2013-07-24, 16:38
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
Tyvärr så är det sant, i samband med förfrågan om de förra ljudfilerna så efterfrågade jag äldre material oxå men dom sparar bara ljudförhör i 6mån (kan varit 12).
Hur som så finns tyvärr ej dessa pärlor längre

Grymt jobbat MegaMange!

Tack för klargörandet IDV
2013-07-24, 16:38
Medlem
MontagueHWithnails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Benz
Hur har jag kunnat missa den tråden, snubblade över den i går kväll och har sedan dess ägnat hela min vakna tid, både på jobbet och hemma, åt att läsa valda delar av den.

Här har du länkar till en drösvis av klassiska inlägg:
http://ganglandraffa.wordpress.com/

Tyvärr fungerar inte bilderna längre.
2013-07-24, 16:41
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Benz
Jo, jag sett det, men jag pallar fan inte mera Rafael på ett tag.
Stort tack till allt grävande du har gjort, utan dig hade tråden varit bra mycket fattigare,

Tack och jag förstår dej. Det är många som gjort ett otroligt jobb med att hålla tråden uppdaterad även om det säkert varit en av dom mest Spikulativa trådarna på flashback:
Moderatorerna har nog haft ett helsike och tyvärr har man ju säkert varit en nagel i ögat på en del...

Men som sagt otroligt många och inte minst 123 gänget som gett oss så mycket info....hoppades att Montague kunde få igång bloggen igen med sammanfattning för den var ett underbart hjälpmedel för att hämta information man glömt eller blandat ihop!
2013-07-24, 17:36
Medlem
Carl-Benzs avatar
Frågan är ju hur det kommer att gå för våran hjälte nu, när han ska sitta på ett riktigt fängelse med riktiga busar...?
2013-07-24, 17:39
Medlem
SithBoboSiths avatar
Har det någon gängbetydelse att Raffa försökt kniva en slags gängledare till döds? Eller ser gängvärlden att det var kärleksgnabb mellan den svikne Raffa och hans enda vän, fd vän?
2013-07-24, 17:53
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Har det någon gängbetydelse att Raffa försökt kniva en slags gängledare till döds? Eller ser gängvärlden att det var kärleksgnabb mellan den svikne Raffa och hans enda vän, fd vän?

Hehe, Ante är ingen gängledare. Han är en långt i underkant normalbegåvad individ, som blivit indragen i ett pyramidspel.
2013-07-24, 17:57
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Hehe, Ante är ingen gängledare. Han är en långt i underkant normalbegåvad individ, som blivit indragen i ett pyramidspel.
Men Raffa såg honom som en smålandsansvarig OMC-ledare, och som man säger så är det tanken som räknas.

Hela alltet är ju som en clownstory, men det är ju stora delar av gängkriminaliteten också, så man vet ju inte hur resten av gängvärlden ser på vad Raffa gjort.
2013-07-24, 18:05
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Men Raffa såg honom som en smålandsansvarig OMC-ledare, och som man säger så är det tanken som räknas.

Hela alltet är ju som en clownstory, men det är ju stora delar av gängkriminaliteten också, så man vet ju inte hur resten av gängvärlden ser på vad Raffa gjort.

Du frågade ju om det hade någon "gängbetydelse". Min åsikt är att det inte har det. Vad Raffa ser och inte ser i sitt mentala och ofta drogade tillstånd kan jag faktiskt inte uttala mig mer om än att: Hans verklighetsuppfattning verkar sällan överensstämma med övriga individers.

Dvs. jag tror inte att någon "riktig" kriminell bryr sig ett skit om Ante. Däremot Raffa som hotat de flesta andra organisationer med utplåning kan ju få det lite jobbigt i "fel" sällskap av den anledningen.
2013-07-24, 18:47
Medlem
Carl-Benzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Du frågade ju om det hade någon "gängbetydelse". Min åsikt är att det inte har det. Vad Raffa ser och inte ser i sitt mentala och ofta drogade tillstånd kan jag faktiskt inte uttala mig mer om än att: Hans verklighetsuppfattning verkar sällan överensstämma med övriga individers.

Dvs. jag tror inte att någon "riktig" kriminell bryr sig ett skit om Ante. Däremot Raffa som hotat de flesta andra organisationer med utplåning kan ju få det lite jobbigt i "fel" sällskap av den anledningen.
Precis min tanke, han bad ju t.o.m. HA att dra åt helvete och det skedde ju inte anonymt direkt, kan ju bli lite problem att förklara på kåken....
2013-07-24, 18:48
Medlem
Gaffa påpekar ett flertal gånger i ljudfilerna att han är "gängmedlem" som om det skulle höja
hans status i rättsalen Vidare så nämner han attackerna när han blev hamrad i huvet samt när han blev knivad Han vill få det att låta som att det är ett stort krig i Småland

Hahaahha snubben är inte frisk nånstans
2013-07-24, 19:03
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vexlof
Gaffa påpekar ett flertal gånger i ljudfilerna att han är "gängmedlem" som om det skulle höja
hans status i rättsalen Vidare så nämner han attackerna när han blev hamrad i huvet samt när han blev knivad Han vill få det att låta som att det är ett stort krig i Småland

Hahaahha snubben är inte frisk nånstans

Det höjde säkerligen straffet om inte annat...Gaffa målade nog upp verkligheten som han ser den, säger man en lögn tillräckligt många gånger så blir den nog en verklighet för en så sjuk individ.

Men som Flaz säger så tror jag han kan få det jobbigt framöver, förr garvade nog de flesta men nu tror jag nog att folk vill ge han ett par bucklor till....

Undra om han får nya skor eller om KVV ger honom nya vita Vanheden puppor?
2013-07-24, 19:09
Medlem
Carl-Benzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Det höjde säkerligen straffet om inte annat...Gaffa målade nog upp verkligheten som han ser den, säger man en lögn tillräckligt många gånger så blir den nog en verklighet för en så sjuk individ.

Men som Flaz säger så tror jag han kan få det jobbigt framöver, förr garvade nog de flesta men nu tror jag nog att folk vill ge han ett par bucklor till....

Undra om han får nya skor eller om KVV ger honom nya vita Vanheden puppor?
Rena strumpor kommer han att få i allafall...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in