i Thn för att försvara bus och missbrukare. Har uppgifter om att han sannolikt även har försvarat Cl*ff tidigare. Fick reda på att en nära bekant som var med i "Kronogårdskrigen" (på 80-talet?) skulle "märka" Cli*ff och lyckades. Sedan gav de igen på varandra de olika gängen och i rättegångar kring det representerade TN ena gänget ena gången och nästa det andra. Vad vill jag ha sagt med detta, jo, om AJ känner till det (sannolikt) så kan han vara rädd att Cl*ff ligger på TN och väljer då att blåljuga för TN.

Sedan kan det ju faktiskt vara som RDY fått kvittrat för sig att AJ inte var med vid dumpningsplatsen och därför faktiskt inte vet vart det är. Jag har hela tiden trott tvärtom, att DB inte vetat och därför inte kunnat gola om just det.
Citera
2013-07-25, 14:40
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Japp, och om DB golar kanske han i praktiken bara golar på sig själv.

Det kan bli som styckmordsrättegången på 80-talet, de misstänkta gärningsmännen kunde bara bindas vid styckningen och inte mordet. Styckningen, brottet mot griftefriden hade preskriberats så de gick fria men förlorade läkarlegitimationerna... Sedan har det efteråt framkommit uppgifter som tyder på att de var helt oskyldiga, men det är en annan historia.

Ida-fallet kan bli samma - det finns inget bevis för att någon av de tilltalade varit på brottsplatsen men uppenbart finns det något etablerat samband mellan bilen och den döda samt de tre.
Citera
2013-07-25, 14:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Är det alltför långsökt att dra det ytterligare en bit och anta att BO levde när DB kom dit?
Citera
2013-07-25, 14:41
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Platser utmed vägen dit ner kan ju vara föremål för dumpning. Usch, börjar bli otäckt stort sökområde.

Njae... amazonen är väl avställd så den har nog inte kört lång tid efter mordet med ett lik i lasten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in