2013-07-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det skall ha hänt idag... Folk gillar inte när trevliga tjejer blir söndertrasade av en pitbull och eftersom pitbullen tydligen blivit omhändertagna av bekanta så kan det säkert vara så att många i bekantskapskretsen får ytterligare en droppe i sin bägare, nej en hel liter i sin bägare avseende DB...

Förklara DIG! Pitbull..... Ta reda på fakta innan!!!!!!!!!!
Citera
2013-07-24, 23:40
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Jag har nog misstolkat dig lite. Jag håller med dig i vad du skriver ovan. Men om man redan har fog för att hålla FH och DB för att ha varit med och tänt på bilen så stärker det misstankarna om bilen kan knytas till mordplatsen.

Men jag kan också ha missuppfattat vad Haraldsson talar om. Det är mycket möjligt. Men vi är i alla fall överens om att det inte handlar om en ledtråd som handlar om var kroppen är för det är ju en annan sak...

check!
Det är just "för bra för att vara sant" citatet som jag har hakat upp mig lite på... det låter verkligen som om champagnekorkarna flög. Det krävs mer än "jag har ett en S40 på gatan X efter midnatt" för det. Däremot ett vittne som iakttagit någon av de anhållna - och troligtvis också AJ om tipset kom onsdag/torsdag och anhållningsanmodan fredag - då blir det liv i luckan.
Citera
2013-07-24, 23:40
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Menar du att källskyddet skulle innefatta, direkt kontakt med en efterlyst mördare?

Mord är ett brott som även det täcks av källskyddet. Han är inte heller dömd i domstol ännu, även om jag personligen tror det är en tidsfråga eller en fråga om otillräcklig bevisning.

Högförräderi och spioneri täcks nog inte av källskyddet om jag inte missminner mig.

Det som jag är osäker på det är huruvida källskyddet täcker platsen också, nu när han väljer att inte vara anonym. Jag är inte säker på hur källskyddet ser ut i dessa fall men jag skulle gissa på att en person kan gå ut offentligt i en intervju men att platsen ändå täcks av källskyddet såvida källan inte själv röjer platsen i intervjun.

I vissa fall kan man störa sig på källskyddet men det är en viktig regel i en demokrati.
Citera
2013-07-24, 23:42
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch

Du har i dina fem inlägg gapat om dessa fakta hela tiden! Är du en pitbull?
Ursäkta, men dina fem inlägg har bara huggit mot saker i den här tråden som om det vore känsligt på nåt sätt?
Citera
2013-07-24, 23:43
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Japp, exakt så. Nu tror jag iofs att de kanske inte kan säga "där ligger kroppen" men kanske kan detta få dem att berätta något som de kanske inte vetat om det betyder något men ändå gnagt lite i deras skalle...

Jag vill åter framhålla att jag bara diskuterar saken utifrån den osannolika hypotesen att DB, FH och AJ skulle varit inblandade. Min offentliga linje är att peka ut en bayersk scoutkår på älgsafari som skyldig till dådet.

Och det är just i trakterna runt Bayern som scouterna utrustas med holländska träskor har jag för mig. Skulle förklara dunsarna i lghn.

Det känns faktiskt som en lättnad att AJ är i högsta grad aktuell i fallet igen. Detta har berört mig mer än jag trodde. Skönt om detta brott kan lösas.
Citera
2013-07-24, 23:43
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
check!
Det är just "för bra för att vara sant" citatet som jag har hakat upp mig lite på... det låter verkligen som om champagnekorkarna flög. Det krävs mer än "jag har ett en S40 på gatan X efter midnatt" för det. Däremot ett vittne som iakttagit någon av de anhållna - och troligtvis också AJ om tipset kom onsdag/torsdag och anhållningsanmodan fredag - då blir det liv i luckan.

Nej, just de orden, för bra för att vara sant fick mig att betvivla att det rörde bilen...

Dubbel dos av det jag tagit? Det är ju förtal att anklaga folk för brott så jag anklagar scoutkåren och ingen annan. Det är en nykter inställning när polisen vet vem jag är...
Citera
2013-07-24, 23:44
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Har du något att berätta?
Citera
2013-07-24, 23:47
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:

Kan du vara så vänlig och servera oss lite fakta då? Tack
Citera
2013-07-24, 23:49
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

OK Jag har tagit reda på fakta. Tjejen bet hunden först och det var inte en pitbull utan en tax.

Bättre så?
Citera
2013-07-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Du har i dina fem inlägg gapat om dessa fakta hela tiden! Är du en pitbull?
Ursäkta, men dina fem inlägg har bara huggit mot saker i den här tråden som om det vore känsligt på nåt sätt?

Regel 1.06 <---------------------

Lilla bokfodral Har du något att säga så snälla.... Var inte så uppkäftig. Har nog större erfarenhet av en "pitbull" än vad du har
gapat? Hoppar man på en familj man inte KÄNNER som inte har med tråden att göra tillika brottet eller annat i flashback skall man tänka efter med de små grå man har?????????
Citera
2013-07-24, 23:51
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Klart att man kan få någonting gratis av någon som tycker väldigt väldigt mycket OM vederbörande...

Tycker du väldigt mycket om DB? Har du ägt bilen innan och skänkt den till DB?
Citera
2013-07-24, 23:52
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Skulle anta att RDY använder namnet pitbull på rasen DB har. Är man inte slängd i hundraser drar man till med Pitbull som namn på en kamphund. Kanske var det en Amstaf som DB hade, också en populär kamphund bland dessa kretsar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in