2013-07-24, 17:49
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Har svårt att förstå hur den där plattan skulle vara "rå", för det tycker jag då rakt inte den är. Snarare väldigt ren och putsad för att vara Den tidens BM ifrån Norge.
Dålig är den inte. Just sayin'...

Pink Floyd - Learning to fly

Tycker ljudbild/produktion på fantastiska Pure Holocaust ligger väldigt nära den på De Mysteriis Dom Sathanas. Exakt så tänker jag mig andra generationens norska black metal. Men visst finns det gott om råare samtida exempel...
Citera
2013-07-24, 18:05
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Tycker ljudbild/produktion på fantastiska Pure Holocaust ligger väldigt nära den på De Mysteriis Dom Sathanas. Exakt så tänker jag mig andra generationens norska black metal. Men visst finns det gott om råare samtida exempel...

Det kanske är sant. Det kan vara så att jag sitter här och av misstag jämför med "Sons of northern Darkness" också.
Fan, jag måste spisa lite Immortal snart känner jag för att bli up to date.

Mayhem - Pure fucking armageddon
Citera
2013-07-24, 18:28
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
En polare till mig snackar gott om detta band. Personligen så ryggar jag automatiskt och avfärdar det som skräp så fort det kommer till något som benämns NSBM, vilket är ganska trångsynt jag vet.. men det går överhuvudtaget inte att ta de banden på allvar. Än mindre för att alla de band inom den genren som jag hört, faktiskt låtit åt helvete jävla pissdåligt. (M8l8th och Graveland är undantag.. )

Ska ta och kolla upp "Kaevum" nu bara därför.
Men först...

Mayhem - Live in Leipzig (Pagan Fears)

Jo, Kaevum är NSBM, men ett riktigt bra sådant band. Föreslår att du kollar upp albumen 'PRAKT' och 'NORDNORSK HATMUSIKK'. Albumet 'NATUR' är också helt klart en pärla.

Enligt mig så är det ett band av hög kvalité! Och det är helt klart underskattat!
Citera
2013-07-24, 19:10
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Då är klockan slagen för ett utlåtande om senaste Peste Noire.

Att kalla den bra är ett hån mot allt som faktiskt är riktigt bra, men ingen ska komma här och påstå att den inte är fascinerande. Enligt mig på ett övervägande positivt även om de kunde ha skippat det mest löjliga. Störst plus för vissa vokala insatser (Drudkh-Roman i synnerhet som låter som en hel monsterfarm) och diverse mongoinstrument (vad i helvete är en Hurdy Gurdy) med en galen trumpetare i spetsen. Störst minus till väl tråkigt ljud samt rapen (luftrap, ej negerrap) som dyker upp helt i onödan.
Rapar är ju riktigt originellt.
Har för mig att Fenriz rapade ganska rejält på någon utav hans Isengard-släpp.

NP: Isengard - Naglfar (och ja, det var som jag trodde, rapen är i slutet av denna låt).
Citera
2013-07-24, 19:41
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Rapar är ju riktigt originellt.
Har för mig att Fenriz rapade ganska rejält på någon utav hans Isengard-släpp.

Glöm för fan inte Ville Laihialas grymma rapande på Sentenceds Frozen!
Citera
2013-07-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Glöm för fan inte Ville Laihialas grymma rapande på Sentenceds Frozen!
Laihialas rap har delvis format min musiksmak. Tveklöst. Sentenced på repeat som tonåring, dag ut dag in. Som hyllning:
np: Sentenced - Descending Curtain of Death

Ogillar (många former av) dödsmetal, gillar denna skivan.
Senast redigerad av Netzach 2013-07-24 kl. 20:59.
Citera
2013-07-24, 22:44
Medlem
Pentagrammatons avatar
Kollade in Kaevum och blev blixtförälskad. Längesedan jag lyssnade på något som lät såhär norskt. Någon som vet vars man kan köpa deras skit?

NP: Kaevum - Jeg Hater Det Livet De Kristne Elsker
Citera
2013-07-24, 23:11
Medlem
von_Ss avatar
Dricker öl, lyssnar på WOioch gillar inte någon. Vetus är bäsy.

Edot: woi
Citera
2013-07-25, 02:30
Medlem
BrainDisorders avatar
Kan inte sova. Lyssnar på Shining - Reflecting In Solitude.

Så jävla bra låt.
Citera
2013-07-25, 02:35
Medlem
von_Ss avatar
Håll käften på er allihop. "Jag är så tuff så jag lyssnar bara på Motörhead nu": Herregud. Väg upp grabben. Vem fan har inte tröttnat på Blackj och hittat annan musik? Ingen tycker du är tuff idiot jag har vuxit ifrån black mwtal 300 g¨nger men då finns det anledningar. Din anledning är du vill vara konstig. Kolsvarta fitta.
Senast redigerad av von_S 2013-07-25 kl. 02:38.
Citera
2013-07-25, 02:42
Medlem
von_Ss avatar
PS. NP - Blid Guardian - Immaginations from the other side. För att jag älskar det här - inte för att jag vill vara tuffast i världen. ÅÅÅÅÅÅÅHG
Citera
2013-07-25, 02:48
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
PS. NP - Blid Guardian - Immaginations from the other side. För att jag älskar det här - inte för att jag vill vara tuffast i världen. ÅÅÅÅÅÅÅHG

Eller varför inte lite "Somewhere far beyond" med samma band.

Eller så slutar du härja nu här på direkten, unge pojk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in