Citat:
Ursprungligen postat av
fliiiickan
Killen är psykopat!! Det du vill är att en människa som har en läkartitel ska berätta det vi som mött han kan förtälja dig med stor säkerhet. Finns en mall på en psykopats beteende och han stämmer in på i stort sett allt.
Jag vet mycket väl vad en psykopat är och vilka diagnoskriterier som krävs, hur många poäng man måste skrapa ihop för att lyckas få den diagnosen. Det är en skitsvår diagnos att ställa.
Jag betvivlar inte alls att han är alltigenom dum i huvudet och en riktigt elak jävel. Men jag vet att det finns dom som är det utan att för den sakens skull är psykopater (även om många tycks tro det). Han har säkert, som Ull-Strumpa säger, psykopatiska drag. Men det betyder inte att han är psykopat.
Jag vill inte att det ska bli såhär tillslut: "Psykopatin dödade I*a, inte jag" i en intervju med AJ om några år i lokala blaskan. Jag vill att HAN ska stå för vad HAN gjort utan att gömma sig bakom en åkomma.
Och jag är ledsen, men jag hör allt för ofta folk kasta ur sig diagnoser till höger och vänster "ADHD" "Psykopat" "Borderline" utan att tänka sig för. Jag är väldigt försiktig med att göra det. Både här och i mitt liv utanför flashback.
Jag sitter inte och glorifierar fanskapet. Jag tycker, precis som ni andra, att han verkar vara en ond människa som har skev kvinnosyn och skev syn på det mesta i livet av det jag läst.