2013-07-25, 09:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Di har kokat ihop två historier.

Det är ett misstag att dra logiska slutsatser utifrån ett beteende av psykopat.
Hade Polisen hittat honom i helgen, hade de släpat in honom i handfängsel...nu talas det om att han kommer in "frivilligt".

Det finns ingen frivillighet, han skall in med alla till buds stående medel, även tvångsmedel. Att AJ kan övertyga någon om att han har ett val, är ett typiskt tecken på lyckad manipulation.
AJ kan vara orolig iaf, vet han att de inte är ense i alla delar av sina historier?
Citera
2013-07-25, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
AJ kan vara orolig iaf, vet han att de inte är ense i alla delar av sina historier?

Vart säger AJ att han är orolig ?
Man kan inte utgå från att DB/FH har kokat ihop en historia mot AJ, det finns inga sådana indikationer.
Citera
2013-07-25, 09:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vart säger AJ att han är orolig ?
Man kan inte utgå från att DB/FH har kokat ihop en historia mot AJ, det finns inga sådana indikationer.
Kan vara, skrev jag. Jag påstår ingenting om vem om är skyldig, eller vad AJ tror eller vet. Jag ifrågasätter 2006 som påstår att AJ är självmarkerande.
Citera
2013-07-25, 09:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Det bör han väl veta eftersom det stod i tidningen igår, såvida inte polisen kör en "fuling" för att skrämma honom.
Citera
2013-07-25, 09:34
Bannlyst
Citat:
Kan vara, skrev jag. Jag påstår ingenting om vem om är skyldig, eller vad AJ tror eller vet. Jag ifrågasätter 2006 som påstår att AJ är självmarkerande.

Jag håller med 2006 om att AJ är självmarkerande genom sitt psykopatiska beteende.
Det beskriver jag relativt utförligt här:
https://www.flashback.org/p44467173#p44467173
https://www.flashback.org/p44466972#p44466972

Man kan helt släppa resonemang som "jag kommer in frivilligt, det är ett tecken på oskyldighet".
Sen när blev man frivilligt anhållen eller häktad ?
AJ har inget val, mer än att försöka manipulera omgivningen att tro annat. Det skall vi inte låta honom lyckas med.
Citera
2013-07-25, 09:35
Medlem
Vet man på vilket sätt misstankarna har stärkts mot AJ? Ber o ursäkt om det framgått.
Citera
2013-07-25, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det har skrivits en del i tråden om denne PerZerk. Är det någon "kändis" i Trollhättan, tillhör han samma gäng som de övriga?
Nej. Han syns lite här och var på forumet. Ena gången spyr han ut sitt hat över Saab, andra gånger om att ateister är demoner. Man kan säga att han är lite av en lightversion av bla Död o återfödd.
Citera
2013-07-25, 09:39
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Skulle nog mer tro på "skakad" barndom. Psykopater uppvisar ofta avvikelser på hjärnans sammansättning. Genetik är en sak, men tex. rökning, alkohol & droger under fostertiden, skakade bebisar osv. tror forskning också på.

Psykopati är inte ett mönster man lär sig in, till skillnad från mass/seriemördare som av allt att döma traumatiserats i sin barndom, och fått sitt känsloliv förstört. Utan att man föds mer eller mindre utan empati som i sin tur påverkar personen i olika utsträckning beroende på uppväxt. Här räknas skador under spädbarnsåren in.

De flesta psykopater är inte alls våldsamma, utan tvärtom får bra jobb som VD, chefer, säljare, börsmäklare osv, därför de klarar av att utmanövrera vanliga människor som är empatiska.

Men är du psykopatisk lagd och föds in i en dålig uppväxt, så går det som för AJ.
Ett kul "bevis" på hans psykopati är att hans egna chef ber för honom.

T*rgny: vaaaakna, du har blivit försmådd av en som är smartare än dig.

Vad gäller människor som haft en svår uppväxt blir inte alla kriminella mördare och alla föds vi med en egen fri vilja.

Att skylla på en tuff barndom tycker jag är lite knas, själv är jag av den uppfattningen att livet formar oss av erfarenheter både på gott och ont och vi har själva möjligheten att välja hur vi vill leva våra liv.

Självklart finns det de som hanterar sina prövningar genom att slå ihjäl och misshandla kvinnor men de har fortfarande möjligheten att INTE utföra handlingen men istället låter de sin dåliga impulskontroll ta över och följa sitt egna val i situationen.

