2013-07-24, 21:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Något har de, de har häktat honom på sannolika skäl, om det kommer att räcka till ett åtal eller fällande dom kan vi bara sia om.

Vi får se om advokaten kan trolla med knäna eller om åklagarens hypotes kommer att hålla.

Ursäkta mig, riktar inte detta mot dig nu utan rakt ut i nätrymden, men AJ var där, två telefonsamtal styrker detta så bara det i sig gör ju att hans flamspotterier och roadtriper och fan allt, är bara så jävla löjligt *sur*
Citera
2013-07-24, 21:42
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ännu roligare att advokaten säger att han inte har haft någon kontakt med sin klient. Väldigt trovärdigt

"Vet inte var han är"
36-åringen har tidigare förnekat brott.

– Hans förnekar fortfarande att han överhuvudtaget ska ha med kvinnans bortförande eller att han bragt henne om livet.

36-åringen var inte närvarande vid dagens förhandling.

– Han visste inte om att det var häktningsförhandling. Jag kallades sent i går eftermiddag men han kan inte ha undgått detta. Hade polisen kontaktat mig tidigare så hade vi kunnat lösa detta, säger Tommy Nilsson och berättar att han haft kontinuerlig kontakt med 36-åringen sedan den förra häktningsförhandlingen, den 5 juli.
Citera
2013-07-24, 21:43
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
PM? Eh, jag tolkade det som att panzertax hade info vid sidan om PM, just om det här?

Sorry... Jag delade upp ditt inlägg och trodde att Panzertax hade obsevation av bilen på annat ställe. Var skriver han om att den setts på Margaretevägen?

Det jag tänkte främst på var detta med AJ utanför porten. Det fick jag inlägg om, fast det nämnde inte bilen...

Generellt vill jag inte bygga på något som jag inte kan få bekräftat via massmedia, polisavspärrningar i naturen, kartor eller omständigheter som till sin natur inte är utpekande men kommer från många håll, t.ex. vet jag inte från massmedia att AJ känner till Strömslund väl, men det är så många som skriver om det och det är inte ett påstående som i sig utpekar honom som skyldig och därför har jag ingen anledning att tro att det är lögn. Då jag tror på det så finner jag det rimligt att tro att han känner till t.ex. Munkebo sopstation. Ungefär så behandlar jag uppgifter jag får. Allmänt kända, neutrala och av många omvittnade - helt OK, men PM och uppgifter från sådana som inte vill berätta själva... Nej, det får andra köra med.
Citera
2013-07-24, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
"Vet inte var han är"
36-åringen har tidigare förnekat brott.

– Hans förnekar fortfarande att han överhuvudtaget ska ha med kvinnans bortförande eller att han bragt henne om livet.

36-åringen var inte närvarande vid dagens förhandling.

– Han visste inte om att det var häktningsförhandling. Jag kallades sent i går eftermiddag men han kan inte ha undgått detta. Hade polisen kontaktat mig tidigare så hade vi kunnat lösa detta, säger Tommy Nilsson och berättar att han haft kontinuerlig kontakt med 36-åringen sedan den förra häktningsförhandlingen, den 5 juli.

Intressant, källa, länk ?
Citera
2013-07-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Läs vad han har skrivit för andra inlägg i andra trådar och bedöm själv om han har alla hästar hemma... Jag är inte ensam om att dra öronen åt mig. Men det är ju lite off topic...

Nu är jag med. Det är ett nick, trodde det var en person, i stil med morot och läppen eller vad de nu kallas.
Citera
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du hade själv med det i ett citat. (sid 1191, 14292)

Jag ställde enbart frågan om vart uppgiften kom ifrån.
Citera
Awaiting Email Confirmation
den som vet var han är kan tipsa flashback anonymt gör det.
Citera
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Intressant, källa, länk ?

http://www.expressen.se/gt/36-aring-haktad-misstankt-for-mord/
Citera
2013-07-24, 21:48
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Sorry... Jag delade upp ditt inlägg och trodde att Panzertax hade obsevation av bilen på annat ställe. Var skriver han om att den setts på Margaretevägen?

Det jag tänkte främst på var detta med AJ utanför porten. Det fick jag inlägg om, fast det nämnde inte bilen...

Generellt vill jag inte bygga på något som jag inte kan få bekräftat via massmedia, polisavspärrningar i naturen, kartor eller omständigheter som till sin natur inte är utpekande men kommer från många håll, t.ex. vet jag inte från massmedia att AJ känner till Strömslund väl, men det är så många som skriver om det och det är inte ett påstående som i sig utpekar honom som skyldig och därför har jag ingen anledning att tro att det är lögn. Då jag tror på det så finner jag det rimligt att tro att han känner till t.ex. Munkebo sopstation. Ungefär så behandlar jag uppgifter jag får. Allmänt kända, neutrala och av många omvittnade - helt OK, men PM och uppgifter från sådana som inte vill berätta själva... Nej, det får andra köra med.

Tycker du tänker och agerar helt rätt! Snarare tolkade jag det som att panzertax bekräftade just detta med bilen för att det tydligen fanns fler vittnesmål om det. Men bäst är väl om panzertax förtydligar det här så inte jag nu har snurrat till det.
Citera
2013-07-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Jag ställde enbart frågan om vart uppgiften kom ifrån.

Har ingen aning men om jag inte minns fel såg jag det tidigare i tråden. Under helgen eller början av veckan.
Citera
2013-07-24, 21:51
Medlem
Citat:

Blandade ihop två användare. Sorry ;-)
Det var P*rz*rk som hade observerat bilen, inte p*nzert*x.
Senast redigerad av Etnisal 2013-07-24 kl. 21:57.
Citera
2013-07-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ser inte att hans ekonomiska situation tillåter utlandsvistelse.

Hur ser AJs ekonomiska situation ut och var kommer kunskapen om den ifrån?

Med en moral och etik som AJ enligt uppgifter i tråden besitter, lär han ju inte frivilligt meddela vare sig förmögenhet eller inkomster till avsedd myndighet.

Har för mig att det i tråden nämnts att nassemamma är ganska välbeställd(?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in