2013-07-24, 21:26
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Läs vad han har skrivit för andra inlägg i andra trådar och bedöm själv om han har alla hästar hemma... Jag är inte ensam om att dra öronen åt mig. Men det är ju lite off topic...

Panzertax skrev nåt om att fler sett en sån Volvo den natten, det fanns fler vittnen, men de skriver inte i tråden. Så bilen har nog setts där. Och AJ sågs ju utanför porten.
Citera
2013-07-24, 21:27
Medlem
meiis avatar
Jag undrar Ida, har hon inga riktiga syskon? Har inte kommit fram något om hennes mamma, endast pappa som verkar ha många barn på många håll?
Citera
2013-07-24, 21:27
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
för att ställa till det ytterligare så kan jag berätta att en grön s-40 normalt brukar stå parkerad utanför. den tillhör en granne (jag bor _väldigt_ nära bo) och vem säger att det inte var grannens s-40 som var ute och åkte (denna granne har inget med det inträffade att göra). Jag vill absolut inte ta fokus från "bevis" mot denna härvan men det känns som ett väldigt vagt bevis

Vet du om det har stått två likadana S40 där någon gång...

Jag frågar för AJ hade ju skadat sig. Är det verkligen belagt att han körde MC den dagen eller kan han ha lånat DB:s S40 under lördagen. DB och FH är ju bara häktade för skyddande av brottsling... så något tyngre skäl för att tro att de varit på Ö Margaretevägen verkar ju inte rätten ha funnit.
Citera
2013-07-24, 21:28
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Tycker det största frågetecknet är varför i helvete han blev släppt efter första häktningen. Känns som ett stort jävla misstag i utredningen, sen låta MGM gå fritt utan span..
Hur tänkte man där?

Troligen bevisvärdet!
Citera
2013-07-24, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Precis, det han inte vet är att flera personer lagt till honom just för att kunna snoka och inget annat

Ännu roligare att advokaten säger att han inte har haft någon kontakt med sin klient. Väldigt trovärdigt
Citera
2013-07-24, 21:29
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Tycker det största frågetecknet är varför i helvete han blev släppt efter första häktningen. Känns som ett stort jävla misstag i utredningen, sen låta MGM gå fritt utan span..
Hur tänkte man där?

Man hade inte tillräckligt med bevis för rubriceringen, dock kunde åklagaren begärt honom fortsatt häktad av utredningsskäl. Man kanske var så överväldigad av hans närvaro, så att den paragrafen glömdes.
Citera
2013-07-24, 21:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Panzertax skrev nåt om att fler sett en sån Volvo den natten, det fanns fler vittnen, men de skriver inte i tråden. Så bilen har nog setts där. Och AJ sågs ju utanför porten.

Jag fick ett sådant PM jag också men jag föll inte för det eftersom det var allt för förvirrat. Man skall vara rejält försiktig med att ta innehåll i PM och göra dem till trådsanning. Just det PM:et var ett av de knäppaste och lättaste att avfärda.
Citera
2013-07-24, 21:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det som har hänt Id*, hans beteende ända sen den natten, alla hans inlägg på facebook och alla hans uttalanden i media - han är INTE särskilt poppis nånstans just nu. Har han ens NÅN vän som skulle ställa upp på honom? Ens bland "sina egna"?
Han är rakt igenom tvär-otäck!

Något har de, de har häktat honom på sannolika skäl, om det kommer att räcka till ett åtal eller fällande dom kan vi bara sia om.

Vi får se om advokaten kan trolla med knäna eller om åklagarens hypotes kommer att hålla.
Citera
2013-07-24, 21:33
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Jag fick ett sådant PM jag också men jag föll inte för det eftersom det var allt för förvirrat. Man skall vara rejält försiktig med att ta innehåll i PM och göra dem till trådsanning. Just det PM:et var ett av de knäppaste och lättaste att avfärda.

PM? Eh, jag tolkade det som att panzertax hade info vid sidan om PM, just om det här?
Citera
2013-07-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Vart kommer uppgiften ifrån att han skall ha besökt systembolaget?

Du hade själv med det i ett citat. (sid 1191, 14292)
Citera
2013-07-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Vet inte om det är så värst förbjudet att gå på systemet?

Inte alls men om han nu var där som det har påståts tidigare i tråden, borde det kunna gå att verifiera.
Citera
2013-07-24, 21:35
Medlem
Citat:
Vet du om det har stått två likadana S40 där någon gång...

Jag frågar för AJ hade ju skadat sig. Är det verkligen belagt att han körde MC den dagen eller kan han ha lånat DB:s S40 under lördagen. DB och FH är ju bara häktade för skyddande av brottsling... så något tyngre skäl för att tro att de varit på Ö Margaretevägen verkar ju inte rätten ha funnit.

Ledsen men sådan koll på grannarnas bilar har jag inte. Jag tänkte inte ens på grannens volvo för ens jag parkerade bakom den häromdagen, kom då på att jajustdet hen har ju en sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in