2013-07-25, 00:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
check!
Det är just "för bra för att vara sant" citatet som jag har hakat upp mig lite på... det låter verkligen som om champagnekorkarna flög. Det krävs mer än "jag har ett en S40 på gatan X efter midnatt" för det. Däremot ett vittne som iakttagit någon av de anhållna - och troligtvis också AJ om tipset kom onsdag/torsdag och anhållningsanmodan fredag - då blir det liv i luckan.
Citat:
Det är ett bevis på att det fortfarande finns väldigt värdefulla uppgifter som inte kommit fram.
Källa:http://www.expressen.se/gt/forsvunna-mamman-i-trollhattan--en-gata/
Det låter så kryptiskt.

Är tipset en ögonöppnare, en ny härva att börja nysta i?
Citera
2013-07-25, 00:33
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bråttom att inställa sig kanske?

Olyckan har hänt på fel sida av Vättern.

https://maps.google.se/maps?q=kaxholmen&hl=sv&ie=UTF8&ll=57.850598,14.305 573&spn=0.355154,1.218109&sll=62.032975,17.378555& sspn=20.291745,77.958984&t=h&hnear=Kaxholmen,+J%C3 %B6nk%C3%B6pings+l%C3%A4n&z=10
Citera
2013-07-25, 00:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet vi inte.

Insatsledaren på plats vet inte om det är en moped eller en MC. Vet du bättre?
Nej, men att det är en scooter är jag rätt säker på.
Citera
2013-07-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om du förklarar vad han gjorde på en scooter kanske vi kan korka upp
Ja det är ingen Yamaha XJ 600
Citera
2013-07-25, 00:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag ser bara att det är en f.d. någonting, så jag ska inte argumentera.
Citera
2013-07-25, 00:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Puh!
Citat:
hjälpte nyss till vid olycksplatsen och sanerade efter olja mm.. någon slags eu moppe ska det vara.. och bussen har försökt väjja för moppen just därför den står som den gör..
alla kids är inte så säkra på sina mopeder som de tror och har ofta noll koll.. bussen har väjt och bromsat hårt... tror det tyder på en moped på fel sida vägen.. men jag vet inte allt om detta.. ni som vet exakt kan ju svara här
En av kommentarerna.
http://www.jnytt.se/livshotande-skador-efter-krock-med-buss-pa-riksettan
Citera
2013-07-25, 00:37
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Ironi fungerar inte heller...... För det första är han inte pitbull.......
För det andra..... Vem går fram till en hund man INTE känner?
För det 3 de..... SLÅR man ihjäl en hund?
LAGAR........ Ni verkar inte kunna dom
Fast jag har förövrigt "bara" läst rättskunskap å alla andra kurser omkring....

Ni är så elaka....... i era ögon e han dömd... Men vad faaan har Stellan gjort?

Varken DB, AJ eller FH ligger särskilt bra till när man tittar på helheten av vad som framkommit offentligt. De är inte dömda men mycket talar för att de tre har varierande delaktighet i detta försvinnande.

* AJ var hemma hos BO och den sista som såg henne i livet samma natt som hon försvann. AJ är Tidigare känd för att ha använt grovt våld mot kvinnor och även dömd för detta. Även dömd för andra våldsbrott och vapenbrott. AJ som enligt personer i tråden är omvittnat svartsjuk tog luren från Id* när hon pratade med sin expojkvän (PT) på kvällen, klockslaget var "strax efter midnatt", vid detta samtal blir AJ och PT osams och AJ begår en social dödssynd som i sin ilska drar in Id*s och PT:s barn i det verbala bråket, med PT. En handling de flesta föräldrar skulle blivit arg över och lika provocerande mot I*a som mot PT. Föräldrar skyddar vanligtvis på instinkt sina barn.

Tidpunkt och vad som sades är enligt PT men även Id*s far styrker att AJ var hos I*a i vart fall 23:30 på kvällen.

* Kl: 12:00 dagen efter hittas blod i BO:s trappuppgång och en polispatrull bryter sig in i Id*s lägenhet vid 15:00 och hittar spår efter att ett mord har begåtts. Ensam i lägenheten fanns även Id*s och PT:s barn ca 1-2 år gammalt.

* PT förhörs och har ett så pass bra alibi att han kan avskrivas som misstänkt.

* AJ försvinner på en "roadtrip" i 2-3 dagar och uppdaterar flitigt sin facebook för att styrka detta. Han är ovetande om att Id* är försvunnen och att polisen letar efter honom trots att polisen slagit till mot hans egen mors adress redan samma dag (Eller dagen efter?) blodet upptäcktes. Samt att en vän till honom, TB visste om att det var Id* som var försvunnen. Trots detta är han alltså ovetandes om vad som hänt och att han är eftersökt.

* Samma dag som blodet upptäcks anmäler DB sin bil stulen och den hittas senare på eftermiddagen/kvällen utbrunnen i skogen.

* FH och DB ska tydligen har varit med varandra samma natt som BO försvann (enligt uppgifter i tråden) men trots det kan de båda inte lämna samma historia om nattens händelseförlopp, enligt polisen. Vidare uppger polisen att telefontrafik talar emot de misstänkte samt troligen övrig bevisning.

