2013-07-24, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Vittnesmål hade gällt ifall vittnesmålet hade tagit bild med sin kamera på registrerings skylten + datum + tid . Att säga en Volvo körde runt det är inte tillräckliga bevis om du inte har bild .

Tänk dig när du kör bil själv du åker för fortkörning polisen spelar in dig hur fort du körde det är bevis .

Att någon hade sett dig köra fort det räknas inte om du inte har bevis .

Det avgör inte någon annan än rätten, så hur du kan uttala dig är ett mysterium.
Citera
2013-07-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Ryktena säger sig att han har befunnit sig i Jönköping, Gränna, Göteborg och Vänersborg under helgen. På lördagen la han upp en bild på facebook på honom själv samt sin mor.

Om han nu besökte systembolaget måste han finnas med på deras övervakning.

Han kanske surrar runt på hemtama marker fortfarande?
Citera
2013-07-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Vad bra, då hoppas jag polisen läser det så vi slipper se PerZerk på rättegången. Det vore ett misstag av åklagaren att ta in honom som vittne, ungefär lika vansinnigt som att leka ungarna leka med kniv i en uppblåsbar båt. Bäst för rättvisan i Ida-fallet är att PerZerk får sitta hemma och skriva sina inlägg här på nätet i trådar som de flesta inte ens skulle drömma att klicka på.

Det har skrivits en del i tråden om denne PerZerk. Är det någon "kändis" i Trollhättan, tillhör han samma gäng som de övriga?
Citera
2013-07-24, 21:23
Medlem
123komoses avatar
Om inte Åklagaren räknar med att vinna i domstol så kommer han inte att åtala, detta pga. att det är tjänstefel i Sverige att väcka åtal utan tillräckligt på fötterna, jmfr med USA t.ex., där man väcker åtal på känslomässiga grunder med hjälp av jury och väljare. Aj kan hävda att han skurit upp bröd och halkat, därvid råkat sätta kniven i bröstet på BO, helt plötsligt så pratar vi vållande till dödsfall eller kroppsskada, eftersom AJ blev så chockad så blev det fortsatta skeendet så bedrövligt, detta kan säkert backas upp av någon fåntratt till Psykolog och AJ sitter inne sex månader. Kontentan av mitt resonemang är att; måtte Polis och Åklagare ha handfasta bevis samt utsagor från våra häktade Maorier.
Citera
2013-07-24, 21:24
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Som av en slump ett par timmar efter advokaten fåtte ett mail om att han skall häktas.

Precis, det han inte vet är att flera personer lagt till honom just för att kunna snoka och inget annat
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det har skrivits en del i tråden om denne PerZerk. Är det någon "kändis" i Trollhättan, tillhör han samma gäng som de övriga?

Läs vad han har skrivit för andra inlägg i andra trådar och bedöm själv om han har alla hästar hemma... Jag är inte ensam om att dra öronen åt mig. Men det är ju lite off topic...
Citera
Medlem
123komoses avatar
Citat:

Vet inte om det är så värst förbjudet att gå på systemet?
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Håller visserligen också med dig i vittnesmålet. Två veckor efter att "mörkgrön S40" figurerat i tråden kommer en person som ändå tidigare skrivit i tråden och kommer på att han nog sett denna under natten. Det borde man ju kommit på bra mycket tidigare.

Då får man fråga grannen om denne var ute och körde aktuell natt, om inte..
Citera
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:

Vart kommer uppgiften ifrån att han skall ha besökt systembolaget?
Citera
2013-07-24, 21:25
Medlem
Hur stor chans tror ni att det är att han faktiskt kommer att dyka upp hos polisen om ett par dagar? Eller är det mycket snack och liten verkstad? Han verkar ha alldeles för mycket stolthet.

– Jag kunde inte närvara vid förhandlingen i och med att jag var i ett annat land när jag fick reda på det. Nu försöker jag hitta bästa transportmedlet för att ta mig hem och reda ut det här en gång för alla så att jag kan bli lämnad ifred sedan, säger han.

Att han påstår att han befinner sig på semester när han vet vad som försiggår här hemma och att han inte på något sätt är avskriven från utredning. Vem vill åka på en semester med något sådant liggandes över sig?
Citera
2013-07-24, 21:25
Medlem
Tycker det största frågetecknet är varför i helvete han blev släppt efter första häktningen. Känns som ett stort jävla misstag i utredningen, sen låta MGM gå fritt utan span..
Hur tänkte man där?
Citera
2013-07-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Vart kommer uppgiften ifrån att han skall ha besökt systembolaget?

Enligt aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17187642.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in