2013-07-25, 00:03
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Ironi fungerar inte heller...... För det första är han inte pitbull.......
För det andra..... Vem går fram till en hund man INTE känner?
För det 3 de..... SLÅR man ihjäl en hund?
LAGAR........ Ni verkar inte kunna dom
Fast jag har förövrigt "bara" läst rättskunskap å alla andra kurser omkring....

Ni är så elaka....... i era ögon e han dömd... Men vad faaan har Stellan gjort?
Jag undrar vem i helskotta Stellan är? Vi snackar här om dpb och AJ samt FH inte någon Stellan. Antagligen har du fått i dig något konstigt idag eller så behagar du att fara runt med en massa dravel som jag egentligen inte vill ägna tid åt att läsa. Du kan besvära dig med att skriva vem Stellan innan du springer in hit och anklagar folk dels eftersom du är nyreggad så bör du själv läsa på vett och ettiket reglerna som finns här inne.
Citera
2013-07-25, 00:03
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Om jag tar hand om en bekants hund och den håller på att slita sönder en av mina anhöriga så slår jag ihjäl hunden. Om du som har läst rättskunskap har problem med det så rör det inte mig i ryggen.
Citera
2013-07-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Mycket möjligt och jag förstår att det kan vara känsligt att säga fel ras... men för oss som inte är hundägare spelar det inte så stor roll...

Såklart det inte gör... Nej nej... jag föder BARA upp dom, så jag kan inget heller.... MEN kalla inte Stellan för PITBULL tack... Kamphund....... Ni och era fördomar... Och för er andra som gärna kritiserar och dömer inlägg......... Håll er till tråden! Eller bättre........ Starta en ny tråd om det. Hoppa på folk det finns bevis för
Citera
Medlem
John-Waynes avatar
En annan sak, jag som ny skribent på FB (dock inte ny läsare) vill bara tala om att jag inte svarar på PM till dom som vill ha PM om tips som jag skall ha fått till mig och som jag eventuellt inte kan skriva i forumet. Ni skulle lika gärna vara GM som fiskar info, därav inga svar den vägen från mig...
Citera
Medlem
Citat:

Vet inte om det har framkommit tidigare, vad för band har du till dem misstänkta?
Det verkar som du är väldigt känslig kring just DB....
Citera
2013-07-25, 00:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

St*llan angrep tydligen en männ*ska, det får man inte. Då riskerar man att bli ihjälslagen, så det så.
Citera
2013-07-25, 00:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Jag undrar vem i helskotta Stellan är? Vi snackar här om dpb och AJ samt FH inte någon Stellan. Antagligen har du fått i dig något konstigt idag eller så behagar du att fara runt med en massa dravel som jag egentligen inte vill ägna tid åt att läsa. Du kan besvära dig med att skriva vem Stellan innan du springer in hit och anklagar folk dels eftersom du är nyreggad så bör du själv läsa på vett och ettiket reglerna som finns här inne.
Stellan är jycken.
Citera
2013-07-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det råder strikt hundägaransvar, så jo, vem som helst ska kunna gå fram till en hund och inte bli biten. Har man inte koll på hunden så kan man ju upplysa omvärlden om detta = folk slipper bli bitna och hunden ihjälslagen.
Håller med dej annars får man sätta munkorg på dem. Och ja jag tycker det är rätt att avliva en hund med ett sådant psyke
Citera
2013-07-25, 00:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Mord är ett brott som även det täcks av källskyddet. Han är inte heller dömd i domstol ännu, även om jag personligen tror det är en tidsfråga eller en fråga om otillräcklig bevisning.

Högförräderi och spioneri täcks nog inte av källskyddet om jag inte missminner mig.

Det som jag är osäker på det är huruvida källskyddet täcker platsen också, nu när han väljer att inte vara anonym. Jag är inte säker på hur källskyddet ser ut i dessa fall men jag skulle gissa på att en person kan gå ut offentligt i en intervju men att platsen ändå täcks av källskyddet såvida källan inte själv röjer platsen i intervjun.

I vissa fall kan man störa sig på källskyddet men det är en viktig regel i en demokrati.
Källskyddet avser bara uppgifter som kan identifiera källan - inget annat.
Om källan själv trätt fram så gäller inte källskyddet/tystnadsplikten.

Kapitel 1 och 3
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/_sfs-1949-105/#K3
Citera
2013-07-25, 00:11
Medlem
AussieRedMans avatar
Ste*lan är enligt säkra källor död.
Citera
2013-07-25, 00:13
Medlem
Mouchinos avatar
Vadå infinna sig om tre dagar, vem fan är han som tror i detta läget att han ska några jävla rättigheter och tidsfrister?
Ska AJ ha röda mattan utrullad också eller? Förra gången var det väl också tre dagar han väntade innan han lämnade över sig till Polisen?
Citera
2013-07-25, 00:14
Medlem
Det är ju första gången dB har en folkilsken hund som springer runt å biter folk en han hade förr hette ju passande terror också dB var själv rädd för hunden å band honom i elementet på natten så mycket för den djur älskaren, både djur hatare å kvinnohatare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in