2013-07-25, 11:40
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men det är han ju inte. Han är kanske inte skyldig till mordet, jag har ingen aning. Men delaktig är han minst. Min slant ligger dock på AJ som GM.

Ne precis och därför segar han med att infinna sig där, för han VET att han måste ljuga och även om han gjort det förr så blir det för besvärligt denna gång. Japp Min slant med
Citera
2013-07-25, 11:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Om han är oskyldig så har han ju inget att frukta och kan därmed med glatt mod bege sig till Polishuset!
Det gjorde han första gången han var anhållen. Vad säger det om hans skuld eller diagnos?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Den här tråden handlar inte om AJ´s ev diagnoser. Och en psykopat, är allt annat än förutsägbar. Sedan är det ju som så att psykopati är inte en helt enkel diagnos.

Men om du nu vill så kan jag meddela dig att en person som får mer än 30 poäng KAN vara psykopat. Det betyder alltså att den inte behöver vara det vid 30 p. Som max kan du få 40 poäng, om vi utgår från Hares lista. Vilket är den du hänvisar till.

Kan vi återgå till ämnet?

Det kan finnas andra skäl till varför AJ inte uppsöker polisen i brådrasket... han är rädd, han vet vad som väntar honom. Det behöver man inte vara psykopat för att känna.

Vi är nog rätt många här på forumet som utgår från att AJ har psykopatiska drag, även om kunskapen i ämnet varierar högst, och tänker fortsätta göra det.
Innan jag svarar på din påstående, har du något belägg för att diskutera hur AJ fungerar utifrån en "frisk" individ ev. skulle kunna känna i en sådan här situation ?
Citera
Medlem
bittermandels avatar
Hejsan, var ett tag sedan jag sa något i tråden.

Men är det någon som har hört vad DB´s hundar har gjort eller?
Citera
2013-07-25, 11:43
Medlem
http://www.expressen.se/gt/polisen-vi-vet-inte-var-han-ar---vi-letar/
Citera
Medlem
123komoses avatar
Aj är häktad på sannolika skäl för mord, det skall betyda att det finns konkreta bevis eller ett vittne till händelsen eller GMs egen utsaga. Tvivlar på att kropp eller kroppsdelar hittats så det mest troliga är i detta läge att någon av medhjälparna har talat om för Polisen hur det ligger till. Advokatens uttalande om att det inte finns några som helst bevis för att AJ har stått för själva dödandet framstår som ytterligare tecken på att det är vittnesutsagor som är grunden för häktningen. Detta betyder att AJ kommer att distansera sig från de som sitter för medhjälp och vi kommer att få ett ord mot ord fall, allt så långe en kropp inte upphittas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det gjorde han första gången han var anhållen. Vad säger det om hans skuld eller diagnos?

Oja, med en advokat i handen. En av honom välanlitad sådan. Varför ?
Citera
2013-07-25, 11:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ne precis och därför segar han med att infinna sig där, för han VET att han måste ljuga och även om han gjort det förr så blir det för besvärligt denna gång. Japp Min slant med

Jag tror han är rädd för vad hans vänner sagt om vad som hände den där natten. Hans vänner han själv säkert golade ner för att rädda sitt eget skinn. Han är nog jävligt nervös.. ingen som har en kvalificerad gissning om var han befinner sig?

Mina tankar går iaf till I*s familj och då främst till barnen. Det som gör mig mest förbannad i detta är faktiskt hur dom bara lämnar ett barn i lägenheten ensam.
Citera
2013-07-25, 11:46
Medlem
lilltoes avatar
Eftersom AJ är internationellt efterlyst är det bara för honom att gå in på vilken polisstation som helst. Gäller även utomlands. Han behöver ingalunda gå hem i brist på pengar. Det ombesörjs. Bara ett jävla trams han håller på med i sitt oövervinnerliga JAG.
Citera
2013-07-25, 11:47
Medlem
IroniskJags avatar
Nu flygs det helikopter över berget igen
Citera
Medlem
Citat:
Finns det en enda känd ledtråd som inte leder till A.J?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
MPS har inte utlyst något nytt sök. https://www.facebook.com/MPSweden Har de tappat geisten, eller vilar de bara, eller vill polisen att de tar en paus?
Det stod i media igår att polisen skulle assistera med likhund, så det kan ju vara det de väntar på.
Men hur svårt kan det vara att leta på random ogenomsökt plats åndå? Kan det vara att de "vet" i vilket område hon finns, eller bara för att de vill rationalisera och gå samtidigt som polisens hund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in