* FH, AJ och DB ljuger uppenbarligen än hel del och har inte varit särskilt hjälpsamma vilket även det är ett indicium i sig. I ett fall där ett så allvarligt brott kan misstänkas brukar vänner och vänners vänner vilja hjälpa till. Stämmer det att AJ och BO även var mer än bara vänner borde han ha ett ännu större intresse att hjälpa till. Att han, med tillgång till facebook, var ovetandes om att Id* var försvunnen och att han var eftersökt under tiden han var på "roadtrip" är inte troligt.

Ingen här har dömt de inblandade men ser man på helheten kan man objektivt säga att allt talar för att AJ, DB och FH är delaktiga i försvinnandet som polisen rubricerar som mord, i varierande grad.

Andra personer än de tre sistnämnda ska i så stor mån som möjligt hållas utanför diskussionen, det håller jag dock med om. Såvida en diskussion om dem inte kan tillföra relevant information i övrigt.

TB gör jag dock personligen ett undantag för då hon verkar vara en riktig filur även hon. Hon skrev "stackars Id*" här på Flashback på ett sådant sätt som att hon inte alls tyckte synd om Id*.
Tvärtom! Få som reagerade på det men jag gjorde det och min känsla för henne som redan var låg sjönk ännu mer. Det är inte så att Id* slagit i foten och uppdaterar Facebook för att få uppmärksamhet utan hon är faktiskt försvunnen och troligen mördad.

Jag hoppas jag tolkade TB:s inlägg fel och att hon verkligen menade stackars Ida men det lät väldigt sarkastiskt och likgiltigt, ungefär som "ja nu stjäl Id* showen igen" (så fick TB det att låta, enligt min tolkning.) Jag hoppas fortfarande att någon rapporterade in TB till socialtjänsten för hennes barn ska inte behöva umgås med brottslingar för att TB gör det. De har inte möjlighet att välja som TB. Därför behöver hennes barn stöd från folk som vill deras bästa och har förstånd till att ge dem det.

Sist vill jag bara säga att detta fall är lite unikt. Vi har fått en väldigt bra bild av ett väldigt troligt händelseförlopp redan väldigt tidigt efter att försvinnandet uppdagades.

Vad du än tror måste du hålla med om att det inte finns mycket objektiv information som tyder på AJ:s, DB:s eller FH:s oskuld.

EDIT: Jaha, Stellan är en satans hund? Ja, så blir det när folk skriver A och inte B. Kan inte folk sluta med det och antingen hosta upp eller inte säga någonting alls? Lite tröttsamt med alla kryptiska inlägg som ofta visar sig innebära att skribenten inte vet något men vill få det att framstå som det. P.s. Inte riktat mot den jag citerade. Dock hade du kunnat klämt fram att det var en förbannad hund du pratade om.
Senast redigerad av Midnight 2013-07-25 kl. 00:58.
Citera
2013-07-25, 00:38
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är därför han garderade sig genom att berätta om hur orolig IF verkade när han lämnade henne.
Trots att hon var orolig så gick han, anledningen håller advokaten hemlig, men det berodde iaf inte på nån schism.

Helgarderat, tror AJ.
Varför skulle IF vara orolig. Det är väl bara att låsa dörren och inte släppa in dem som man inte vill ha in. Det är betydligt svårare att kasta ut någon som redan är inne och skapar oro. AJ har otur när han tänker.
Citera
2013-07-25, 00:43
Medlem
MrsLibras avatar
Du skrev något i stil med: "oj.....någon som har ONT? (Lite babbel till)....jag är mig själv! "

Undrade mest vad du menade där och vem du svarade till?

Nu mer Ontopic: Är man inte skyldig att kontakta polis omgående när man häktats i sin frånvaro och helt uppenbart vet om det denna gång? Polisen lär ju fixa hemtransport ganska kvickt? AJ's försvarare borde väl råda sin klient till detta om han nu vill se oskyldig ut dvs.

Edit; återigen försvinner Dabitch meddelande som jag citerat.
Senast redigerad av MrsLibra 2013-07-25 kl. 00:46.
Citera
2013-07-25, 00:46
Medlem
BMC64s avatar
har inte skrivit i tråden förut,, men det där är ingen yahama xj, det är en EU moppe..100% säker

jag kan inte mycke om brotsfall, men mc kan jag, det där är en moppe

Med vänlig hälsning
BMC

pucktvåa,,sorry
Senast redigerad av BMC64 2013-07-25 kl. 00:52.
Citera
2013-07-25, 00:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Varför skulle IF vara orolig. Det är väl bara att låsa dörren och inte släppa in dem som man inte vill ha in. Det är betydligt svårare att kasta ut någon som redan är inne och skapar oro. AJ har otur när han tänker.
Han, Guds gåva till kvinnorna, valde att framstå som en skit när han säger sig ha lämnat en orolig tjej.
Men alternativet var ett direkt erkännande, det hade han kylan att inse efter att han dödat och transporterat ut henne.
Hans version lämnar öppet för annan GM, tror han. IFs ex PT, SB eller en random galning som knackade på hos IF mitt i natten.
Citera
2013-07-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
Ibland kan man ha fel. Vad som stämmer eller inte kommer att visa sig. En intressant fråga, kommer du att fortsätta att vara DB's vän om han blir fälld?

Beror på hur inblandad han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in