2013-07-24, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Mycket märkligt agerande. Varför stänga ner sin fb om man är på semester och är helt oskyldig, samtidigt som man är anhållen i sin frånvaro?

Hur stor sannolikhet är det att advokaten kände till att A*J var anhållen i sin frånvaro sedan i fredags?
Med tanke på att advokaten uttalade sig så sent som igår i media om att "detta rör inte oss" som kommentar på omhäktningen av D*B o F*H.

Lite slugt att säga att man är i annat land, hoppas polisen kollar upp vilket färdmedel han ska ha använt i sådana fall och checkar av det med eventuella resebolag. Helt otippat är det ju inte att han är i krokarna och vill ha någon dag extra på sig nu för att verkligen sopa rent bevis och spår. Kanske någon ny bil råkar "bli stulen" och brinna inatt?

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1856119-36-aring-haktad-for-trollhattanmord
Citat:
36-åringens advokat fick reda på dagens häktningsförhandling via ett mejl sent i går eftermiddag. Han håller inte med tingsrätten om att bevisningen var tillräcklig för att häkta hans klient.

Igår em. fick advokaten kännedom, på kvällen släcks Facebook ner.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-36-aring-haktad-i-sin-franvaro-for-mord
Citat:
Advokaten säger sig inte veta var hans klient befinner sig men han är av uppfattningen att polisen vet var han är. Skälet att han inte är på plats är att han inte känner till att det skulle vara en häktningsförhandling, enligt hans advokat, som säger att det är hans klient ringer honom.

- Jag tycker att de (läs: polisen) kunde ha hämtat in honom, säger Nilsson.

Väldigt tveksamt om det går att lita på denna advokat, som dessutom skyller skulden på Polisen.
Citera
2013-07-24, 16:35
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohmmen
Kroppsdelar är hittade utanför Velanda nu.

Är det säkerställt att de kommer från en människa?
Citera
2013-07-24, 16:36
Medlem
Citat:
Källa?

Om du är med MP och letar så hoppas jag för Idas, hennes släktingar samt för utredningens skull att du inte uppdaterar allt som händer här.
Citera
2013-07-24, 16:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Mycket märkligt agerande. Varför stänga ner sin fb om man är på semester och är helt oskyldig, samtidigt som man är anhållen i sin frånvaro?

Hur stor sannolikhet är det att advokaten kände till att A*J var anhållen i sin frånvaro sedan i fredags?
Med tanke på att advokaten uttalade sig så sent som igår i media om att "detta rör inte oss" som kommentar på omhäktningen av D*B o F*H.

Lite slugt att säga att man är i annat land, hoppas polisen kollar upp vilket färdmedel han ska ha använt i sådana fall och checkar av det med eventuella resebolag. Helt otippat är det ju inte att han är i krokarna och vill ha någon dag extra på sig nu för att verkligen sopa rent bevis och spår. Kanske någon ny bil råkar "bli stulen" och brinna inatt?

Jag tror åklagaren tog den i beslag i samma veva han häktades i sin frånvaro. Proceduren kan jag inte, men tror att Facebo*k kräver ett beslut först.
Citera
2013-07-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Maken till munläder, har jag aldrig stött på! Jisses, han vill bli lämnad ifred och få det här ur världen??

Klassisk manipulativ psykopat som säger saker som ska få honom att verka som att han inte har något att dölja. Säkert någon som går på det. " - Han är ju samarbetsvillig. Jag tror inte att han är skyldig. ".

Suck!

Likadant i första AB-intervjun. Men inte ett ord om hur synd det är om Ida eller om hennes familjs oro. Visst, jag kan uppskatta att han åtminstone inte ljuger om sådana saker men hade han varit smart så hade åtminstone det vunnit mer poäng än hans " - Oh polisen har hört av sig! Jag är på väg! Jag kommer så snabbt jag kan. Polisen är viktig! Jag vill göra rätt för mig!" - typ av rollspel.

Något att tänka på nästa gång du mördar kanske, AJ?
Citera
2013-07-24, 16:39
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
BTW.

Min tanke är att miggafrii vet mer än polisen tror.
Sätt denna uppmärksamhetskåta brud i ett RIKTIGT förhör.
Jag tror hon pissar på sig av skräck och kan ge polisen mer ledtrådar än vad de anar om AJs beteende dagen efter mordet. Han skulle nog aldrig avslöja vad han gjort för henne, men just vart han verkligen var och ledtrådar runt omkring samtalet hade vart intressanta.

Hon är medlem på varenda forum på hela internet. Miggs, miggafrii..

Blåstare brud är nog rätt svårt att hitta.

det är därför polisen har kissat på sig i det här målet, igår går polisen ut med det har spårat teletrafiken .

exempel på BAJS BEVIS ÄR JUST POLISENS TELETRAFIK . DET ÄR DET JAG TROR I DET HÄR FALLET.
Citera
2013-07-24, 16:39
Bannlyst
En vän ringde. Poliser där. Tydligen nån bonde som hittat på nån åker. Vet inte mer just nu. Håll koll på Ttela
Citera
2013-07-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohmmen
En vän ringde. Poliser där. Tydligen nån bonde som hittat på nån åker. Vet inte mer just nu. Håll koll på Ttela

Hur vet kompisen att det är just kroppsdelar som hittats och inte något annat?
Citera
2013-07-24, 16:45
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal

Han i sin tur kanske är bekant med bonden och har då berättat vad han såg och som fick honom att larma Polis.
Citera
2013-07-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Han i sin tur kanske är bekant med bonden och har då berättat vad han såg och som fick honom att larma Polis.

Mycket troligt, tänkte inte så långt! :-)
Får be till gudarna att fyndet är av stort värde både för anhöriga och polisutredningen.
Citera
2013-07-24, 16:47
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal

Jag är i Velanda nu. Helt stilla..
Citera
2013-07-24, 16:48
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Klassisk manipulativ psykopat som säger saker som ska få honom att verka som att han inte har något att dölja. Säkert någon som går på det. " - Han är ju samarbetsvillig. Jag tror inte att han är skyldig. ".

Suck!

Likadant i första AB-intervjun. Men inte ett ord om hur synd det är om Ida eller om hennes familjs oro. Visst, jag kan uppskatta att han åtminstone inte ljuger om sådana saker men hade han varit smart så hade åtminstone det vunnit mer poäng än hans " - Oh polisen har hört av sig! Jag är på väg! Jag kommer så snabbt jag kan. Polisen är viktig! Jag vill göra rätt för mig!" - typ av rollspel.

Något att tänka på nästa gång du mördar kanske, AJ?

När AJ behagar dyka upp vet väl ingen, kan ju vara på dejt ikväll, nåväl.
Han kommer att gola ner den vän som har minst värde för honom. Han kommer att snitsla om banan, så att det framstår att han är den som skyddat GM UNDER TVÅNG. Beroende på vilken bevisning polisen har, kommer han att erkänna att han ringde dem och att en av vännerna gick upp för att lugna Id* medan han och andra vännen pratade av sig utanför. Plötsligt dyker den andre upp i dörren och säger att något hänt. Han och kompisen har säkert fått handla under "vapenhot". Typ så. Nu kan du inte använda denna teori, för då säger polisen att du fick det uppslaget från FB. Paxat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in