Sen finns det varianten av maskrosbarn som blir det totalt motsatta, utvecklar egenskaper som ödmjukhet inför livet och sina medmänniskor t.ex.
Självklart kan en dålig start sätta sina spår men att kriminella skulle kunna skylla på sin barndom är fel.

Att snubben rånar banken beror bara på att han vill ha snabba cash och är för bekväm för att jobba eller mannen som våldtar den unga kvinnan bara för sitt sexuella begär och hon råkade bli det verkliga objektet i hans fantasi.

Jag tror att det handlar om inlärda beteenden och att säga.. Nej men jag är bara är sån.. svårt fall Doktorn grät är bara en dålig ursäkt för att inte behöva ändra på sig och vi formas och utvecklas i den riktningen vi VILL eller ja om man inte är så psykiskt sjuk så att man inte känner till nån verklighet ö.ht

Dock håller jag med dig om att det finns människor som föds med en viss sårbarhet och sen finns det ju de här Bokstavsdiagnoserna som kan ställa till det mycket på alla möjliga sätt. Att AJ ligger åt det Psykopatiska hållet kan nog vara mycket troligt men det kan också visa sig att han är fullt frisk men han har levt detta liv så länge så han går på repeat hela tiden och bekvämast är att fortsätta på den banan och att ändra sig är för jobbigt helt enkelt.

Som att NHL spelaren som började sin karriär när han var 9 år plötsligt när han är 30 bast sadlar om och blir hjärtkirurg. Omöjligt? Nej men det är alltid lättare att göra det man redan kan och vet!
Ingenting är omöjligt om bara viljan finns.
Citera
2013-07-25, 09:48
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tru5t
Ja dom kan spåra kontantkort. Är det oregistrerat kan man ju dock inte veta vem som har numret och därmed inte spåra det om det inte t.ex. ringts från/till telefon tillhörande AJ, DB eller liknande.

Ok så då måste de alltså ha AJ:s telnr? Då är jag med.. Tack :-)
Citera
2013-07-25, 09:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag håller med 2006 om att AJ är självmarkerande genom sitt psykopatiska beteende.
Det beskriver jag relativt utförligt här:
https://www.flashback.org/p44467173#p44467173
https://www.flashback.org/p44466972#p44466972

Man kan helt släppa resonemang som "jag kommer in frivilligt, det är ett tecken på oskyldighet".
Sen när blev man frivilligt anhållen eller häktad ?
AJ har inget val, mer än att försöka manipulera omgivningen att tro annat. Det skall vi inte låta honom lyckas med.
Nu diskuterar vi inte om AJ är psykopat eller inte, vi diskuterar detta.
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Genom AJ:s agerande blir han ju självmarkerande som GM.
Jag ställer mig tveksam till att AJ pekar ut sig själv som GM.
Citera
2013-07-25, 09:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vet man på vilket sätt misstankarna har stärkts mot AJ? Ber o ursäkt om det framgått.
Det vet vi inte. I torsdags kväll, möjligen i onsdags, fick polisen ett intressant tips, och vid lunchtid i fredags anhölls han.
Citera
2013-07-25, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Vad gäller människor som haft en svår uppväxt blir inte alla kriminella mördare och alla föds vi med en egen fri vilja.

Att skylla på en tuff barndom tycker jag är lite knas, själv är jag av den uppfattningen att livet formar oss av erfarenheter både på gott och ont och vi har själva möjligheten att välja hur vi vill leva våra liv.

Omöjligt? Nej men det är alltid lättare att göra det man redan kan och vet!
Ingenting är omöjligt om bara viljan finns.

Jag har inte skyllt AJs beteende på tuff barndom.
Utan förklarat att är man psykopatiskt lagd OCH har en dålig barndom så går det som det går.
Har du psykopatiska drag till följd av förändringar i hjärnan så kan du inte göra så mycket åt dem, mer än att vara i en miljö som minimerar riskerna.

Jag påstår att det är omöjligt för vissa individer att ändra på sig, ett tydligt tecken på detta är att vi återgår till att låsa in sådana personer på obestämd tid. Efter Anna Lind mördades togs det beslutet att bygga ut denna möjlighet, här har du ett par miljardbyggen i Västsverige du har varit med och finansierat:

http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Vardutbud/Vara-sjukhus1/Lillhagsparken/
http://www.nusjukvarden.se/sv/NU-sjukvarden/Hitta-varden/Kliniker-avdelningar-och-mottagningar/Omr-vuxenpsykiatri/Brinkasen---en-anlaggning-for-framtidens-psykiatri/Brinkasen1/

Här har du listan på kännetecken hos en psykopat, hur många tycker du AJ har ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in